Spring naar bijdragen

Gearchiveerde cache en niet gepubliceerd. Wat is dat?


Team 16

Aanbevolen berichten

Ik loop zo nu en dan alle caches na die we hebben gedaan om logjes te lezen en foto's te kijken, zo ook vandaag.

Nu kom ik iets vreemds tegen, nl. als ik op de link druk van een gearchiveerde cache krijg ik de melding:

Sorry, you cannot view this cache listing until it has been published.

Dit heb ik nog nooit eerder gezien, normaal kan ik een gearchiveerde cache altijd inzien. Iemand enig idee wat er mee aan de hand is? :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik loop zo nu en dan alle caches na die we hebben gedaan om logjes te lezen en foto's te kijken, zo ook vandaag.

Nu kom ik iets vreemds tegen, nl. als ik op de link druk van een gearchiveerde cache krijg ik de melding:

Sorry, you cannot view this cache listing until it has been published.

Dit heb ik nog nooit eerder gezien, normaal kan ik een gearchiveerde cache altijd inzien. Iemand enig idee wat er mee aan de hand is? :blush:

Misschien is die cache zodanig veranderd, dat de cache opnieuw is aangeboden om te reviewen.

 

Maar drs. prof. mr. Kruimel zal hier ongetwijfeld een antwoord op weten :thumbup: .

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is die cache zodanig veranderd, dat de cache opnieuw is aangeboden om te reviewen.

 

Maar drs. prof. mr. Kruimel zal hier ongetwijfeld een antwoord op weten :thumbup: .

Kruimeldief heeft al eens uitgelegd dat dat wel vaker voorkomt. Meestal zelfs, in het geval dat er geen toestemming voor de cache was gevraagd en de eigenaar van de grond niets met Geocaching te maken wil hebben... Logisch gevolg van de gedachte van de grond-eigenaar is natuurlijk dat Groundspeak ook niets met de grond-eigenaar te maken wil hebben... :blush:

bewerkt door gpsgek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In eerste instantie dacht ik ook aan een retracted cache, maar komt dan in zo'n geval in je lijst ook een rode streep door de cache naam bij je log??

bewerkt door Team 16
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben dat ook bij 1 cache, Samuel Morse.

Sterker nog bij ons profiel staat het aantal mystery caches op 90, en als op het vraagteken klikt

zie je dat er slechts 89 zijn, Samuel Morse ontbreekt daar.

 

We vermoeden dat Samuel Morse opnieuw ter review aangeboden zal worden.

Maar het blijft vreemd natuurlijk.

 

Deze voormalige Team Firefox cache is al een tijdje geleden gearchiveerd en is inderdaad ter review aangeboden, maar niet bij Geocaching.com. De opzet is gelijk gebleven, alleen de kist is een heel stuk verplaatst :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze voormalige Team Firefox cache is al een tijdje geleden gearchiveerd en is inderdaad ter review aangeboden, maar niet bij Geocaching.com. De opzet is gelijk gebleven, alleen de kist is een heel stuk verplaatst :thumbup:

 

Maar waarom is deze bij geocaching.com niet meer te zien dan?

bewerkt door Team 16
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar waarom is deze bij geocaching.com niet meer te zien dan?

 

Ik zie hem hier wel: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...CMW26&log=y

 

Op 14-09-2006 gearchiveerd door ons.

Op 06-11-2006 retracted door Kruimeldief.

 

Waarom dat laatste gebeurd is, begrijp ik eerlijk gezegd ook niet, maar hij komt zeker niet terug :thumbup:

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie hem hier wel: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...CMW26&log=y

 

Op 23-10-2006 gearchiveerd door ons.

Op 06-11-2006 retracted door Kruimeldief.

 

Waarom dat laatste gebeurd is, begrijp ik eerlijk gezegd ook niet, maar hij komt zeker niet terug :thumbup:

Misschien dat jij meer kan zien omdat hij van jullie geweest is, maar als ik op de link druk krijg ik alleen de melding zoals in mijn eerste post genoemd.

In principe vind ik het niet zo erg dat hij niet terugkomt, alleen jammer dat je de beschrijving, logjes en foto's niet meer kunt bekijken.

Mij is het nu volledig duidelijk, bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In principe vind ik het niet zo erg dat hij niet terugkomt, alleen jammer dat je de beschrijving, logjes en foto's niet meer kunt bekijken.

Hier ben ik het mee eens. Ik zie graag de reden van het "retracted" gedoe. Misschien wordt e.e.a. dan duidelijker.

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie hem hier wel: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...CMW26&log=y

 

Op 23-10-2006 gearchiveerd door ons.

Op 06-11-2006 retracted door Kruimeldief.

 

Waarom dat laatste gebeurd is, begrijp ik eerlijk gezegd ook niet, maar hij komt zeker niet terug :blush:

Misschien dat jij meer kan zien omdat hij van jullie geweest is, maar als ik op de link druk krijg ik alleen de melding zoals in mijn eerste post genoemd.

In principe vind ik het niet zo erg dat hij niet terugkomt, alleen jammer dat je de beschrijving, logjes en foto's niet meer kunt bekijken.

Mij is het nu volledig duidelijk, bedankt.

 

OK, graag gedaan :thumbup: Wat ik me dan nog wel afvraag is of de cache nog wel in de gc.com statistieken wordt meegeteld bij de cachers die hem gedaan hebben. Dat zou dan wel zuur voor de bezoekers zijn: cache retracted, puntje weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik me dan nog wel afvraag is of de cache nog wel in de gc.com statistieken wordt meegeteld bij de cachers die hem gedaan hebben. Dat zou dan wel zuur voor de bezoekers zijn: cache retracted, puntje weg.

Zoals GreekDutch Alliance al schreef. Als je via profiel naar de caches gaat dan staat er bij de mysterie het aantal dat je gedaan heb, als je dan op het vraagteken klikt om gedetailleerde overzicht te krijgen dan staat er 1 minder. In de totaaltelling merk je er dus niets van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een van de redenen dat een cache wordt geretraced is dat er nog steeds founds logs op worden gedaan.

Dat kan natuurlijk wanneer de box er nog ligt, maar het schijnt dat volgens de richtlijnen een gearchiveerde cache niet meer als found mag worden gelogd.

Om dat te voorkomen wordt in sommige gevallen de cache geretracked en dan kan je er niets meer mee, dus ook geen found logs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...