gpsgek Geplaatst 28 maart 2007 Geplaatst 28 maart 2007 (bewerkt) Op GC.com lees ik dat een cache als letterbox wordt aangemerkt wanneer de cache kan worden gevonden op basis van "clues". Bij een clue denk ik aan een raadsel wat je oplost, iets in mysterieuze sfeer. De enige Letterbox die ik ooit gedaan heb, zat ook zo inelkaar. Mogen we ook stellen dat een cache met bijvoorbeeld deze eigenschappen: - een multi - alleen parkeerplaats/startwaypoint - geen gps noodzakelijk - niet mysterieus/raadselachtig ook een Letterbox is? 28 maart 2007 bewerkt door gpsgek
Mr.Chaos Geplaatst 28 maart 2007 Geplaatst 28 maart 2007 Op GC.com lees ik dat een cache als letterbox wordt aangemerkt wanneer de cache kan worden gevonden op basis van "clues". Bij een clue denk ik aan een raadsel wat je oplost, iets in mysterieuze sfeer. Bij een clue denk ik niet aan een raadsel, maar eerder aan een soort van aanwijzing. Je volgende waypoint wordt als het ware gegeven door een omschrijving (al dan niet mysterieus) in plaats van met coordinaten.
cachorganic Geplaatst 28 maart 2007 Geplaatst 28 maart 2007 vergeet het stempeltje niet. heel belangrijk bij een letterbox
Kruimeldief Geplaatst 28 maart 2007 Geplaatst 28 maart 2007 Mogen we ook stellen dat een cache met bijvoorbeeld deze eigenschappen:- een multi - alleen parkeerplaats/startwaypoint - geen gps noodzakelijk - niet mysterieus/raadselachtig ook een Letterbox is? Ja, dat mag, mits......... dat een letterbox voorzien is van een persoonlijke stempel en stempelkussen van de eigenaar van de letterbox en deze door de bezoekende letterboxcacher gebruikt kan worden om zijn eigen, meegebrachte, letterboxlogboekje er mee af te stempelen. Van de bezoekende cacher mag worden verwacht dat deze dan logt in het logboekje dat bij de letterbox hoort, met een stempel(afdruk) van een persoonlijke stempel die de bezoekende cacher bij zich draagt. Dat laatste is niet verplicht, maar eigenlijk wel de bedoeling. Er zijn mensen die postzegels verzamelen, FTF's verzamelen. maar ook mensen die stempelafdrukken verzamelen.
gpsgek Geplaatst 28 maart 2007 Auteur Geplaatst 28 maart 2007 (bewerkt) Ja, dat mag, mits......... dat een letterbox voorzien is van een persoonlijke stempel en stempelkussen van de eigenaar van de letterbox en deze door de bezoekende letterboxcacher gebruikt kan worden om zijn eigen, meegebrachte, letterboxlogboekje er mee af te stempelen.Van de bezoekende cacher mag worden verwacht dat deze dan logt in het logboekje dat bij de letterbox hoort, met een stempel(afdruk) van een persoonlijke stempel die de bezoekende cacher bij zich draagt. Dat laatste is niet verplicht, maar eigenlijk wel de bedoeling. Er zijn mensen die postzegels verzamelen, FTF's verzamelen. maar ook mensen die stempelafdrukken verzamelen. Aha, dat is helemaal duidelijk. Ik wist niet dat deze extra's bij een Letterbox horen, dus wat dat betreft: weer wat geleerd! Leuk! Zo nu en dan zwerven er wel eens ideeen in mijn hoofd rond, in dit geval heb ik dus eigenlijk min of meer de keuze om de GPS te gebruiken, of juist niet. De keuze tussen een multi, of een Letterbox. Voor het idee zal het weinig uitmaken. Even voortborduren op het fenomeen Letterbox: Schrikt een Letterbox af, of wordt een Letterbox gezien als een uitdaging (al dan niet om een icoontje erbij te krijgen)? Graag meningen aub 28 maart 2007 bewerkt door gpsgek
cachorganic Geplaatst 28 maart 2007 Geplaatst 28 maart 2007 een letterbox binnen een serie als de speelkaart van faming of dalamot in het cachot zijn echte uitdagingen. erg leuk als er meer letterboxen komen. als ze goed in elkaar zitten is het een verrijking voor geocache land. zeg nou zelf. het is toch een uitdaging om zonder gps een cache te vinden.
