Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sinds van de week ook eigenaar geworden van een 60CSx :beerchug:

Tijdens het installeren van kaarten liep ik tegen het volgende aan:

Ik heb eerst Metroguide 6.0 (ja, ja, ik weet het: zo oud als de weg naar Rome :beerchug:) geladen na een update van de nieuwste Mapsource i.v.m. laden via USB. Dat is gelukt. Vervolgens geprobeerd Topo NL te laden, dit lukte echter niet na een paar foutmeldingen. Op advies van Notter, Mapsouce en Metroguide van de PC verwijderd en daarna Topo NL geinstalleerd en geladen in de GPS. Wat blijkt: Topo staat keurig in de GPS, alleen die heeft Metroguide kennelijk overschreven. Oftewel alleen Topo staat erop.

Nu is mijn vraag of er een mogelijkheid is om meerdere kaarten tegelijk in te laden en op welke manier dat gaat en of dat uberhaupt kan in combinatie met deze twee pakketten.

Geplaatst

Je moet in Mapsource in beide kaartmaterialen selecteren wat je ge upload wilt hebben, dus niet alleen metroguide en uloaden en daarna Topo NL en dan uploaden, maar Metroguidekaarten selecteren, dan Topo Nl kaarten selecteren en dan uploaden, dan moeten ze er beide op staan.

O, ja en voordat de vraag komt :beerchug:, als je ze gaat gebruiken kun je tussen de kaarten switchen door op het kaartweergavescreen te gaan staan, te kiezen voor menu, kaart instellen, menu en dan kiezen voor toon of hide metroguide en toon of hide topo Nl.

Hopelijk lukt het je.

Groeten Team Kapitein Haak.

Geplaatst

ik heb het zelfde apparaatje en heb in het begin ook lopen tobben aan de Nederlandse Duitse grens. Je kan namelijk je kaart kiezen die actief is.

Als je kaarten aanvinkt die op het zelfde punt liggen krijg je niets. Dus je kunt wel alles laden maar niet kaarten aanzetten van de zelfde plek

Geplaatst
Je moet in Mapsource in beide kaartmaterialen selecteren wat je ge upload wilt hebben, dus niet alleen metroguide en uloaden en daarna Topo NL en dan uploaden, maar Metroguidekaarten selecteren, dan Topo Nl kaarten selecteren en dan uploaden, dan moeten ze er beide op staan.

O, ja en voordat de vraag komt :) , als je ze gaat gebruiken kun je tussen de kaarten switchen door op het kaartweergavescreen te gaan staan, te kiezen voor menu, kaart instellen, menu en dan kiezen voor toon of hide metroguide en toon of hide topo Nl.

Hopelijk lukt het je.

ik heb het zelfde apparaatje en heb in het begin ook lopen tobben aan de Nederlandse Duitse grens. Je kan namelijk je kaart kiezen die actief is.

Als je kaarten aanvinkt die op het zelfde punt liggen krijg je niets. Dus je kunt wel alles laden maar niet kaarten aanzetten van de zelfde plek

Het eea is te verhelpen door TOPO doorzichtig te maken. En om niet dubbel te posten:

Zoek eens op dit forum of transparant of anders op het forum van Notter.

Geplaatst

O, ja en voordat de vraag komt :) , als je ze gaat gebruiken kun je tussen de kaarten switchen door op het kaartweergavescreen te gaan staan, te kiezen voor menu, kaart instellen, menu en dan kiezen voor toon of hide metroguide en toon of hide topo Nl.

Hopelijk lukt het je.

Het eea is te verhelpen door TOPO doorzichtig te maken. En om niet dubbel te posten:

Zoek eens op dit forum of transparant of anders op het forum van Notter.

Gaat dat niet ten koste van de snelheid? Ik zie nu bij de hoogste detaillering een aanmerkelijk verschil in snelheid van de kaart. Bij transparant maken draai je er wel twee tegelijk.

@Haak:

Die optie had ik inderdaad al gezien. Daar staat nu 'No Map'. Hoe kan ik Metroguide (waar de oude versie van MapSource ook aanvast zit) installeren, zonder schade toe te brengen aan de Topo installatie? Ik zit uiteraard te denken aan de registratie sleutel van de laatste :D

Geplaatst

Gaat dat niet ten koste van de snelheid? Ik zie nu bij de hoogste detaillering een aanmerkelijk verschil in snelheid van de kaart. Bij transparant maken draai je er wel twee tegelijk.

@Haak:

Die optie had ik inderdaad al gezien. Daar staat nu 'No Map'. Hoe kan ik Metroguide (waar de oude versie van MapSource ook aanvast zit) installeren, zonder schade toe te brengen aan de Topo installatie? Ik zit uiteraard te denken aan de registratie sleutel van de laatste :)

Volgens mij niet echt merkbaar.

