Spring naar bijdragen

Oprapers  

208 leden hebben gestemd

1. 1. Wat vindt u van raapcaches

• Leuk, ga ik op af.
      39
    • Saai, maar pik ik wel mee
      26
    • Saai, doe ik niet aan mee
      4
    • Nutteloos moet verboden worden.
      9
    • Hoort er ook bij, voor ieder wat wils
      105
    • Leuk voor regendagen
      16
    • Andere mening, toelichten graag
      9

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
[knip]

Het viel mij de laatste tijd ook op dat beginnende geocacheers vrij vlot een cache neerleggen die buiten het “beruchte” puntje voor de rest niets toevoegen.

Als je daarna gaat kijken wat de plaaster van deze cache voor de rest heeft gevonden,dan weet je ook dat die plaaster er niets aan kan doen…. om het simpele feit dat diegene niets anders dan juist dit soort cache,s gevonden heeft dus dan gelijk denkt dit soort opraap cache’s het geocachen is, jammer, voor hun dan.

[knip]

Barny, die wel een voortuin cache van Dooz wil doen……:beerchug:

Moet toegeven dat ik mij ook een beetje schuldig heb gemaakt aan bovenstaande.

En probeer dat dus te verbloemen met de moeilijkheids graad van wel liefst 7 sterren. En nee VRIEND je kunt er niet met de bus boven op parkeren. Tevens licht deze cache wat in een cache lege regio. En tot nu toe moet ik zeggen lovende reacties, over bakje en verstop plaats

Maar goed nieuws, ik hoop nog dit jaar een "normale" cache te plaatsen. En ja hier kunje wel boven parkeren, alleen heb je wel een takel dienst nodig om weer op de weg tegeraken. :beerchug:

bewerkt door hesselannema
Geplaatst
Barny, die wel een voortuin cache van Dooz wil doen……:lol:

Helaas Barny. Mijn voortuin meet slechts 50 cm.....

En dat is wel het laatste wat ik zal doen, daar een cache neerleggen... :huh:

Volgens mij ben jij gewoon nieuwsgierig naar mijn priveleven.... :lol:

Geplaatst

Barny, die wel een voortuin cache van Dooz wil doen……:D

Helaas Barny. Mijn voortuin meet slechts 50 cm.....

En dat is wel het laatste wat ik zal doen, daar een cache neerleggen... :huh:

Volgens mij ben jij gewoon nieuwsgierig naar mijn priveleven.... :lol:

50 centimeter is meer dan voldoende om je eigen helemaal suf te zoeken

en niet nieuwsgierig, maar altijd in om een colaatje ondereg te scoren :lol:

barny

Geplaatst
Laat de logs de spiegel van de cache zijn. (en dan bedoel ik niet het aantal logs)
Dat zijn (verbazend) zinnige woorden. Wat me wel vaak opvalt, is dat bij de meest nietszeggende caches (oppikkers op belachelijke plaatsen, rondwandelingen door suffe vinex-groenvoorzieningen en geestdodende multi's door woonwijken) toch logjes geschreven worden als:
"leuke cache!" "bedankt voor de mooie wandeling!" of "We hebben genoten"

terwijl ik het passender zou vinden als er stond:

"in ieder geval het stipje van de kaart", "weer een half uur van mijn leven verprutst" of "dit kan beter!"

Schrijf gewoon wat je van de cache vond, of schrijf niets. Liever het eerste, maar in ieder geval geen onzin.

Geplaatst

Zelf heb ik sinds kort 3 caches verstopt met de bedoeling "kijk es rond", 2 hiervan zijn filmkokertjes

deze caches zijn alle drie tot redelijk dichtbij met de auto te benaderen.

Mijn intensie met het leggen van deze cache's was het laten zien wat Nieuwegein nog meer is behalve forensenstad.

maar doordat ze met de auto gedaan kunnen worden krijgen ze al snel het stempel "opraper"

als een cacher op zoek gaat met het idee een puntje te scoren missen ze dus de intensie (niet het puntje)

persoonlijk is het mij om het even.

ze hebben dus de keuze, wandelen of scoren.

Ron

Geplaatst

Wij pakken het liefst de fiets om te gaan cachen. Dat komt mooi uit, in de winter is het carnavalseizoen, en in de zomer cache seizoen. Caches waar we misschien dagelijks met de auto langs komen laten we gewoon liggen totdat onze fietstocht hierlangs gaat.

Bijvoorbeeld rond Udenhout liggen veel oprapers dan zetten we die in de gps. Gps op het stuur klikken en lekker het pijltje achterna fietsen. Op deze manier vermaken wij ons wel met oprapers!

Geplaatst

De combinatie van rapers en een bewerkelijke cache spreekt mij het meeste aan.

Dus voor alle ontwikkelaars, laat je door de stemming van anderen niet weerhouden en maak vele leuke caches. Graag zowel rapers als traditionals.

Gr. HaWes

Geplaatst

Ik heb inmiddels 1 oprapertje gedaan. Ook een soort die je gedaan moet hebben. Nu ben ik vorige week een cache tegen gekomen :thumbdown: die absoluut van mij een geo d'or gaat krijgen. Ik moet alleen nog 46 caches wachten lees ik net. Dus hiervoor zijn oprapertjes dus in ieder geval geschikt. Overigens waarom pas bij 60? Je kan een geo d'or toch weghalen bij een cache en toevoegen bij een andere cache. Dus onervarenheid speelt hier geen parten. En deze cache is zo fantastisch dat ik hem, of ik hem ooit ga vinden of niet, een d'or zou willen geven. Maar je moet hem blijkbaar gelogd hebben. Raar want een ieder geeft zijn geo d'or om zijn eigen specifieke redenen. Deze puzzel zit al zo mooi en gelikt in elkaar dat dat voor mij al genoeg is. Tuurlijk hoop ik op nog meer bij het daadwerkelijke wandelen!

Groetsels WBKWADRAAT

Geplaatst

Dus voor alle ontwikkelaars, laat je door de stemming van anderen niet weerhouden en maak vele leuke caches. Graag zowel rapers als traditionals.

Gr. HaWes

Daar zijn de Tejoos het helemaal mee eens!

Geplaatst

Gr. HaWes

Idd, ook belbor is het hier mee eens.

Oprapers zijn toch gewild. Vrijdag mijn trad online gekomen. In 1 weekend 15x bezocht.

En ook bezocht door puzzelaars en multi-lopers........ :thumbdown:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...