Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben bezig met de voorbereidingen voor mijn Eerste Eigen Geocache. het is nog even wachten op toestemming maar ik ga ervan uit dat dat wel lukt.

Nu wil ik graag het beproefde aluminium plaatje met coördinaten inzetten. De vraag is:

Kan ik van iemand slagletters lenen of hoe krijg ik ze op een andere manier?

Geplaatst
Ik ben bezig met de voorbereidingen voor mijn Eerste Eigen Geocache. het is nog even wachten op toestemming maar ik ga ervan uit dat dat wel lukt.

Nu wil ik graag het beproefde aluminium plaatje met coördinaten inzetten. De vraag is:

Ik heb ze hier thuis liggen. Letters en cijfers. Je kan ze zo lenen.

Geplaatst

Ik heb ze hier thuis liggen. Letters en cijfers. Je kan ze zo lenen.

SUPER! Binnenkort willen we in jullie regio een paar caches doen. Misschien kunnen we dan een afspraak maken. Ik PB dan wel even.

N.b. off-topic: op 30 december hebben we jullie net misgelopen, we hebben 5 caches gelopen en zagen in allemaal jullie naam boven de onze staan, 1 met maar een uurtje ertussen!

Gast Team_Maju
Geplaatst
lenen is altijd goedkoper :blink:

Maar nieuwsgierig naar wat ze zouden kosten was ik toch wel aangenaam verrast. ik heb niet op verendkosten gelet.

slagletters

Hier is eerder een link over geweest http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...&hl=slagset. Conrad rekent dus toeslag en verzendkosten en dat maakt het dan weer stukje duurder. Er staan paar adressen in vermeldt waar slagsetjes behoorlijk goedkoop worden aangeboden ( een grote tuin/bouwmarkt).

Geplaatst

lenen is altijd goedkoper :blink:

Maar nieuwsgierig naar wat ze zouden kosten was ik toch wel aangenaam verrast. ik heb niet op verendkosten gelet.

slagletters

Hier is eerder een link over geweest http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...&hl=slagset. Conrad rekent dus toeslag en verzendkosten en dat maakt het dan weer stukje duurder. Er staan paar adressen in vermeldt waar slagsetjes behoorlijk goedkoop worden aangeboden ( een grote tuin/bouwmarkt).

Hee bedankt voor de tips!

Naar aanleiding van dit draadje ben ik maar eens op internet gaan struinen en we hebben net voor een habbekrats een set gekocht, we halen hem morgen!

(en dat terwijl de eerste cache nog moet komen... :) )

Geplaatst

Is graferen met een dremel achtig tooltje ook een oplossing?

Of gaat dat in de loop van de tijd vervagen omdat dat te ondiep is?

Dit ivm eventueel 2 of 3 caches die ik zelf wil gaan plaatsen.

Geplaatst

Het is mogelijk maar je kan het met een dremel nooit zo mooi krijgen als met slagletters. Met een dremel (o.i.d.) doe je het uit de losse hand en dat is altijd moeilijk leesbaar :) . Vergelijk het maar met het handschrift van een arts of mijn handschrift en de letters van een typemachine. Slagletters werkt veel beter :blink: .

Geplaatst

Ik heb het meerdere malen geprobeerd, maar het resultaat is niet om aan te zien. Als je het al helemaal af krijgt, want dat met ding krijg je af en toe de vreemdste uitschieters en rondingen die veelhoekig worden. Dan weer afbrekende freesjes, etc. .

De prijs van slagletters is tegenwoordig een stuk lager dan ruim een jaar geleden( ik betaalde nog iets van €40,- of zo in een ijzerwarenhandel) ==> kopen !

Succes,

Geopatra.

Geplaatst

We hebben ze! Tweedehands aangeschaft, cijfers + letters, voor €15,-

Even kijken op de bekende veilingsites doet wonderen. Voor dat bedrag is lenen nauwelijks de moeite waard!

Nu nog proberen niet op mijn vingers te slaan... :dribble:

Geplaatst
We hebben ze! Tweedehands aangeschaft, cijfers + letters, voor €15,-

Even kijken op de bekende veilingsites doet wonderen. Voor dat bedrag is lenen nauwelijks de moeite waard!

Nu nog proberen niet op mijn vingers te slaan... :)

Advies:

Gebruik een "vuistje" en tevens een harde ondergrond.

Ik gebruik een trottoirtegel als ondergrond op de werkbank.

Met een "klauwhamer" ging het niet goed. @rend leerde mij hoe het het beste gaat ! :dribble:

De laatste keer gebruikte ik ook een soort van lineaal bovenlangs en onderlangs om de staafjes tegenaan te zetten => mooie rechte lijn, maar het blijft lastig om de letters/cijfers allemaal onder dezelfde hoek erin te jassen.

Succes,

Geopatra.

ps: tot nu is - wat mij betreft - deze methode het meest hufterproof.( gebruik stevige schroeven/spaanplaatschroeven-roestvrij)

Geplaatst
Advies:

Gebruik een "vuistje" en tevens een harde ondergrond.

Ik gebruik een trottoirtegel als ondergrond op de werkbank.

Met een "klauwhamer" ging het niet goed. @rend leerde mij hoe het het beste gaat ! :dribble:

De laatste keer gebruikte ik ook een soort van lineaal bovenlangs en onderlangs om de staafjes tegenaan te zetten => mooie rechte lijn, maar het blijft lastig om de letters/cijfers allemaal onder dezelfde hoek erin te jassen.

Succes,

Geopatra.

ps: tot nu is - wat mij betreft - deze methode het meest hufterproof.( gebruik stevige schroeven/spaanplaatschroeven-roestvrij)

Even rolbevestigend bezig zijn: wat is een vuistje?

Geplaatst

Neem een trespa plaatje wit van bv 5 bij 8 cm( elke afmeting kan) teken hier de cijfers op frees deze met de dremel uit

werkt heel goed en is goed leesbaar

zet ze vast met torx trespaschroeven

succes :blush:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...