Spring naar bijdragen

GSAK Wat is het nut van dit programma?


Ketelbinkje

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik heb juist voordeel (vind ik)Een PQ van de vakantie-omgeving (straal van 50 km om de camping) en je hebt alles in de laptop bij je in de caravan.

Vanuit deze PQ selecteren op moeilijkheidsgraad, terrein etc.

 

Ik heb sinds ik premium member ben nog geen vakantie gehad (in ieder geval niet in een periode dat ik in een caravan ga zitten), maar op dat vlak zie ik zeker voordelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om GSAK optimaal te kunnen inzetten is eigenlijk wel noodzakelijk om premium member te worden.

Zelf gebruiken wij het voornamelijk op vakantie. We hebben dan alle cache beschrijvingen bij ons op de laptop.

Bij de vakantievoorbereiding gebruiken we het om caches te selecteren die we willen gaan doen. We maken dan wat extra aantekeningen bij de caches zoals afstand, omgeving, evt. extra voorbereidingen die we moeten doen etc.

 

De voordelen die ik zo zie zijn:

- snel een beeld krijgen van de caches in de buurt

- altijd de cachebeschrijvingen bij ons

- op vakantie al de logjes invoeren en via een macro bij thuiskomst weer snel uploaden

- het verwerken van de pocket queries die via de mail binnenkomen

- de cachebeschrijving zijn ook beschikbaar als .com er uit ligt

- het kunnen maken van aantekeningen bij een cache

- het kunnen zoeken en filteren van caches

- het werkt prettiger dan de zoekfuncties op .com

- snel caches uploaden naar je GPS en TomTom

- snel exports kunnen maken voor andere programma's (mapsource, ozi etc.)

- met eigen macro's is het programma verder naar eigen inzicht te voorzien van extra functionaliteit

 

Van caches die je graag wilt doen kun je toch een bookmark list maken waar je weer een pocket query van kunt maken?

 

Kortom wij vinden het zeker de moeite waard, maar dan wel in combinatie met een premium membership.

Je kunt GSAK gratis gebruiken hoewel het 'nag-screen' na verloop van tijd behoorlijk irritant wordt. Dit was een van de redenen om het pakket te kopen. Verder brengt Clyde met grote regelmaat updates uit met niet alleen bugfixes maar ook extra functionaliteit.

 

Ton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

* Op vakantie is het perfect. Op vakantie heb je vaak genoeg geen internet, en dan is het ideaal dat je gewoon de caches in de regio bij je hebt (behalve dan evt de foto's)

 

@Xaa: je moet mijn blog maar eens gaan bekijken omtrent het opladen van foto's op je PDA in twee delen.

 

Groetjes,

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

* Op vakantie is het perfect. Op vakantie heb je vaak genoeg geen internet, en dan is het ideaal dat je gewoon de caches in de regio bij je hebt (behalve dan evt de foto's)

 

@Xaa: je moet mijn blog maar eens gaan bekijken omtrent het opladen van foto's op je PDA in twee delen.

 

Groetjes,

Hans

 

Als dit werkt (Natuurlijk werkt dit, anders had je het niet gepubliceerd) kon dat wel eens handig zijn. Ga ik eens mee stoeien. Dank! :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

........ Ik heb begrepen dat je premium member moet zijn, maar dat wordt niet (ik heb die informatie nog niet kunnen vinden!) op de website van GSAK vermeld.

 

1. Je hoeft helemaal geen Premium member te zijn, het maakt het alleen een stuk makkelijker en functioneler.

Je zou GSAK zelfs kunnen gebruiken om al je favoriete visstekkies in op te slaan. die informatie zou je dan zelf moeten aanmaken.

Een ander punt:

Import individual GPX/LOC files or a whole folder

Het programma kan dus bestanden in het formaat CPX of LOC inlezen. Wat wordt bedoeld met een complete folder mag Joost weten. Ja dat werkt en wat heb ik daar aan? Moet ik zo mijn lijstje opbouwen en actueel houden?

2. Een folder is engels voor map. Map niet in de zin van een kaart maar een directory.

Binnen deze map kunnen alle GPX/Loc bestanden (al dan niet gezipped) in een keer worden ingelezen.

Dit in combinatie met get mail werkt super. Met één muisklik heb ik alle caches in mijn database actueel.

Het is leuk dat het zoveel kan, maar ik denk dat een geocacher een lijstje heeft van de caches die hij wil doen en het lijstje als een trofeeënkast gebruikt met alle aantekeningen en ervaringen. Nu de praktijk. Misschien gebruiken mijn confraters het wel met een ander oogmerk. Uit de eerste reacties krijg ik de indruk dat mijn confraters ook lijstjes bouwen, die opbouwen en onderhouden met Pocket Queries.

