BBosman Geplaatst 28 februari 2007 Geplaatst 28 februari 2007 Ik gebruik GSAK (als premium gc.com member) voor de volgende dingen: 1. Boekhouding 2. Paperless cachen 3. Statistieken. 1. Boekhouding Het gebeurd regelmatig dat ik een Mystery op los, terwijl ik voorlopig nog niet op pad ga om hem daadwerkelijk te gaan zoeken. Ik voeg het coordinaat dan in GSAK toe, zodat ik tegen die tegen die tijd het coordinaat binnen handbereik heb. Hetzelfde geld voor andere nuttige informatie over een cache (URL naar tooltjes, etc.) 2. Paperless cachen Ik exporteer regelmatig alle caches in NL die ik nog niet gedaan heb naar POI (TomTom) en WPT (OziCE), welke automatisch gesynchroniseerd worden met mijn PDA. Zo heb ik dus altijd een recente lijst met waypoints bij me. Een andere optie die met versie 7 van GSAK beschikbaar is gekomen waar ik veel gebruik van maak is de "Grab coordinates" functie. Deze haalt dus alle in de tekst geschreven coordinaten op en voegt deze als child waypoint toe. Bij de volgende export/synchronisatie staan die dus ook op mijn PDA wat intypewerk/typefouten scheelt in het veld. Daarnaast exporteer ik ongeveer 1 keer per maand (is nogal tijdrovend namelijk, vanwege trage PDA verbinding) alle cache beschrijvingen als HTML (met bijbehorende spoilerpics) naar mijn PDA. Het voordeel hiervan is dat ik altijd en overal kan gaan cachen. Als ik vandaag vanuit mijn werk nog wat wil cachen heb ik alles bij me. Hetzelfde geld als ik morgen op de koffie zit bij mijn oma en zin krijg om te cachen. 3. Statistieken. Ik vind het leuk om statistieken over mijn geocacheavonturen te zien, dus heb ik een simpele macro gemaakt/aangepast die een found kaartje genereerd en deze upload naar mijn website. Zie bijvoorbeeld hier
dmace Geplaatst 1 maart 2007 Geplaatst 1 maart 2007 (bewerkt) Als je Premium Member bent kun je pocket queries downloaden en in GSAK laden. Daarna kun je er werkelijk van alles mee doen! Wat je maar wilt. Dat wordt niet verteld als je de licentie bij ene Clyde regelt. Met andere woorden: Regel het dan ook zo dat je koper dit weet en dat bij aanschaf hij automatisch premium member wordt. Anders lever je de gebruiker de bekende kat in de zak. Een beetje consument wint natuurlijk eerst wat info in. Alleen als je Borsato heet kom je weg met Doemijdiemaa.... Overigens staat het gewoon in de FAQ op de site. 2. I loaded a file from geocaching.com, but GSAK looks nothing like your screen shot - information is missing and there are no logs. What's up? The free LOC files from geocaching.com contain very limited information and you really only get about 10% use out of GSAK with these files. The best source of caching data for GSAK is by far the GPX file format from geocaching.com. Note you need to be a premium member to get GPX files from geocaching.com. If you would like to get an idea of what the extra information is in these files, you can load the file "sample.GPX" which you will find in the install folder of GSAK. For a good tutorial on how to set up PQs from Geocaching.com please see this link. Ook wordt je helemaal geen premium member, maar is het een vereiste om PocketQueries te kunnen downloaden, of een enkele cache in GPX-formaat. Dit formaat kun je voor nog veel meer andere dingen gebruiken, maar blader daarvoor rustig het Software gedeelte van dit forum door. Maar dan nog blijft de vraag wat is het nut? Buiten wat hier allemaal al is genoemd, is het ook verrekte handig om alle caches in een bepaald gebied te ontsluiten. Bijvoorbeeld in een straal van een aantal kilometer van een cache die je zeker wil doen. Ook ben ik ooit eens een topic begonnen over Filteren per Provincie met GSAK. Handig als je eens in een andere provincie wil gaan cachen. 1 maart 2007 bewerkt door dmace
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden