Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

In Google maps kan je, bv. je huisadres opgeven je krijgt daar dan een symbooltje voor staan.

Zo heb ik ook diverse bedrijven, campings etc opgegegeven.

Nu wil ik ook de postities van mijn caches 'Bos en Dijk' en 'Dierenverhalen' op de map zetten.

Deze liggen dus niet op een adres, maar in het vrije wild zeg maar.

Hoe krijg ik dan symbooltjes op die plaats ?

bij voorbaat dank.

Geplaatst
In Google maps kan je, bv. je huisadres opgeven je krijgt daar dan een symbooltje voor staan.

Zo heb ik ook diverse bedrijven, campings etc opgegegeven.

Nu wil ik ook de postities van mijn caches 'Bos en Dijk' en 'Dierenverhalen' op de map zetten.

Deze liggen dus niet op een adres, maar in het vrije wild zeg maar.

Hoe krijg ik dan symbooltjes op die plaats ?

In plaats van een adres kan je ook de coordinaten invullen. Zoiets als dit:

Googlemaps

Hope this helps.

groeten, Marcel.

Geplaatst

Bedankt voor de snelle reactie.

Nog een vraagje.

Is er ook een mogelijkheid dat je kan instellen dat alle locaties worden weergegeven bij openen van Google maps ? heb dat niet kunnen vinden.

groeten

• 2 weeks later...
Geplaatst
Bedankt voor de snelle reactie.

Nog een vraagje.

Is er ook een mogelijkheid dat je kan instellen dat alle locaties worden weergegeven bij openen van Google maps ? heb dat niet kunnen vinden.

groeten

Je kunt zelfs (met GSAK) al je gevonden caches naar een bestandje exporteren en met google maps laten openen.. er zijn macro's genoeg die dat kunnen maken (eers een api aanvragen)

kijk maar eens op deze site (waarschuwing: lelijkste site ooit gebouwd.. en ik mag het zeggen.. het is die van mij!)

cachemap

Geplaatst

Google maps heeft nu de mogelijkheid aangeboden om je eigen maps te maken.

Precies wat ik nodig heb.

kan ik in kaart brengen wat voor mij belangrijk is.

Je kan het eventueel ook openbaar maken.

Geplaatst
Google maps heeft nu de mogelijkheid aangeboden om je eigen maps te maken.

Precies wat ik nodig heb.

kan ik in kaart brengen wat voor mij belangrijk is.

Je kan het eventueel ook openbaar maken.

Inderdaad een hele mooie feature. Voor de volledigheid: ga naar maps.google.nl en kies het tabblad 'mijn kaarten'.

Geplaatst (bewerkt)

en wat je niet in die userguide kunt vinden is hoe je zulke kaarten kunt maken :lol1:

gevonden caches

gedeeltelijk met dank aan disneyteam trouwens :D

Je kunt zelfs (met GSAK) al je gevonden caches naar een bestandje exporteren en met google maps laten openen.. er zijn macro's genoeg die dat kunnen maken (eers een api aanvragen)

kijk maar eens op deze site (waarschuwing: lelijkste site ooit gebouwd.. en ik mag het zeggen.. het is die van mij!)

cachemap

Problem loading page ???

mooie site hoor B)

bewerkt door gpscaching.nl
Geplaatst
en wat je niet in die userguide kunt vinden is hoe je zulke kaarten kunt maken B)

gevonden caches

gedeeltelijk met dank aan disneyteam trouwens :D

Dat ziet er mooi uit zeg :lol1: .

Waar kan ik vinden hoe je die kaarten maakt???

Geplaatst (bewerkt)

en wat je niet in die userguide kunt vinden is hoe je zulke kaarten kunt maken :D

gevonden caches

gedeeltelijk met dank aan disneyteam trouwens :P

Dat ziet er mooi uit zeg B) .

nou dat is op zich niet zo heel moeilijk aangezien de code die ik gemaakt heb zo overgenomen kan worden maar het is wel een "shit-load-of-work" Je moet nm een mysql database hebben en daar een tabel in maken met een aantal velden. als je meer wilt weten moet je maar even een gil geven via een PM !!

gr.

Geplaatst (bewerkt)

er komen veel vragen binnen over hoe ik mijn kaarten heb gemaakt. ik zal binnenkort een gebruiksaanwijzing maken op mijn eigen website.

gr. gpscaching.nl

edit: als ik tijd heb :dribble:

Geplaatst (bewerkt)

Dat ziet er mooi uit zeg :thumbdown: .

Als je GSAK gebruikt is dat heel simpel. Er is namelijk een macro die zo'n kaart voor je genereerd.

Zie bijvoorbeeld die van mij:

http://nazgul.nu/binaries/GME.html

Edit: De macro http://gsak.net/board/index.php?showtopic=3193

ik vind al die kleurtjes van mij mooier hoor :eek:

bovendien doe ik het in MySql wat als voordeel heeft dat ik niet elke keer na een found die html opnieuw hoef te uploaden en ik dezelfde gegevens kan gebruiken om een pagina met een tabel met founds te maken zonder dat ik die handmatig moet aanmaken en opnieuw hoef te uploaden.

Geplaatst
Ik ook. :P

De GSAK macro maakt gevonden caches echter standaard rood. Maar na 3 regeltjed uitgecommentarieerd te hebben is de mijne nu ook in kleur. :thumbdown:

bovendien doe ik het in MySql wat als voordeel heeft dat ik niet elke keer na een found die html opnieuw hoef te uploaden en ik dezelfde gegevens kan gebruiken om een pagina met een tabel met founds te maken zonder dat ik die handmatig moet aanmaken en opnieuw hoef te uploaden.
Ik heb de macro destijds zo aangepast dat ie met 1 druk op de knop automatisch de HTML aanmaakt en upload naar mijn website. Dus zodra ik GSAK open haalt ie automatisch mijn pocket queries binnen en upload een bijgewerkte kaart.

Dus hetzelfde resultaat met verschillende technieken. :eek:

Geplaatst
Ik ook. :P

De GSAK macro maakt gevonden caches echter standaard rood. Maar na 3 regeltjed uitgecommentarieerd te hebben is de mijne nu ook in kleur. :thumbdown:

Ik heb de macro destijds zo aangepast dat ie met 1 druk op de knop automatisch de HTML aanmaakt en upload naar mijn website. Dus zodra ik GSAK open haalt ie automatisch mijn pocket queries binnen en upload een bijgewerkte kaart.

Dus hetzelfde resultaat met verschillende technieken. :eek:

ja bijna of maakt ie van jou ook een tabel in een aparte pagina met de founds en geeft ie ook alles leuk een ander kleurtje :P

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...