Nightfire Geplaatst 28 maart 2007 Geplaatst 28 maart 2007 (bewerkt) Schrikt een Letterbox af, of wordt een Letterbox gezien als een uitdaging (al dan niet om een icoontje erbij te krijgen)? Bij Badeendje's en mijn letterbox denken we dat die een klein beetje afschrikt , al 8 maanden niet gedaan! Maar verder denk ik dat letterboxes zeker niet afschrikken, veel geocachers vinden het toch leuk om dat icoontje erbij te krijgen en om weer is op een andere manier een cache te vinden. 28 maart 2007 bewerkt door Nightfire
cachorganic Geplaatst 28 maart 2007 Geplaatst 28 maart 2007 Schrikt een Letterbox af, of wordt een Letterbox gezien als een uitdaging (al dan niet om een icoontje erbij te krijgen)? Bij Badeendje's en mijn letterbox denken we dat die een klein beetje afschrikt , al 8 maanden niet gedaan! Maar verder denk ik dat letterboxes zeker niet afschrikken, veel geocachers vinden het toch leuk om dat icoontje erbij te krijgen en om weer is op een andere manier een cache te vinden. de postkoets staat op mijn verlanglijstje voor de zomer. aan de logs te zien een fantastische cache
Team WilP Geplaatst 28 maart 2007 Geplaatst 28 maart 2007 Ik meen me te heinneren dat er een tijdje terug nieuwe richtlijnen waren waaraan caches moetn voldoen. Er is daar een draadje over geweest toen. Daar stond e.e.a. duidelijk in vermeld. Daarbij meen ik me te herinneren dat je bij een Letterbox wel gebruik moet maken van je GPS. Niet perse via coords maar bijb door windrichting en afstanden. maar je moet het maar even opzoeken, zeker de moeite waard. Ze zijn best leuk om te doen, wij hebben er tot op heden 5 gedaan en vonden het een leuke afwisseling.
gpsgek Geplaatst 28 maart 2007 Auteur Geplaatst 28 maart 2007 Er is op internet inderdaad wel het één en ander te vinden over Letterboxes. De reactie's zijn niet heeeel erg enthousiast, ik begrijp ook dat Letterboxing in principe los staat van Geocaching....
smeule Geplaatst 28 maart 2007 Geplaatst 28 maart 2007 Ja, dat mag, mits......... dat een letterbox voorzien is van een persoonlijke stempel en stempelkussen van de eigenaar van de letterbox en deze door de bezoekende letterboxcacher gebruikt kan worden om zijn eigen, meegebrachte, letterboxlogboekje er mee af te stempelen.Van de bezoekende cacher mag worden verwacht dat deze dan logt in het logboekje dat bij de letterbox hoort, met een stempel(afdruk) van een persoonlijke stempel die de bezoekende cacher bij zich draagt. Dat laatste is niet verplicht, maar eigenlijk wel de bedoeling. Er zijn mensen die postzegels verzamelen, FTF's verzamelen. maar ook mensen die stempelafdrukken verzamelen. Je kan natuurlijk ook creatief zijn er een eigen logo bedenken, met een stukje linonium (kan je zo uit oude sporthallen snijden ) en een guts mesje het ontwerp er zelf in gutsen. En je hebt je eigen stempel , of is dit de normale gang van zaken?
team simpson Geplaatst 28 maart 2007 Geplaatst 28 maart 2007 Schrikt een Letterbox af, of wordt een Letterbox gezien als een uitdaging (al dan niet om een icoontje erbij te krijgen)? Bij Badeendje's en mijn letterbox denken we dat die een klein beetje afschrikt , al 8 maanden niet gedaan! Toch is dat een van de leukste caches die wij hebben gedaan! We hebben inmiddels ook letterboxen in duitsland gedaan, en we vinden het een van de leukste soort caches, vooral omdat je vaak onderweg niet procies weet of je nou wel goed zit, tot je weer een aanwijzing vindt. Extra letterboxen er bij in nederland is wel leuk, maar maak ze wel flink moeilijk aub, anders krijg je letterbox inflatie
TuuronTour Geplaatst 28 maart 2007 Geplaatst 28 maart 2007 Ik heb 1 keer twee letterboxes van een andere website in Den Haag gedaan. Was best grappig om ze zonder gps te kunnen vinden, en in bij een ervan was ik nog de eerste vinder ook. Wel beging ik de doodzonde om het stempeltje als goodie mee te nemen, had het niet als zodanig herkend...oeps! Is wel weer goedgekomen . Om die reden zijn letterboxers er niet blij mee dat het vaker gebeurt dat hun boxjes worden gevonden door cachers. Ze zien "ons" cachers zelfs als een soort muggles .
gpsgek Geplaatst 28 maart 2007 Auteur Geplaatst 28 maart 2007 Om die reden zijn letterboxers er niet blij mee dat het vaker gebeurt dat hun boxjes worden gevonden door cachers. Ze zien "ons" cachers zelfs als een soort muggles . Ah, maar, ik neem aan dat dat anders is met Letterboxes die op Geocaching.com gepubliceerd staan...
TuuronTour Geplaatst 28 maart 2007 Geplaatst 28 maart 2007 Ah, maar, ik neem aan dat dat anders is met Letterboxes die op Geocaching.com gepubliceerd staan... Gelukkig wel . Ik vraag me af of die hybrids uberhaupt ook door letterboxers gedaan worden?
Aanbevolen berichten