Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hmmm, hij maakt er - zoals ik hem opgedragen heb - .008 van, als je 8 invult... Snappie?

Wellicht moet dat aangepast worden

Dat komt omdat de decimalen in een apart veld ingevoerd moeten worden.

VB ziet het dan als een geheel getal, en zet er voorloop nullen bij.

Terwijl het juist een decimaal is, en dan moeten er naloop nullen achter.

Daarom heb ik in GEO Tools de invoer ook in 2 velden ipv 3

Dan kunnen de minuten met een . of , worden ingevoerd. Dan ben je van dat probleem af.

En nog handiger is het (voor de gebruiker tenminste :-) ) als je maar één invoerveld gebruikt, en het programma zelf laat uitzoeken of N51 51.890 / 51 51 51 / 51,90234 / -5 23,001 staat

Geplaatst

Hmmm, hij maakt er - zoals ik hem opgedragen heb - .008 van, als je 8 invult... Snappie?

Dan kunnen de minuten met een . of , worden ingevoerd. Dan ben je van dat probleem af.

En nog handiger is het (voor de gebruiker tenminste :-) ) als je maar één invoerveld gebruikt, en het programma zelf laat uitzoeken of N51 51.890 / 51 51 51 / 51,90234 / -5 23,001 staat

Maar dat brengt weer technisch een hoop problemen met zich mee.

Het kan hoor, daar niet van. (zie google maps)

Alleen nog geen tijd en zin gehad om het zo ver door te voeren.

Dit was een mooi compromis tussen snel programmeren (kort code) en gebruiks gemak.

Geplaatst (bewerkt)

Ik ben bezig met een compleet nieuwe versie. Hierin is - inderdaad - het coordinaat-invoerveld iets aangepast :blush: Even geduld!

bewerkt door gpsgek
Geplaatst

Kun je aub ook invoegen, rijsom maken. Ja dat woord heb ik niet bedacht maar vond het wel mooi om te gebruiken. Ik bedoel 7601 is naar één getal uitgewerkt 5. Snap je :blush:

Geplaatst (bewerkt)
Kun je aub ook invoegen, rijsom maken. Ja dat woord heb ik niet bedacht maar vond het wel mooi om te gebruiken. Ik bedoel 7601 is naar één getal uitgewerkt 5. Snap je :thumbup:

Yep, die voegen we toe, getiteld "rijsom", verzonnen door @rend :blush:

bewerkt door gpsgek
Geplaatst (bewerkt)

Hoi Martijn ziet er erg goed/compleet uit.

Ik zou er echter voor kiezen de diverse functies (coordinaat, letterkundig, rekenkundig), te scheiden op diverse tabs, maakt het volgens mij een stukje overzichtelijk en kun je ook nog meer functies kwijt.

Verder een koppeling naar GSAK, of opslaan als gpx.

Oja en nog een opmerkinkje(waar je verder nix mee hoeft te doen), maar volgens mij begin je normaal gesproken met een versie 0.x (met alfa .betta en rc) en die laat je dan groeien naar een versie 1.x.

Groet Richard.

bewerkt door hopman2
Geplaatst (bewerkt)
Hoi Martijn ziet er erg goed/compleet uit.

Ik zou er echter voor kiezen de diverse functies (coordinaat, letterkundig, rekenkundig), te scheiden op diverse tabs, maakt het volgens mij een stukje overzichtelijk en kun je ook nog meer functies kwijt.

Inderdaad Richard, dat had ik zelf ook al bedacht :) Bij de volgende update vind je het overgrote deel van de functies in Tabs. Desondanks bedankt voor de opmerking! :blush:

Verder een koppeling naar GSAK, of opslaan als gpx.

Zal ik toevoegen aan de TooDoo :)

Oja en nog een opmerkinkje(waar je verder nix mee hoeft te doen), maar volgens mij begin je normaal gesproken met een versie 0.x (met alfa .betta en rc) en die laat je dan groeien naar een versie 1.x.

Groet Richard.

Haha, ik ben geen informaticus, maar simpele elektroër... In het vervolg zal ik bij nieuwe software - komt die er ooit? :thumbup: - beginnen te tellen bij 0.

bewerkt door gpsgek
Geplaatst

[Goofy] 3:13 pm: Is het nog een optie om in je prog op te namen: woordwaarde met A=0 enz?

[gpsgek] 3:14 pm: uiteraard... :thumbup:

Geplaatst
Haha, ik ben geen informaticus, maar simpele elektroër... In het vervolg zal ik bij nieuwe software - komt die er ooit? ;) - beginnen te tellen bij 0.

Simpele?!? :thumbup: Zou eerder willen spreken van een gecompliceerde ;)

Geplaatst (bewerkt)

Haha, ik ben geen informaticus, maar simpele elektroër... In het vervolg zal ik bij nieuwe software - komt die er ooit? :huh: - beginnen te tellen bij 0.

Simpele?!? :clap: Zou eerder willen spreken van een gecompliceerde :lol:

:blush::smartass:

Edit:

Hij is onderweg... Alvast een voorproefje:

screenshot1.JPG

bewerkt door gpsgek
Geplaatst (bewerkt)
Ik vond een sudoku-oplosser ook wel een leuk idee... Hoe denken jullie daarover? :blush:

Euh :smartass:

Ook die heb ik al liggen als php script :clap:

Weet alleen niet of het echt een toegevoegde waarde is voor de geotools en/of gctool.

De meeste mensen weten wel hoe ze een sudoku op moeten lossen. Er is geen speciale kennis voor nodig.

Voor de berekeningen van coordinaten, projecties en snijpunten is dat een ander verhaal. Dat is vrij specifieke kennis die niet iedereen heeft of zich aan wil leren.

Afgezien van de letter tellingen, coderingen en morse enzo. Al zie ik daar wel weer wat in omdat daar nogal snel fouten in sluipen.

De sudoku oplosser is in mijn ogen een stap te ver.

Het zou niet leuk zijn voor Knifemen`s First Sudoku (GCWWPQ) bijvoorbeeld.

bewerkt door franka en pim
Geplaatst (bewerkt)
Ik vond een sudoku-oplosser ook wel een leuk idee... Hoe denken jullie daarover? :smartass:

prima, maar dan een voor de moeilijkere 9x9 15x15 16x16 ev. dus een waar het grid van aangepast kan worden dan worden onze hoofden niet zo gepijnigd :clap:

bewerkt door LTeunis
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...