Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

Ik ben druk doende een cache te plannen in de Lopikerwaard. Voor een beetje een interessante route tikt de kilometerteller al snel naar 8, 12 of zelfs meer kilometer afstand. En ik vraag me af of de geocachers nu wel van die afstand-wandelaars zijn... niet iedereen zit te wachten op een "coastal" denk ik dan :ph34r: Aan de andere kant liggen er hier in de buurt al weer genoeg hit & runs en andere hele korte routes...

Meningen zijn hier dus welkom: hoe ver willen jullie lopen voor een cache (er wel van uitgaande dat de tocht de moeite waard is uiteraard!)?

Het zou gaan om een multi aan de hand van de 4 elementen water, lucht, aarde en vuur. Genoeg ruimte om onderweg de lol er in te houden wat dat betreft.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Geplaatst
Hoi,

Ik ben druk doende een cache te plannen in de Lopikerwaard. Voor een beetje een interessante route tikt de kilometerteller al snel naar 8, 12 of zelfs meer kilometer afstand. En ik vraag me af of de geocachers nu wel van die afstand-wandelaars zijn... niet iedereen zit te wachten op een "coastal" denk ik dan :ph34r: Aan de andere kant liggen er hier in de buurt al weer genoeg hit & runs en andere hele korte routes...

Meningen zijn hier dus welkom: hoe ver willen jullie lopen voor een cache (er wel van uitgaande dat de tocht de moeite waard is uiteraard!)?

Het zou gaan om een multi aan de hand van de 4 elementen water, lucht, aarde en vuur. Genoeg ruimte om onderweg de lol er in te houden wat dat betreft.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Geef mij maar de 12+ als de omgeving het waard is! :D

Geplaatst

Prima idee. Een langere route onder rook van Utrecht kan nooit kwaad. 12 tot 20 km geen probleem :ph34r: . En een lekker lang stuk langs de Lek om uit te waaien! Net wat je zegt, h&r's liggen er genoeg.

Geplaatst

GeoDutch,

Een gemiddelde Multi is rond de 5 klm. Dat is anderhalf uur lopen. Maar daar moet je je niet op richten.

Je moet kijken hoeveel klm. de mensen moeten lopen om "waar" voor hun geld te krijgen. Een saaie multi van 5 klm. scoort - bij mij althans - lagere punten dan een boeiende 12 klm.

Sterker nog. Geen een cache uit mijn top 10 was een multi van "normale" lengte.

Gast Team_Maju
Geplaatst
Met de afstand heb ik geen enkel probleem, maar dat thema..... en ikke dan :ph34r::D

Spirit

spirit hebben we nodig om een langere cache te voltooien :) dus je wordt niet vergeten hoor.

Zelf vind ik 8 tot 10 km wel een lekkere afstand, mits de route niet saai wordt. Eigenlijk maakt afstand nooit zoveel uit, zolang de tocht boeiend is, de WP's verrassend. Zoals Vinnie al zegt. liever een lange leuke tocht dan een saaie korte multi.

Geplaatst

Hoever ik wil lopen ligt voornamelijk aan de cache. Ik deins niet terug voor een dagje wandelen.

Maar vooral denk ik dat dat aan de cachelegger zelf over te laten is. Dit is voornamelijk een kwestie van smaak, en over smaak valt niet te twisten.

En als je probeert om ergens een gemiddelde smaak aan te geven, zal het nimmer iets unieks worden...

(zoiets als patat, (bijna) iedereen lust het, maar niemand wandelt een restaurant in om enkel een frietje te bestellen).

Geplaatst

In dit geval wil de cachelegger voorkomen dat mensen door de afstand afgeschrikt worden :D Maar gezien de reacties zal dat wel meevallen. Nu het geheel nog zo interessant mogelijk maken, want polder is bijna synoniem met recht-toe-recht-aan :ph34r: Gaat goed komen iig, ik neem er de tijd voor.

Geplaatst

Lange afstanden? geen probleem!

Wij pakken vaak (waar dat mag) de ATB, en fietsen dan lekker de cache, als de cache dan ook nog in een mooi natuur gebied ligt, kan de afstand nooit te ver zijn! :ph34r:

Geplaatst
In dit geval wil de cachelegger voorkomen dat mensen door de afstand afgeschrikt worden :) Maar gezien de reacties zal dat wel meevallen. Nu het geheel nog zo interessant mogelijk maken, want polder is bijna synoniem met recht-toe-recht-aan :D Gaat goed komen iig, ik neem er de tijd voor.

Heb al heel wat caches in de polder gedaan waarbij men kris-kras-overdwars door de polder moest. Soms was dit zelfs gewenst voor de juiste ervaring van de cache, of omdat de volgende aanwijzing ver, maar netjes publiek toegankelijk, ver van de verharde paden lag.

Recht-toe-recht-aan gaat dus niet altijd op. :ph34r:

Geplaatst
Prima idee. Een langere route onder rook van Utrecht kan nooit kwaad. 12 tot 20 km geen probleem :ph34r: . En een lekker lang stuk langs de Lek om uit te waaien! Net wat je zegt, h&r's liggen er genoeg.

helemaal mee eens. en dan met lange afstanden tussen de waypoints met opdrachten/rekenwerk.

en als het dan ook nog zo is dat begin/eindpunt goed te bereiken zijn met openbaar vervoer, prima.

Geplaatst

Doen!

Als het even kan mag het rustig 15 km of meer zijn. In dat geval niet met al te veel moeilijk puzzelwerk. Bij zo'n afstand vinden we het persoonlijk wel lekker als je een beetje door kunt lopen en niet om de 150 meter moet gaan lopen zoeken of puzzelen.

Voor een wandeling van een flinke afstand door een mooi gebied rijden we graag speciaal die kant op!

Succes,

GeoGeldrop

Geplaatst

Voor mij/ons is de afstand ook niet een echt probleem. Tot ca.20km is lopend goed te doen. Mocht het daar overheen gaan dan kan ik het nog altijd heerlijk op de step doen. Zoals andere ook al terecht opmerken, als de route mooi is en de cache boeiend dan mag de afstand nooit een probleem zijn. Zelfs niet als je vanuit Den Haag moet komen.

Ik ben benieuwd wat voor moois het gaat worden.

Groeten,

MacOZ58

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...