Spring naar bijdragen

Gearchiveerde cache en niet gepubliceerd. Wat is dat?


Team 16

Aanbevolen berichten

Geen puntje weg ook al istie retracted.

 

En ik vermoed dat Kruimel zoiets heeft van "Als er heibel met de cache komt, moet dat niet bij geocaching.com terecht komen. Ook niet met logjes uit het verleden." En als dat zo is, kan ik hem daar alleen maar gelijk in geven.

 

Edit: En de uitleg van Zathras snijdt nog meer hout. Mensen zouden de cache loggen op GC en daarmee wordt GC geassocieerd met TC. Da's niet de bedoeling.

bewerkt door Ruud4d
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik wist niet eens dat retracted bestond, laat staan dat ik wist dat dan alle logjes ook ontoegankelijk worden gemaakt. Gelukkig is het bij mijn logjes nog niet gebeurd.

 

Soms (niet altijd) maak ik werk van mijn logjes. Dan schrijf ik een leuk verhaaltje, zet er een mooie foto bij. Leuk voor anderen, maar ook leuk voor mezelf. Dit om net als de starter van dit draadje, Team 16, af en toe weer eens iets terug te lezen. Ik beschouw(de) deze pagina’s als een soort dagboek van mijn geocache-uitstapjes.

 

Ik wil niet dat mijn logjes verdwijnen, is het dan raadzaam om van mijn logjes ergens anders een kopie maken? Het zijn er diehonderdnogwat, en het zal wel even een werkje zijn.

 

Zilvervloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist niet eens dat retracted bestond, laat staan dat ik wist dat dan alle logjes ook ontoegankelijk worden gemaakt. Gelukkig is het bij mijn logjes nog niet gebeurd.

 

Soms (niet altijd) maak ik werk van mijn logjes. Dan schrijf ik een leuk verhaaltje, zet er een mooie foto bij. Leuk voor anderen, maar ook leuk voor mezelf. Dit om net als de starter van dit draadje, Team 16, af en toe weer eens iets terug te lezen. Ik beschouw(de) deze pagina’s als een soort dagboek van mijn geocache-uitstapjes.

 

Ik wil niet dat mijn logjes verdwijnen, is het dan raadzaam om van mijn logjes ergens anders een kopie maken? Het zijn er diehonderdnogwat, en het zal wel even een werkje zijn.

 

Zilvervloot.

 

Via je eigen account kunt je wel je eigen logje van de cache lezen, alleen niet de andere logjes en beschrijving van de cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een van de redenen dat een cache wordt geretraced is dat er nog steeds founds logs op worden gedaan.

Dat kan natuurlijk wanneer de box er nog ligt, maar het schijnt dat volgens de richtlijnen een gearchiveerde cache niet meer als found mag worden gelogd.

Om dat te voorkomen wordt in sommige gevallen de cache geretracked en dan kan je er niets meer mee, dus ook geen found logs.

Als het alleen maar gaat om het niet kunnen loggen, dan kan ook gewoon de gearchiveerde cache op slot gezet worden. Het is daarvoor niet nodig om hem te retracten.

(zie bv de locationless caches waarvan er veel (alle?) op slot staan: wel te zien, niet meer te loggen)

 

Retracted gebeurt alleen als er iets mee aan de hand is: geen toestemming, verzoek van de legger, verzoek van de grondeigenaar, etc

Dit is de enige methode om ervoor te zorgen dan de mensen de cache en bijbehorende coordinaten niet meer kunnen zien.

 

(en voor de puntentelling bij .com maakt het niet uit dat de cache retracted, gearchiveerd of niet beschikbaar is; zolang er een logje bestaat wordt ie meegeteld)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...