 

Weet je wat dan zo vreemd is?

Niemand deelt macro's met elkaar.

Nergens op dit forum is een rubriek tips en truuks met GSAK.

 

Dus mijn intiële waarvoor en vooral waarom gebruikt men GSAK? Ik heb het nog niet kunnen ontdekken.

3. De caches die ik wil doen kunnen per dag verschillen. Daarom heb ik NL compleet in een database. Binnen GSAK maak ik dan een selectie. Deze selectie wordt met 4 muisklikken naar drie verschillende GPS ontvangers gestuurd en naar 1 PDA. (niet allemaal tegelijk natuurlijk).

Daarna nog een keer een muisklik en alle caches van NL staan ook in TomTom.

 

4. Zoals al eerder gezegt worden de macro's centraal (gelukkig) bewaard op 1 plaats.

Hier een direkte link naar de macro's op GSAK.net

 

Je ziet het, ik gebruik het met grote regelmaat en zou ook niet meer zonder willen.

Helaas is er geen nederlandse versie maar ik denk dat ik daar nu ook niet meer mee zou willen/kunnen werken aangezien ik de engelse versie zo gewend ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

edit: ik vergeet iets, je kunt de caches vast loggen in GSAK en dit thuis weer laten synchroniseren met de founds op de com server....

 

 

hoebedoelu? het was mij nog niet opgevallen maar begrijp ik dat je logberichten kunt invullen en dat GSAK die naar de server stuurt zodat je niet op cg.com naar de cache hoeft te gaan en dan op found enzo hoeft te klikken ?? moet je me toch eens vertellen hoe want in het topic over GSAK kan ik niets vinden en in het programma zelf ook niet.

 

Dat wordt niet verteld als je de licentie bij ene Clyde regelt. Met andere woorden:

Regel het dan ook zo dat je koper dit weet en dat bij aanschaf hij automatisch premium member wordt. Anders lever je de gebruiker de bekende kat in de zak.

 

 

nog een stomme vraag (volgens collega's op mijn werk ben ik daar goed in) waarom regel je een licentie als je niet eens weet wat je met het programma moet doen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoebedoelu? het was mij nog niet opgevallen maar begrijp ik dat je logberichten kunt invullen en dat GSAK die naar de server stuurt zodat je niet op cg.com naar de cache hoeft te gaan en dan op found enzo hoeft te klikken ?? moet je me toch eens vertellen hoe want in het topic over GSAK kan ik niets vinden en in het programma zelf ook niet.

 

Je moet de volgende stappen doorlopen:

Op vakantie schrijf je logs in GSAK.

Bij thuiskomst doe je het volgende:

1. je selecteert de cache die je wilt loggen en waar je je logje dus bij geschreven hebt.

2. je start de logmacro. Is configureerbaar, ik heb een button in de werkbalk hiervoor staan.

3. GSAK start je browser met de logpagina voor die cache. Je komt dan op de pagina op .com waar je normaal je log typt.

4. je plakt je log. GSAK heeft nl. je getypte log op het klembord gezet. Je moet nog wel de founddatum aanpassen.

5. je bewaart de log.

 

Met een paar klikken log je dan dus een cache. selecteer cache (klik1), plak log (klik2) en bewaar log (klik3).

bewerkt door dets
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoebedoelu? het was mij nog niet opgevallen maar begrijp ik dat je logberichten kunt invullen en dat GSAK die naar de server stuurt zodat je niet op cg.com naar de cache hoeft te gaan en dan op found enzo hoeft te klikken ?? moet je me toch eens vertellen hoe want in het topic over GSAK kan ik niets vinden en in het programma zelf ook niet.

 

Je moet de volgende stappen doorlopen:

Op vakantie schrijf je logs in GSAK.

Bij thuiskomst doe je het volgende:

1. je selecteert de cache die je wilt loggen en waar je je logje dus bij geschreven hebt.

2. je start de logmacro. Is configureerbaar, ik heb een button in de werkbalk hiervoor staan.

3. GSAK start je browser met de logpagina voor die cache. Je komt dan op de pagina op .com waar je normaal je log typt.

4. je plakt je log. GSAK heeft nl. je getypte log op het klembord gezet. Je moet nog wel de founddatum aanpassen.

5. je bewaart de log.

 

Met een paar klikken log je dan dus een cache. selecteer cache (klik1), plak log (klik2) en bewaar log (klik3).

 

Yup dit bedoelde ik idd, ik schreef het wat krom...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...