sloppie Geplaatst 3 maart 2007 Geplaatst 3 maart 2007 Ik heb een paar maal gehad dat de wijzer vast bleef zitten. Eerst had ik de indruk dat als ik het apparaat een klap verkoop dat hij het weer doet. Maar ook daar twijfel ik aan. Volgens mij heeft het niet iets met de batterijspanning te maken, want dan zou als de batterijen wat leeg zouden raken iedereen er last van moeten hebben. Het zijn van die vervelende foutjes, als je hem opstuurt gaat het natuurlijk net goed en krijg je hem zo terug met de melding dat er niets aan de hand is. Gelukkig heb ik er de laatste maand geen last meer van gehad, nadat ik de "gebruik kompaskoers" gewijzigd heb van 90 naar 5 seconden. Sloppie
Team The Spacewuppies Geplaatst 3 maart 2007 Geplaatst 3 maart 2007 (bewerkt) Ik gebruik zelf de GP Powerbank-lader + bijbehorende oplaadbare accu's. Die bevallen mij prima. Zijn dat die groen met oranje batterijen? Die bevallen mij altijd het beste 3 maart 2007 bewerkt door Team The Spacewuppies
Peetee Geplaatst 3 maart 2007 Geplaatst 3 maart 2007 Ik gebruik zelf de GP Powerbank-lader + bijbehorende oplaadbare accu's. Die bevallen mij prima. Zijn dat die groen met oranje batterijen? Ja, klopt. Dat zijn ze.
Sambalbai Geplaatst 3 maart 2007 Geplaatst 3 maart 2007 [offtopic mode] En tegenwoordig hoef je niet eens meer naar een elektrazaak toe om ze te krijgen. De appie heijn heeft ze gewoon bij de kassa hangen (2700 mAh) [/offtopic mode] Dat duracells piekspanningen zouden leveren vind ik een sterk verhaal. Batterijen geven namelijk maar 1 spanning, en die zakt wat in naarmate ze leger raken. (Bij apparaten die direct aan het elektriciteitsnet hangen kun je wel last krijgen van "spikes", daar heb je speciale filters voor. Maar da's weer een heel ander verhaal) Ik denk echter wel dat de betere batterijen beter stroom kunnen leveren dan slechte, oftewel beter aan een kortstondige vermogensvraag kunnen voldoen. Maar hoe je GPS daar kapot van zou kunnen gaan zie ik niet zo. Na ja, maakt ook niet zoveel uit. Want ik bedenk me nu dat je het apparaat ook net zo goed aan de USB poort kunt hangen. Dan hoef je niet eens speciale batterijen voor de test te kopen.
Lex Geplaatst 3 maart 2007 Geplaatst 3 maart 2007 Als de kompasnaald bij stilstand een verkeerde kant uitwijst en na kalibratie de goede kan het aan het volgende liggen: Na MENU/MENU/Instellen/Koers kun je onderaan een snelheid en een tijd instellen. Er wordt pas overgeschakeld naar het magnetische kompas als de snelheid van het toestel gedurende minstens die tijd onafgebroken onder die snelheid is gebleven. Als hier een lange tijd is ingevuld kijk je nog langdurig naar het normale GPS-kompas, dat bij stilstand een flauwekul aanduiding geeft. Als je kalibreert wordt het magnetische kompas onmiddellijk ingeschakeld, evenals bij aanzetten d.m.v. lang indrukken van PAGE. Probeer eens of uit- en aanzetten via PAGE helpt, en zet ook de snelheid boven de 15 km/h en de wachttijd op 5 seconden. Bovendien kun je kijken wat het effect is als hij verkeerd wijst en je het toestel ronddraait. Als hij echt verkeerd aanwijst moet hij in dezelfde verkeerde richting blijven wijzen. Als dat het geval is moet je ook bedacht zijn op een verstoring van het aardmagnetisch veld. Voor een uitgebreide uitleg van het kompas zie Kompas, hoogtemeting en barometer van de GPSmap 60CSx op de Notter-site.
