Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedenavond,

Ik kijk en zoek waarschijnlijk op de verkeerde plekken, maar op de site lees ik, " Er zijn nog 965 van de 5530 punten zoek."

Alleen kan ik niet vinden wèlke er nog zoek zijn.. :thumbup:

Iemand die me op weg kan helpen?

Theo

Geplaatst

Misschien een domme vraag, maar moet je alleen een foto nemen en deze uploaden om hem te loggen?

Of moet je ook de gps coordinaten vermelden?

bvd

Caveman!

Geplaatst
Eigenlijk wordt er bedoeld, er zijn nog 965 punten niet bezocht! Dat zijn de groene stippen!

Suc6 met de jacht :thumbup:

Oh, op die manier! :crybaby: Binnenkort komt er een handheld gps'je hier in huis, eens kijken of ik wat kan bijdragen. Groen stippen genoeg, hier in Groningen..

de coördinaten staan er al.

Maar dan zou je de punten ook kunnen bezoeken met het schetsje, zonder GPS.

Op zich soms ook een hele uitdaging, weet ik uit ervaring.. :lol:

Theo ;)

Geplaatst
Maar dan zou je de punten ook kunnen bezoeken met het schetsje, zonder GPS.

Op zich soms ook een hele uitdaging, weet ik uit ervaring.. :thumbup:

Theo :crybaby:

Yep, die ervaring heb ik ook uit mijn landmeettijd. En dan zijn dit nog meetpunten boven de grond in muren van gebouwen of sommige nieuwe punten in een mooi potje onder de grond. ik liep destijds met schetjes van KAD-stenen en RD-buisjes die soms wel 80cm diep lagen omdat de berm was aangevuld of de KADsteen was verdwenen en alleen het tegeltje met gat op zijn plek lag. Wij gebruikten die punten in het pre-GPS tijdperk om je positie te bepalen. En later in het GPS tijdperk om het basisstation op te bouwen.

Geplaatst
En later in het GPS tijdperk om het basisstation op te bouwen.

Sounds familiar! :thumbup:

Trimble? Bodemonderzoek NAM? Postprocessing? 120 epochs opstarten? Poor Pdop? :crybaby:

Theo :lol:

Geplaatst
Poor Pdop? :crybaby:

Theo :lol:

:thumbup: dat is alweer ruim 10 jaar geleden.

Ik geloof dat de vertegenwoordiger van Spectra Precision in het begin erg flauw werd om de juiste instellingen te vinden. Regelmatig stonden we echt wel minuten (uren) langte wachten op een fix. Of de radioverbinding met de Rover liet te wensen over. Maar als het werkte dan had je ook wat. Een meting op 10 km is wel eens gelukt! Oja, we werkten voor het waterschap aldaar, weken lang kanalen en sloten meten, lengte en dwarsprofielen. Ik geloof dat wij aan de basis stonden van een hernieuwde legger.

We hadden een total station (tachymeter) van Sokkia en een GPS systeem dus van SP. Tegenwoordig is het allemaal nog compacter en sneller.

• 3 weeks later...
Geplaatst

Met dit weer gaat het kriebelen, je zou zo weer met een Rover op stap willen! ;)

Bij Prakla-Seismos werkten we met de Trimbles's, de 4000 serie. Later stapte ik over naar de Franse concurrent, CGG en werd de ontvanger ook Frans, van Sercel, met een Husky datalogger! En er waren een paar ploegen op pad met Geodimeters.

Afgelopen zaterdag het ik een rondje gemaakt in Noord-Groningen. En zowaar wat groene stipjes op de kaart kunnen opruimen! Vol trots kan ik nu naar m'n eigen eerste blauwe stipjes kijken.icon_whistle.gif

Van twee objecten waren al eerder foto's gemaakt in 2004. En nu Nederland een beetje 'in kaart' gebracht is, (nog 947 punten zag ik) vroeg ik me af of ik als gebruiker een selectie in de database kan maken op de datum van de foto's. Zo zou je de oudste eruit kunnen halen voor een herbezoek, als je er toch in de buurt bent.

Of misschien presenteren met een andere kleur in de kaart? (Foto ouder dan 3 jaar? 4 jaar?)

Theo

Geplaatst
Of misschien presenteren met een andere kleur in de kaart? (Foto ouder dan 3 jaar? 4 jaar?)

Theo

Leuk idee, alleen wel weer veel extra programmeerwerk voor de website.

Ik heb geen idee hoe nu de prioriteiten liggen.

Geplaatst

Dan misschien, om de programmeurs niet zwaarder te belasten als nodig :lol1: , een keer per jaar een query over de (MySql?) database en een lijstje publiceren van foto's ouder dan X jaar?

Ik denk dat het belang van zo'n database ook zit in 'bijhouding'...

Theo :yes:

Geplaatst

De meetpunten site wordt alleen nog door de maker bijgehouden als het Kadaster een nieuwe update heeft van de lijst. Voor andere zaken zoals bijprogrammeren is die niet beschikbaar.

Er is niets op tegen om een reeds gefotografeerd punt opnieuw te bezoeken als je toch in de buurt bent. Neem nu 79342 A-Kerk te Groningen. Die moet een fraai gekleurde toren hebben, wat niet op de foto's tot nu toe te zien is.

Ik dacht dat als je een reeds bezocht punt opnieuw bezoekt en een foto plaatst dat die dan blauw op de kaart wordt voor je.

Geplaatst (bewerkt)

Inderdaad wordt een punt wat door mij gefotografeerd wordt, blauw.

Maar, om misverstanden te voorkomen, het gaat er mij niet om bijvoorbeeld de provincie Groningen blauw te maken.

Als we inderdaad ook instanties als het Kadaster, de Waterstaten en andere landmetende lichamen helpen met deze site, lijkt het mij handig om punten, bezocht in 2003, dit jaar waar mogelijk met een bezoekje te vereren.

Daarom leek het me nuttig, een lijstje te hebben waarop de oudste foto's vermeld staan.

Theo

ps. De A-kerk toren houdt U van me tegoed!

bewerkt door FsTheo
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...