Ook de installatie van het een kan zonder gevolgen voor de andere mapset, er wordt gebruik gemaakt van verschillende regsistratiesleutels.

Geplaatst

Ik neem toch aan dat je in mapsource zowel de metroguide als de topt nl hebt staan, dan dus zoals ik al aangaf beide kaarten gelijktijdig uploaden. Zodra je namelijk upload worden de eerder upgeloade files overschreven. Dus allebei tegelijk en niet één voor één.

Groeten Haak.

Geplaatst (bewerkt)
Ik neem toch aan dat je in mapsource zowel de metroguide als de topt nl hebt staan, dan dus zoals ik al aangaf beide kaarten gelijktijdig uploaden. Zodra je namelijk upload worden de eerder upgeloade files overschreven. Dus allebei tegelijk en niet één voor één.

Groeten Haak.

OK ga ik later mee verder.

Maar een hele andere vraag: ik heb een route aangemaakt en wil die in de GPS laden. Alleen kan Mapsource de GPS niet vinden. Bij interface staat 'Garmin', dus goed. De aansluitingen zijn goed, bij loskoppelen van de kabel hoor ik een mooi piepje van de GPS. Als ik de unit-id wil zoeken krijg ik dezelfde melding dat de device niet gevonden wordt. Nog geprobeerd om een update op te halen, maar krijg geen verbinding met de update server. Is er iemand die dit herkent en een oplossing heeft?

Kijk ik trouwens bij USB driver versions dan staat daar 'No USB drivers installed' :) Het gaat om Mapsource versie 6.5.

bewerkt door Team Firefox
Geplaatst (bewerkt)
Alleen kan Mapsource de GPS niet vinden.

Opties:

- Beter zoeken

- Hulplijntje bellen

- Nog beter zoeken

- Ander hulplijntje bellen

...

:)

bewerkt door gpsgek
Geplaatst
Alleen kan Mapsource de GPS niet vinden.

Opties:

- Beter zoeken

- Hulplijntje bellen

- Nog beter zoeken

- Ander hulplijntje bellen

...

:)

Ben uiteraard al druk bezig met stap 1 van je handleiding :D

Ik heb via de Garmin site de laatste versie van MapSource opgehaald: 6.11.5. Helaas nog geen USB drivers aanwezig. Op zich raar, want de kaarten kreeg ik er wel in.

Geplaatst

Heb je de gps al op een andere usb poort aangesloten en anders gooi mapsource er even opnieuw op. Ik heb het ook eens gehad, maar na optie 2 was alles weer ok.

Geplaatst

Hey Team Firefox,

Stuur me even een PM met je emailadres. Dan stuur ik je even de drivers op.

Groetjes, Martijn

Geplaatst (bewerkt)

En kijk even of je gps ingesteld staat op GARMIN en niet op GARMIN DGPS als je naar Hoofdmenu > Instellen > Interface gaat.

bewerkt door Ruud4d
Geplaatst

Groeten Haak.

Maar een hele andere vraag: ik heb een route aangemaakt en wil die in de GPS laden. Alleen kan Mapsource de GPS niet vinden. Bij interface staat 'Garmin', dus goed. De aansluitingen zijn goed, bij loskoppelen van de kabel hoor ik een mooi piepje van de GPS. Als ik de unit-id wil zoeken krijg ik dezelfde melding dat de device niet gevonden wordt. Nog geprobeerd om een update op te halen, maar krijg geen verbinding met de update server. Is er iemand die dit herkent en een oplossing heeft?

Kijk ik trouwens bij USB driver versions dan staat daar 'No USB drivers installed' :) Het gaat om Mapsource versie 6.5.

Het gaat hierbij dus inderdaad expleciet om de drivers van de usb, deze zijn in elk geval te downloaden bij Garmin en wel hier: http://www.garmin.com/support/collection.j...ct=010-00422-00. Ik ga ervan uit dat dit jouw niet vinden probleem oplost. Groeten Haak.

Geplaatst

Groeten Haak.

Het gaat hierbij dus inderdaad expleciet om de drivers van de usb, deze zijn in elk geval te downloaden bij Garmin en wel hier: http://www.garmin.com/support/collection.j...ct=010-00422-00. Ik ga ervan uit dat dit jouw niet vinden probleem oplost. Groeten Haak.

In plaats van dat bestandje uit te voeren als exe, kun je hem ook handmatig extracten. In dat geval kun je zelf de nieuwe hardware toevoegen en verwijzen naar de uitgepakte dir usb drivers. Dit in het geval zoals hier het OS niet automatisch garmin USB herkend.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...