robenada Geplaatst 3 maart 2007 Auteur Geplaatst 3 maart 2007 Als de kompasnaald bij stilstand een verkeerde kant uitwijst en na kalibratie de goede kan het aan het volgende liggen: Na MENU/MENU/Instellen/Koers kun je onderaan een snelheid en een tijd instellen. Er wordt pas overgeschakeld naar het magnetische kompas als de snelheid van het toestel gedurende minstens die tijd onafgebroken onder die snelheid is gebleven. Als hier een lange tijd is ingevuld kijk je nog langdurig naar het normale GPS-kompas, dat bij stilstand een flauwekul aanduiding geeft. Als je kalibreert wordt het magnetische kompas onmiddellijk ingeschakeld, evenals bij aanzetten d.m.v. lang indrukken van PAGE. Probeer eens of uit- en aanzetten via PAGE helpt, en zet ook de snelheid boven de 15 km/h en de wachttijd op 5 seconden. Bovendien kun je kijken wat het effect is als hij verkeerd wijst en je het toestel ronddraait. Als hij echt verkeerd aanwijst moet hij in dezelfde verkeerde richting blijven wijzen. Als dat het geval is moet je ook bedacht zijn op een verstoring van het aardmagnetisch veld. Voor een uitgebreide uitleg van het kompas zie Kompas, hoogtemeting en barometer van de GPSmap 60CSx op de Notter-site. Beadnkt voor de info. Ik heb de instellingen gewijzigd en ga het morgen direct testen bij het cachen!
mbts Geplaatst 3 maart 2007 Geplaatst 3 maart 2007 (bewerkt) Ik heb inmiddels mijn tweede GPSMap60CSx. Bij de eerste viel de ontvangst steeds weg. Gelukkig kreeg ik van de importeur in Houten een nieuwe. Maar nu heb ik het probleem dat de kompas-naald telkens wegvalt . Om de kompas-naald terug te krijgen moet ik telkens de optie "kalibreer kompas" gebruiken . Soms treedt deze storing om de vijf minuten op. Heeft iemand dezelfde problemen en weet iemand of er iets tegen te doen is (behalve het apparaat opnieuw ter reparatie aanbieden)? robenada Ik herken dit probleem. Bij onze GPSMAP 60CSx verdwijnt de kompasnaald ook spontaan op voor het gevoel volkomen willekeurige momenten. Kalibreren verhelpt het probleem weer. Soms voor een poosje, en soms voor langere tijd. Wel kan ik hieraan toevoegen dat ik de software steeds up-to-date hou en dat we het probleem hadden toen we het apparaat nog niet zo lang hadden (ik weet niet meer wanneer precies), toen een poos niet en na de laatste software update weer wel! Mijn verdenkingen gaan daarom vooral uit naar de software. Omdat ik er nu aan denk (meestal sta ik ergens in the middle of nowhere als ik er aan denk) heb ik nu versie 3.00 bij wijze van experiment terug gezet. Misschien gaat het dan weer goed. Misschien ook niet, want het kan ook aan de andere software liggen (GPS SW Version 2.90). Overigens is mijn GPS na terugzetten van 3.00 alle instellingen kwijt 3 maart 2007 bewerkt door mbts
robenada Geplaatst 3 maart 2007 Auteur Geplaatst 3 maart 2007 Ik heb inmiddels mijn tweede GPSMap60CSx. Bij de eerste viel de ontvangst steeds weg. Gelukkig kreeg ik van de importeur in Houten een nieuwe. Maar nu heb ik het probleem dat de kompas-naald telkens wegvalt . Om de kompas-naald terug te krijgen moet ik telkens de optie "kalibreer kompas" gebruiken . Soms treedt deze storing om de vijf minuten op. Heeft iemand dezelfde problemen en weet iemand of er iets tegen te doen is (behalve het apparaat opnieuw ter reparatie aanbieden)? robenada Ik herken dit probleem. Bij onze GPSMAP 60CSx verdwijnt de kompasnaald ook spontaan op voor het gevoel volkomen willekeurige momenten. Kalibreren verhelpt het probleem weer. Soms voor een poosje, en soms voor langere tijd. Wel kan ik hieraan toevoegen dat ik de software steeds up-to-date hou en dat we het probleem hadden toen we het apparaat nog niet zo lang hadden (ik weet niet meer wanneer precies), toen een poos niet en na de laatste software update weer wel! Mijn verdenkingen gaan daarom vooral uit naar de software. Omdat ik er nu aan denk (meestal sta ik ergens in the middle of nowhere als ik er aan denk) heb ik nu versie 3.00 bij wijze van experiment terug gezet. Misschien gaat het dan weer goed. Misschien ook niet, want het kan ook aan de andere software liggen (GPS SW Version 2.90). Overigens is mijn GPS na terugzetten van 3.00 alle instellingen kwijt Ben ik even blij dat wij niet de enige zijn dit probleem ! In het begin deed zich dit probleem nooit voor. Het zou inderdaad best aan een software update kunnen liggen! Bedankt!
