blooper65 Geplaatst 4 januari 2007 Geplaatst 4 januari 2007 (bewerkt) Hallo, Ik ben sinds kort in het bezit van een Explorist 210 GPS. Deze heb ik gelijk voorzien van de nieuwe firmware. Hij bevalt uitstekend, echter vandaag is mij iets opgevallen. Als ik een GOTO heb ingesteld en ik ga naar het navigatiescherm kompas weergave, dan behoor je normaal een bestemmings icoontje te zien. Nu heb ik al een paar keer gemerkt dat dit icoontje niet zichtbaar is. Pak ik dan een volgend WP dan zie ik hem wel. Is er iemand die weet hoe dit kan? Met vriendelijke groet, blooper65 4 januari 2007 bewerkt door blooper65
franka en pim Geplaatst 5 januari 2007 Geplaatst 5 januari 2007 (bewerkt) Er zijn drie(!) schermen met een kompas. een met een boven aanzicht (360 graden, 'naald' kompasje) twee met een zij-aanzicht (respectievelijk 40 graden en 100 graden overzicht) Ik heb even heeel vluchtig gekeken op mijn 210 met nieuwe firmware. (nog niet serieus met de nieuwe firmware op pad geweest) In het kompas met boven aanzicht zie ik de waypoint altijd. Ik heb een paar keer de waypoint veranderd, en hij komt netjes rond de kompas te staan. (zo'n kruisje met een vierkantje erom) In het kompas met 40 graden zij-aanzicht krijg ik hem niet te zien. Let wel... dit scherm heeft ook een soort 3D kaart. Deze kaart geeft in dit geval aan hoe je je tov de waypoint bevind, dus een kruisje naast de kompas is dan overbodig. In de kompas met 100 graden zij-aanzicht krijg ik hem wel te zien (mits de waypoint binnen die 100 graden zicht valt) Loop ik dus richting het NW (300 graden) dan moet de waypiont zich tussen 250 en 350 graden van mijn huidige positie bevinden. Het ziet er allemaal vrij logisch uit. Laat ik het anders stellen.... Ik kan alle situaties verklaren. Ik weet alleen niet of jij het onderscheid hebt gemaakt tussen de 3 verschillende schermpje en kompasjes toen je dit bericht plaatste. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. 5 januari 2007 bewerkt door franka en pim
blooper65 Geplaatst 5 januari 2007 Auteur Geplaatst 5 januari 2007 (bewerkt) Er zijn drie(!) schermen met een kompas.een met een boven aanzicht (360 graden, 'naald' kompasje) twee met een zij-aanzicht (respectievelijk 40 graden en 100 graden overzicht) Ik heb even heeel vluchtig gekeken op mijn 210 met nieuwe firmware. (nog niet serieus met de nieuwe firmware op pad geweest) In het kompas met boven aanzicht zie ik de waypoint altijd. Ik heb een paar keer de waypoint veranderd, en hij komt netjes rond de kompas te staan. (zo'n kruisje met een vierkantje erom) In het kompas met 40 graden zij-aanzicht krijg ik hem niet te zien. Let wel... dit scherm heeft ook een soort 3D kaart. Deze kaart geeft in dit geval aan hoe je je tov de waypoint bevind, dus een kruisje naast de kompas is dan overbodig. In de kompas met 100 graden zij-aanzicht krijg ik hem wel te zien (mits de waypoint binnen die 100 graden zicht valt) Loop ik dus richting het NW (300 graden) dan moet de waypiont zich tussen 250 en 350 graden van mijn huidige positie bevinden. Het ziet er allemaal vrij logisch uit. Laat ik het anders stellen.... Ik kan alle situaties verklaren. Ik weet alleen niet of jij het onderscheid hebt gemaakt tussen de 3 verschillende schermpje en kompasjes toen je dit bericht plaatste. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Het gaat om het schermpje met het zeg maar normale kompas. Meestal zie ik het bestemmings icoontje wel rond de gradenverdeling verschijnen. Maar af en toe niet. Gisteren bijvoorbeeld had ik een point to point ingevoerd van een microcache. Ik kreeg dus niet het bestemmings icoontje te zien. Toen heb ik het nog eens opnieuw gedaan, maar ook zonder resultaat. De wijzer wijst echter wel naar de bestemming. Thuis nog eens gedaan en toen kreeg ik wel het bestemmings icoontje te zien. Dit snap ik dus niet. Misschien een klein bugje in de software? 5 januari 2007 bewerkt door blooper65
TinkerTeam Geplaatst 5 januari 2007 Geplaatst 5 januari 2007 Ik heb de update gisteren uitgevoerd en heb dus nog weinig ervaring. Maar een paar keer getest en ik krijg het bestemmingsicoontje steeds gewoon bij het kompas.
