Travel Wolf Geplaatst 15 januari 2007 Geplaatst 15 januari 2007 Vraag: Als ik met mijn PocketPC de website www.geocaching.com wil openen is dat niet te doen zo traag en moeizaam gaat dat. Ik wil graag in het veld met mijn PocketPC alvast kunnen loggen. Het gaat me puur om de nummers in te voeren, later als ik thuis ben kan de tekst en foto's eventueel er nog wel bij. Is er een speciale pagina voor de PocketPC / PDA om te loggen? Is er uberhaubt een andere pagina waarop je de nummers in kan voeren?
kalkendotters Geplaatst 15 januari 2007 Geplaatst 15 januari 2007 Vraag:Als ik met mijn PocketPC de website www.geocaching.com wil openen is dat niet te doen zo traag en moeizaam gaat dat. Ik wil graag in het veld met mijn PocketPC alvast kunnen loggen. Het gaat me puur om de nummers in te voeren, later als ik thuis ben kan de tekst en foto's eventueel er nog wel bij. Is er een speciale pagina voor de PocketPC / PDA om te loggen? Is er uberhaubt een andere pagina waarop je de nummers in kan voeren? Kijk eens naar http://wap.geocaching.com (werkt momenteel nog niet met 7-cijferige waypoints, maar men is er mee bezig)
Travel Wolf Geplaatst 15 januari 2007 Auteur Geplaatst 15 januari 2007 Vraag: Als ik met mijn PocketPC de website www.geocaching.com wil openen is dat niet te doen zo traag en moeizaam gaat dat. Ik wil graag in het veld met mijn PocketPC alvast kunnen loggen. Het gaat me puur om de nummers in te voeren, later als ik thuis ben kan de tekst en foto's eventueel er nog wel bij. Is er een speciale pagina voor de PocketPC / PDA om te loggen? Is er uberhaubt een andere pagina waarop je de nummers in kan voeren? Kijk eens naar http://wap.geocaching.com (werkt momenteel nog niet met 7-cijferige waypoints, maar men is er mee bezig) Super! Precies wat ik bedoelde!
Travel Wolf Geplaatst 24 januari 2007 Auteur Geplaatst 24 januari 2007 Hé, bedankt. Zo leer je nog eens wat! Ter aanvullende info: Ik heb dit inmiddels toegepast. Gratis inbelaccountje voor inbellen op internet gebruikt en op locatie de cache loggen. Werkt prima. De logtekst is één lange regel, dus opmaak en alinea's heb je verder niet. Maar het werkt perfect en snel. Thuis kan je altijd nog de log editten en foto's erbij hangen en weet ik veel wat doen om het mooier te maken. Kortom toppie zo. Indien gewenst kan ik dus meteen loggen en de zaak actueel houden.
gpsgek Geplaatst 25 januari 2007 Geplaatst 25 januari 2007 (werkt momenteel nog niet met 7-cijferige waypoints, maar men is er mee bezig) Volgens mij kan iedereen het getalletje 6 in 7 veranderen. Maargoed, daar zullen ze in Amerika wel meer moeite mee hebben. Ik heb dit inmiddels toegepast. Gratis inbelaccountje voor inbellen op internet gebruikt en op locatie de cache loggen. Werkt prima. De logtekst is één lange regel, dus opmaak en alinea's heb je verder niet. Maar het werkt perfect en snel. Eehm... Hoor ik "gratis"? Als echte hollander wil ik ook wel weten hoe ik zo'n gratis internetverbinding zou kunnen fixen...
Travel Wolf Geplaatst 25 januari 2007 Auteur Geplaatst 25 januari 2007 Ik heb dit inmiddels toegepast. Gratis inbelaccountje voor inbellen op internet gebruikt en op locatie de cache loggen. Werkt prima. De logtekst is één lange regel, dus opmaak en alinea's heb je verder niet. Maar het werkt perfect en snel. Eehm... Hoor ik "gratis"? Als echte hollander wil ik ook wel weten hoe ik zo'n gratis internetverbinding zou kunnen fixen... Gratis... in de zin van geen abonnement ofzo, maar alleen de telefoontikken... Het ouderwetse "inbelaccountje" waarmee men "ooit... vroeger..." het internet op ging. Bijvoorbeeld bij www.orange.nl (overige producten -> inbellen internet) Tegenwoordig hebben die inbelpunten eigen 067... datalijnen, die tegen vast tarief van nog geen 5ct per minuut werken. (savonds en weekend de helft) Zie tarieven free: http://www.orange.nl/overige_produkten/tarieven/ Dus heel kort door de bocht... zeg dat je op een doordeweekse dag op locatie 7 minuten bezig bent online... kost je dat 35 cent. Er zijn overigens ook ander providers natuurlijk die hetzelfde aanbieden...