Peetee Geplaatst 3 maart 2007 Geplaatst 3 maart 2007 (bewerkt) Ben ik even blij dat wij niet de enige zijn dit probleem ! In het begin deed zich dit probleem nooit voor. Het zou inderdaad best aan een software update kunnen liggen! Bedankt! Zou een totale reset van het apparaat hier ook (misschien tijdelijk) verlichting kunnen brengen? Voor het andere probleem ben ik er praktisch zeker van dat de mogelijke oorzaak die Lex aan heeft gedragen de juiste is. Ik heb daar niet eerder aan gedacht maar ik heb een poosje een Vista gehad en die had die mogelijkheid van instellen ook. Op zich een heel handige instelling, maar ook een die wat verwarring kan opleveren. Ik gebruikte die instelling om het electronisch kompas enkel bij het wandelen ingeschakeld te hebben. Daarom had ik hem zo ingesteld dat het electronisch kompas automatisch werd uitgeschakeld bij snelheden van 10km of hoger, om stroom te besparen. Ik zou daar zeker naar kijken. Maar goed, dat was je al van plan ... 3 maart 2007 bewerkt door Peetee
mbts Geplaatst 4 maart 2007 Geplaatst 4 maart 2007 Vanmorgen zijn we met de vorige software versie (3.00) op onze GPSMAP 60CSx op pad geweest en we hebben geen problemen gehad met verdwijnen van de kompaswijzer!
robenada Geplaatst 4 maart 2007 Auteur Geplaatst 4 maart 2007 Vanmorgen zijn we met de vorige software versie (3.00) op onze GPSMAP 60CSx op pad geweest en we hebben geen problemen gehad met verdwijnen van de kompaswijzer! We hebben een nieuw setje oplaadbare batterijen gekocht (bij de Hema) en de GPS ontvanger ingesteld conform de aanwijzingen die gisteren geopperd zijn in dit draadje. Het resultaat was dat we geen enkel probleem meer hebben gehad met de kompasnaald! Bedankt collega hunters !
mbts Geplaatst 4 maart 2007 Geplaatst 4 maart 2007 We hebben een nieuw setje oplaadbare batterijen gekocht (bij de Hema) en de GPS ontvanger ingesteld conform de aanwijzingen die gisteren geopperd zijn in dit draadje. Het resultaat was dat we geen enkel probleem meer hebben gehad met de kompasnaald! Bedankt collega hunters ! Ik heb nadat gisteren de instellingen door de oudere versie te installeren waren gerest de kompas ingesteld op 'below 25 km/h for more than 5 sec'. Helaas weet ik niet wat de oude instelling was. Misschien is dit de oplossing dus wel. Ik ga de nieuwere versie gewoon weer installeren en dan kijken of het goed blijft werken. De batterijen die ik gebruik zijn ook van de Hema. Die bevallen prima en kosten niet veel.
robenada Geplaatst 7 maart 2007 Auteur Geplaatst 7 maart 2007 Ondanks de nieuwe instellingen was mijn kompasnaald gisteren toch weer een keer verdwenen. Door de kompasnaald uit en in te schakelen door de PAGE knop ingedrukt te houden was het probleem wel verholpen maar ik blijf het toch maar vreemd vinden .
mbts Geplaatst 7 maart 2007 Geplaatst 7 maart 2007 Ondanks de nieuwe instellingen was mijn kompasnaald gisteren toch weer een keer verdwenen. Door de kompasnaald uit en in te schakelen door de PAGE knop ingedrukt te houden was het probleem wel verholpen maar ik blijf het toch maar vreemd vinden . Hmm, ik heb mijn GPS na terugzetten van 3.10 nog niet gebruikt, dus ik kan nog niet zeggen wat er bij mij nu met de nieuwe instellingen onder 3.10 gebeurt. Met de nieuwe instellingen onder de oudere versie ging het zondag een hele ochtend probleemloos. De 'truc' met de page knop is in iedergeval een makkelijkere oplossing dan opnieuw calibreren, dat is dan toch een klein winstpuntje Als ik ook weer problemen ondervind ga ik weer terug naar de oudere versie. Dit keer schrijf ik wel eerst mijn instellingen op Ik zal mijn ervaringen in ieder geval hier delen.
SN@G Geplaatst 7 maart 2007 Geplaatst 7 maart 2007 Ik heb naar aanleiding van alle vervelende berichten over de 60CSx maar eens contact gezocht met garmin.nl en wacht nu op hun antwoord. Ik werk met software versie 3.00 en GPS SW versie 2.90 en herken geen van genoemde problemen
Aanbevolen berichten