Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

GarTrax 1.0 is verschenen!

 

Wat is er o.a. nieuw:

- Lezen en schrijven van GPX bestanden

- Lezen en schrijven van TomTom Navigator bestanden

- Verbeterde downloads (geoptimaliseerd voor gebruik op PocketPCs)

- Ondersteuning van Windows XP visual styles

- Off-line loggen van geocaches

 

Plus natuurlijk de nodige bugfixes. Kijk voor meer informatie en download op

www.p-terminator.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Prachtig stuk software! Heb er nog maar even mee kunnen 'spelen' maar de eerste indruk is zeer positief.

 

En zo vaak met software. Het is nooit af. Vorige week las ik dat de release van TOMTOM V2 voor de deur staat. Format wijkt af t.o.v. V1.x. Werk aan de winkel dus. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

:blink: P_terminator,

 

Hoe je aan die naam komt weet ik niet, maar wat je maakt is gelukkig niet in overeenstemming met die naam. Wat mij betreft krijg je een groot compliment voor dat mooie stuk software. Heel erg handig om al die verschillende formaten te kunnen inlezen en in een andere vorm weer weg te kunnen schrijven. Zo kon ik simpel easy gps formaat omzetten in Ozi .wpt of tomtom .ov2 formaat. Nu staan alle caches van Nederland in beide formaten op mijn ppc.

 

Nogaals Hulde :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het nou eindelijk zelf uit kunnen proberen en TomTom2 blijkt gewoon de POI bestanden die GarTrax maakt te kunnen lezen.

Bovenstaande is waar, het omgekeerde niet helemaal. Met GarTrax of bv. ovtool gemaakte POI bestanden kan GarTrax v1.0 gewoon lezen, POI bestanden die door TomTom Navigator worden gemaakt of aangepast door het toevoegen van POIs aan een bestaand POI bestand echter niet.

 

In de eerstvolgende release van GarTrax is dit hersteld.

 

Goofy wees me op het verschijnsel dat van sommige caches niet alle informatie gedownload wordt. Tussen de hint en de logged visits verdwijnen namelijk de bij de cache beschrijving horende foto's. Hij gaf ook meteen de oplossing hiervoor aan, waarvoor dank.

 

Via de download link op de GarTrax pagina zijn de aangepaste download configuratie bestanden te downloaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het nou eindelijk zelf uit kunnen proberen en TomTom2 blijkt gewoon de POI bestanden die GarTrax maakt te kunnen lezen.

En ik heb je programma zojuist ontdekt. man wat goed. Ik heb sinds ik een pocketPC heb en TomTom2 en een bluetooth GPS steeds moeilijkheden om de waypoints van caches erin te krijgen. Iedere keer alle coordinaten omrekenen omat TomTom een ander systeem hanteerd dan hier op geocaching.nl en dan stuk voor stuk die coordinaten invoeren en de auto er naar toe sturen. Sinds gisteren heb ik een PoiEdit progje wat ook leuk werkt. Hiermee kan ik in ieder geval meerdere tegelijk invoeren en in TT2 laten zien.

Nu heb ik wat ik hebben wil.

 

Ik ben premiummember van geocaching.com en krijg dagelijks alle caches toegezonden zoals ik het geconfigureerd heb. Dus wil ik 100 caches tot 100 Km van mijn woning dan kan dat. ik heb nu net een loc lijstje van 105 caches geconverteerd met dit progje en ze zitten allemaal in TomTom, nadat ik deze eerst ff moest resetten.

 

De ov2 bestand voor TomTom heb ik Geocaching.ov2 genoemd en natuurlijk in de mappen directory van Tomtom geplaatst. maaaaar ik heb ook een icoontje voor TomTom Om in de zoek functie naar nuttige plaatsen ook een geocachingicoon te laten zien. Deze moet gelijk heten als de ov2 bestand dus het heet bij mij Geocaching.bmp. Moet in dezelfde directory staan als de ov2 file.

Nu staat het gewoon als icoontje tussen de benzinepompen en de stations in. Het leuke is dat het onder het rijden op de kaart ook te zien is ;)

 

Hieronder een voorbeeldje en wie belang heeft bij dat bmp plaatje, gewoon downloaden ;)

 

GRTZ

 

E

 

Screen005.jpg

 

Zo ziet het er op de kaart uit van TomTom als je het een beetje kleiner maakt. let niet allemaal op mijn adres ;)

 

 

Dat icoontje kun je hier downloaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx postman. Mooi toch? ieder keer verbaas ik me weer over al die speledingetjes.

 

Die TTN2 is echt een kei van een programma voor een PPC hoor. Ik zit als een puber in de auto en roep steeds tegen de Fee: "Hoor je dat? Zie je dat? Snap je dat dit allemaal uit goed 50 Mb komt? Goed hè?"

 

Totdat zij zegt dat ze nu ook wel eens over wat anders wil praten in de auto, cachen bijvoorbeeld. ...

 

Snap jij ook maar iets van vrouwen? Ik niet! :D

 

Tja, ben als PDAman al net zo geliefd als een tijdje terug de Kruimeldief. Waar zou dat toch van komen? :D

 

GRTZ

 

Kruimeldief

 

Niemand is perfect maar bij sommigen valt dat gewoon meer op.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Gartrax is inderdaad een prachttool! (Zie de reacties hierboven)

 

Alleen is een probleempje met het inlezen van de te genereren .loc-files op geocaching.com, nadat zij de layout van deze files hebben veranderd.....

 

Ik hoop dat dit probleempje opgelost wordt, zodat ook de nieuwe loc-files ingelezen kunnen worden, want waar blijven we zonder dit koele toeltje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan dus helemaal niets meer met Gartrax beginnen nu omdat geen enkele file gelezen wordt. Ik krijg van geocaching.com alle loc en alle gpx files en kan ze met easyGPS of ExpertGPS gewoon uitlezen maar niet meer met Gartrax. En.... ik heb Gartrax nodig om de caches om te bouwen naar POI's om de weg te zoeken via de PDA en navigatieprogramma TomTom.

 

Heb Pieter al gemaild :dribble:

 

GRTZ

 

Kruimeldief (die qua zoeken naar de route richting cacheplaats nu volledig onthand is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas is ook dat niet mogelijk bij mij. Ik heb ze namelijk al als gpx angeleverd gekregen van groundspeak. Gartrax herkent deze ook niet. Ook niet nadat ik de file door EasyGPS en door ExpertGPS nog eens heb laten opslaan als GPX.

 

Ik hoop dat Pieter snel een oplossing heeft. Ik heb namelijk alle niet gevonden caches met Gartrax omgebouwd naar een OV2 file die herkend wordt door TomTom En dus als navigatiedoel gebruikt kan worden :dribble:

 

GRT

 

Kruimeldief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik heb gedaan als work-around, is in de header van de .loc file de nieuwe term src="Groundspeak" vervangen door wat daar eerst stond: src="EasyGPS". Toen wilde Gartrax hem weer inlezen.

Kwestie van header-herkenning dus? Lijkt me hoop ik gemakkelijk op te lossen Pieter? :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik heb gedaan als work-around, is in de header van de .loc file de nieuwe term src="Groundspeak" vervangen door wat daar eerst stond: src="EasyGPS". Toen wilde Gartrax hem weer inlezen.

Let op! Het is wel hoofdlettergevoelig..... :dribble:

Ik had ook de header aangepast naar EasyGps ipv EasyGPS....

Bedankt voor de tip!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...