gpsgek Geplaatst 25 januari 2007 Geplaatst 25 januari 2007 Ok, maar kan dat toevallig ook met een prepaid-toestel? Dat is altijd een beetje de vraag bij dit soort diensten...
Travel Wolf Geplaatst 25 januari 2007 Auteur Geplaatst 25 januari 2007 Ok, maar kan dat toevallig ook met een prepaid-toestel? Dat is altijd een beetje de vraag bij dit soort diensten... Tja... goeie vraag... geen idee. Effe proberen. Aanmaken accountje is gratis en als het niet werkt... kost het niks. Off topic: Mooie website heb je trouwens... Vooral het integreren van de gevonden caches enzo ben ik jaloers op... heb je zeker een scriptje voor...? Ik zat mijn hoofd ook al te breken hoe ik dit kan doen...
gpsgek Geplaatst 25 januari 2007 Geplaatst 25 januari 2007 Ok, maar kan dat toevallig ook met een prepaid-toestel? Dat is altijd een beetje de vraag bij dit soort diensten... Tja... goeie vraag... geen idee. Effe proberen. Aanmaken accountje is gratis en als het niet werkt... kost het niks. Ok, ik zal dat eens uitzoeken... Off topic:Mooie website heb je trouwens... Vooral het integreren van de gevonden caches enzo ben ik jaloers op... heb je zeker een scriptje voor...? Ik zat mijn hoofd ook al te breken hoe ik dit kan doen... Nee, ik heb er geen scriptje voor. Wel zie ik inmiddels mogelijkheden een scriptje te maken...
gpsgek Geplaatst 25 januari 2007 Geplaatst 25 januari 2007 Ok, ik zal dat eens uitzoeken... Uit de website van KPN begrijp ik dat je GPRS-0 kunt gebruiken zonder een abbonnement te hebben oid. Ik heb dus die settings naar mijn telefoon laten sturen. Maarja, KPN zou KPN niet zijn als het in een keer werkt. Wanneer de telefoon verbinding probeert te maken wordt hard beltegoed afgeschreven terwijl er uiteindelijk geen pagina komt. Wellicht heeft iemand hiermee ervaring?
mayen Geplaatst 14 februari 2007 Geplaatst 14 februari 2007 Kijk eens naar http://wap.geocaching.com(werkt momenteel nog niet met 7-cijferige waypoints, maar men is er mee bezig) Net ff getest met m'n Nokia 6230i via gprs (debitel) en 't werkt. Jazeker , ook de 7-cijferige waypoints (bv GC100W7)!!! <edit>een rechtstreekse link werkt helaas niet, dus ff zelf intikken</edit> Dus niet eens een PDA of een pocetpc nodig
Team Krabbegat Geplaatst 14 februari 2007 Geplaatst 14 februari 2007 Zeker de wap pagina is een goede tip! Deze kende in nog niet en met je pocket pc de normale site laden is vaak lang wachten! Bedankt!!!
LTeunis Geplaatst 15 februari 2007 Geplaatst 15 februari 2007 Kijk ook eens naar mini Opera. Een java versie waarmee razendsnel pagina;s geladen wworden. Gecomprimeerd en aangepast aan jouw model PPC, Phone, Smartphone en nog veel meer. En gratis. opera.com
roewin Geplaatst 27 september 2007 Geplaatst 27 september 2007 Kijk ook eens naar mini Opera. Een java versie waarmee razendsnel pagina;s geladen wworden. Gecomprimeerd en aangepast aan jouw model PPC, Phone, Smartphone en nog veel meer. En gratis. opera.com Beetje forum aan het doorlezen, kom ik bij dit berichtje. Ik heb Opera mini op mijn telefoon gezet. Programma start wel maar kan geen verbinding maken. De gewone webbrowser heeft wel verbinding. Enig idee wat ik nog kan proberen?
Aanbevolen berichten