petervw Geplaatst 29 maart 2007 Geplaatst 29 maart 2007 Hallo, Ik heb een cache Herpen.Klik hier voor meer info De cache heb ik nu onder grond, met wat takken erover, maar ik wil een soort kistje gaan maken voor de cache. Er zit binnenkort ook nog een serie micro's aan te komen, met een hoofdcache. Dus hoe kan ik goede kistjes maken voor de Munitiekistjes? Groetjes, Peter
Bounce Team Geplaatst 29 maart 2007 Geplaatst 29 maart 2007 Hallo,Ik heb een cache Herpen.Klik hier voor meer info De cache heb ik nu onder grond, met wat takken erover, maar ik wil een soort kistje gaan maken voor de cache. Er zit binnenkort ook nog een serie micro's aan te komen, met een hoofdcache. Dus hoe kan ik goede kistjes maken voor de Munitiekistjes? Groetjes, Peter Neem 6 plankjes en maakr er een kistje van...
mlvdburg Geplaatst 29 maart 2007 Geplaatst 29 maart 2007 Zo voor de 5 planjes gaan Als je namelijk de onderkant dicht maakt kan het water minder snel weg en dan kan het gebeuren dat je kist boven komt drijven Mlvdburg
smeule Geplaatst 29 maart 2007 Geplaatst 29 maart 2007 Of een PVC buis van 300mm doorsnee. Deze rechtop in de grond zetten. De onderkant is open zodat het water weg kan lopen. Tot slot een deksel er bovenop van hout. Prima cachelocatie.
smeule Geplaatst 29 maart 2007 Geplaatst 29 maart 2007 (bewerkt) Of een PVC buis van 300mm doorsnee. Deze rechtop in de grond zetten. De onderkant is open zodat het water weg kan lopen. Tot slot een deksel er bovenop van hout. Prima cachelocatie. Goh, van wie zou Smeule sr dat ontwerp toch hebben 29 maart 2007 bewerkt door smeule
pa3fus Geplaatst 29 maart 2007 Geplaatst 29 maart 2007 Hallo,Ik heb een cache Herpen.Klik hier voor meer info De cache heb ik nu onder grond, met wat takken erover, maar ik wil een soort kistje gaan maken voor de cache. Er zit binnenkort ook nog een serie micro's aan te komen, met een hoofdcache. Dus hoe kan ik goede kistjes maken voor de Munitiekistjes? Groetjes, Peter Vier plankjes ingraven met als extra een afdekking, geven voldoende bescherming voor de cache. Als extra tip zou ik dan nog aangeven om geen plastic zak om je kist heen te doen om vasthouden van vocht te voorkomen. (De kist op zich is waterdicht als het goed is.) Succes, Jan-Willem.
groene-woudlopers Geplaatst 29 maart 2007 Geplaatst 29 maart 2007 Bij mijn cache heb ik zo'n rechthoekige emmer gebruikt. Je kent ze wel waar je latex in kiepert en dan gaat texen. In de emmer die ik heb kan exact een munitiekistje in. Wat gaatjes eronder in gemaakt. Dekseltje gemaakt en klaar. Voordeel tov hout is dat het niet rot!
De Roode Loper Geplaatst 29 maart 2007 Geplaatst 29 maart 2007 (bewerkt) Op aanraden van de boswachter van GL een houten kistje gemaakt met een los deksel. Eerst was het deksel scharnierend d.m.v. een pianoscharnier, maar de ervaring leert dat de schroefjes wegrotten en het hout niet. Daarom scharnier weer verwijderd. Op de foto staat team enduruk (om verwarring te voorkomen). 29 maart 2007 bewerkt door De Roode Loper
petervw Geplaatst 29 maart 2007 Auteur Geplaatst 29 maart 2007 (bewerkt) @De Roode Loper Hoe hebben ze dat zo mooi gemaakt? En ik heb trouwens een maatje groter EDIT: Welk hout zou ik moeten gebruiken? 29 maart 2007 bewerkt door petervw
zitawalk Geplaatst 29 maart 2007 Geplaatst 29 maart 2007 Hallo, Ik heb een cache Herpen.Klik hier voor meer info De cache heb ik nu onder grond, met wat takken erover, maar ik wil een soort kistje gaan maken voor de cache. Er zit binnenkort ook nog een serie micro's aan te komen, met een hoofdcache. Dus hoe kan ik goede kistjes maken voor de Munitiekistjes? Groetjes, Peter Neem 6 plankjes en maakr er een kistje van... Ik zou ook nog wat schroefjes of spijkers gebruiken.....
petervw Geplaatst 29 maart 2007 Auteur Geplaatst 29 maart 2007 Hallo, Ik heb een cache Herpen.Klik hier voor meer info De cache heb ik nu onder grond, met wat takken erover, maar ik wil een soort kistje gaan maken voor de cache. Er zit binnenkort ook nog een serie micro's aan te komen, met een hoofdcache. Dus hoe kan ik goede kistjes maken voor de Munitiekistjes? Groetjes, Peter Neem 6 plankjes en maakr er een kistje van... Ik zou ook nog wat schroefjes of spijkers gebruiken..... Jah maar welk hout dan?
De Roode Loper Geplaatst 29 maart 2007 Geplaatst 29 maart 2007 @De Roode Loper Hoe hebben ze dat zo mooi gemaakt? En ik heb trouwens een maatje groter EDIT: Welk hout zou ik moeten gebruiken? De kistjes zijn door mijn schoonvader gemaakt. Ik heb geen idee wat voor hout het is, zal het hem z.s.m. vragen.
petervw Geplaatst 29 maart 2007 Auteur Geplaatst 29 maart 2007 Bedankt! Ik ga ongeveer met mijn verjaardag (03-04) de hoofcache leggen ergens in het Land van Maas en Waal.... (Maar waar?? ) Daar wil ik het ook voor gaan maken. En later nog evt. voor Herpen
Tornado Bram Geplaatst 29 maart 2007 Geplaatst 29 maart 2007 Ik had een pvc buis, netjes een dop opgelijmd. Een stuk pijp dus met schroefdraad, daarop een dop met een rubber. In de grond, natte omgeving. Bij elke cachecontrole water in de cache. Rara! Niet te verklaren, water met wormpjes. Cache mee naar huis. Water in de buis gedaan, waterdicht! Rara!! Mijn ervaringen dus met pvc buis. Onverklaarbaar. Toen maar een vogelhuisje gemaakt. Water overwonnen, helaas niet de baldadige jeugd maar dat is even offtopic. Ontopic vraagtekens bij plastic buis!
dmace Geplaatst 29 maart 2007 Geplaatst 29 maart 2007 Jah maar welk hout dan? Maakt niet zoveel uit. Wil je duurzaam, dan ben je wat meer kwijt en kies je voor hardhout of bouw-multiplex (geharde buitenkant). Wil je wat minder kwijt zijn, neem dan gewoon vuren, en zet het een aantal keer in de carboleum.
Aanbevolen berichten