franka en pim Geplaatst 5 januari 2007 Geplaatst 5 januari 2007 (bewerkt) Het gaat om het schermpje met het zeg maar normale kompas. Meestal zie ik het bestemmings icoontje wel rond de gradenverdeling verschijnen. Maar af en toe niet. Gisteren bijvoorbeeld had ik een point to point ingevoerd van een microcache. Ik kreeg dus niet het bestemmings icoontje te zien. Toen heb ik het nog eens opnieuw gedaan, maar ook zonder resultaat. De wijzer wijst echter wel naar de bestemming. Thuis nog eens gedaan en toen kreeg ik wel het bestemmings icoontje te zien. Dit snap ik dus niet. Misschien een klein bugje in de software? Ok... in het 360 graden overzicht dus. Naar mijn weten zou je hem daar altijd moeten zien. En wat ik op mijn eigen eXplorist 210 zie, is dat, hoevaak ik de waypoint ook anders instel... ik zie hem elke keer weer. Ik heb ook even heel doelbewust gezorgt dat het waypoint precies in de richting van de zon staat. Dan vallen de zon aanduiding rond het kompas samen met het kruisje van de waypoint. Het wordt op dat moment een beetje vreemd tekentje (door menging van de 2 figuurtjes) maar op zich is het nog steeds duidelijk. Misschien heb je hem toch op een of andere manier over het hoofd gezien (door samen vallen met het zonnetje of het maantje (van de zon en maan richting/stand die standaard rond de kompas mee lopen) Ik heb zowel een tijdelijk waypoint (gemaakt met de joystick) als een POI en PRJ gebruikt om te testen. In alle gevallen krijg ik het waypoint teken rond het kompas. 5 januari 2007 bewerkt door franka en pim
blooper65 Geplaatst 5 januari 2007 Auteur Geplaatst 5 januari 2007 Het gaat om het schermpje met het zeg maar normale kompas. Meestal zie ik het bestemmings icoontje wel rond de gradenverdeling verschijnen. Maar af en toe niet. Gisteren bijvoorbeeld had ik een point to point ingevoerd van een microcache. Ik kreeg dus niet het bestemmings icoontje te zien. Toen heb ik het nog eens opnieuw gedaan, maar ook zonder resultaat. De wijzer wijst echter wel naar de bestemming. Thuis nog eens gedaan en toen kreeg ik wel het bestemmings icoontje te zien. Dit snap ik dus niet. Misschien een klein bugje in de software? Ok... in het 360 graden overzicht dus. Naar mijn weten zou je hem daar altijd moeten zien. En wat ik op mijn eigen eXplorist 210 zie, is dat, hoevaak ik de waypoint ook anders instel... ik zie hem elke keer weer. Ik heb ook even heel doelbewust gezorgt dat het waypoint precies in de richting van de zon staat. Dan vallen de zon aanduiding rond het kompas samen met het kruisje van de waypoint. Het wordt op dat moment een beetje vreemd tekentje (door menging van de 2 figuurtjes) maar op zich is het nog steeds duidelijk. Misschien heb je hem toch op een of andere manier over het hoofd gezien (door samen vallen met het zonnetje of het maantje (van de zon en maan richting/stand die standaard rond de kompas mee lopen) Klopt, als ze samen vallen krijg je inderdaad twee icoontjes over elkaar. Maar ik heb echt een paar keer gehad dat het icoontje niet zichtbaar was. Ik zal nu eens extra opletten wanneer ik dit weer eens heb. De eerste keer dat het mij opviel heb ik een ander waypoint gepakt en toen had ik het icoontje wel weer. Ik heb gisteren niet gekeken bij de andere schermpjes. Zal ik ook eens op letten.
franka en pim Geplaatst 18 februari 2007 Geplaatst 18 februari 2007 Hmmmmm. Nu je het zo schrijft... Ik heb na mijn firmware update redelijk heftig zitten rommelen met mijn eXplorist. Aantal keiharde resets (oa zoals hier boven beschreven) en geheugen formats. Wellicht dat ik daarom (onbedoeld/bij toeval) het probleem nooit gehad heb.
Team Helmpies Geplaatst 18 februari 2007 Geplaatst 18 februari 2007 Hmmmmm. Nu je het zo schrijft... Ik heb na mijn firmware update redelijk heftig zitten rommelen met mijn eXplorist. Aantal keiharde resets (oa zoals hier boven beschreven) en geheugen formats. Wellicht dat ik daarom (onbedoeld/bij toeval) het probleem nooit gehad heb. Misschien een stomme vraag: Als je het waypoint ingeeft, kun je een vinkje geven in het vakje VIS (visible). Heb je dat misschien per ongeluk weggedrukt bij het invoeren van je waypoint? Dat heb ik ook weleens gehad... Sandra
Stokstaartje Geplaatst 19 februari 2007 Geplaatst 19 februari 2007 (bewerkt) Vandaag had ik het ook weer met de Mag 210. Ik zocht twee caches: Bij de eerste kreeg ik geen GOTO icon bij het kompas, maar bij naar de tweede wel. Beide caches waren gedownload als .loc bestand. naar de map geocaches. Kan nog geen wetmatigheden ontdekken. We zullen een aantal goede (reproduceerbare) user-cases moeten samenstellen om de helpdesk van relevante informatie te voorzien. 19 februari 2007 bewerkt door Stokstaartje
franka en pim Geplaatst 20 februari 2007 Geplaatst 20 februari 2007 Even een vraag voor iedereen die het probleem heeft. Zodra het weer gebeurd, geef even precies aan wat je doet. Ik zie van stokstaartje dat hij een LOC bestand heeft gebruikt. Hoe hebben de anderen dat gedaan? Staat het 'zichtbaar' vinkje aan? Stokstaartje.... kan je mij beiden LOC bestanden even sturen naar ronald (AAP) ronsoft (PUNT) nl Geef dan ook even aan welke er goed, welke fout ging en in welke volgorde je ze hebt gebruikt. Wellicht kan ik het op mijn 210 reproduceren en vervolgens zoeken naar een verschil....... als die er al is.
franka en pim Geplaatst 21 februari 2007 Geplaatst 21 februari 2007 en ontvangen. Morgen meteen even mee spelen.
blooper65 Geplaatst 1 maart 2007 Auteur Geplaatst 1 maart 2007 Ik ben benieuwd wat er uit komt. Ik zie nu dat ik dus niet de enige ben die dit probleem heeft. Ik ben er helaas nog niet achter wanneer en bij welke handelingen ik het probleem heb. Het lijkt bij mij willekeurig voor te komen, maar ik zal er nog eens extra op letten. blooper65
Aanbevolen berichten