Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

:lol1: Als je een plaatsnaam invoegd in het zoekveld en je toetst daarna [enter] dan werk de zoekfunctie niet. Je moet echt met de muis op de virtuele schermknop klikken.

Stel je zoekt Leiden dan is het resultaat bijvoorbeeld meerdere malen Leiden. :thumbup: Dit is een verkenner onafhankelijk probleem.

Nu gebruik ik sinds kort Internet Verkenner versie 7 en als ik nu de kaart bekijkt met allerlei caches en daar één van selecteer door deze met de muis aan te klikken dan loopt er iets in het honderd want er gebeurt niets... :thumbup:

Heren begrijp me goed. Het is vrijwillergerswerk en jullie inzet wordt zeer gewaardeerd! (maar zijn deze cosmetische foutjes te verbeteren?) :thumbup:

Geplaatst
:thumbup: Als je een plaatsnaam invoegd in het zoekveld en je toetst daarna [enter] dan werk de zoekfunctie niet. Je moet echt met de muis op de virtuele schermknop klikken.

Stel je zoekt Leiden dan is het resultaat bijvoorbeeld meerdere malen Leiden. :thumbup: Dit is een verkenner onafhankelijk probleem.

Het is wel degelijk afhankelijk! IE doet het fout maar FF doet het wel goed.

Niet dat dit een oplossing is, maar oke :thumbup:

Geplaatst (bewerkt)

:lol1: Als je een plaatsnaam invoegd in het zoekveld en je toetst daarna [enter] dan werk de zoekfunctie niet. Je moet echt met de muis op de virtuele schermknop klikken.

Het is wel degelijk afhankelijk! IE doet het fout maar FF doet het wel goed.

Niet dat dit een oplossing is, maar oke :)

Was mij ook al opgevallen.

Het heeft met de JAVA applet (wat dat ook moge zijn :thumbup: ) van doen. Benader de kaart vanaf een andere locatie en dan werkt het openaas (hetzij wel erg traag). Ik dacht dat computers logisch waren het waar of niet waar.

:thumbup: Op grond van deze waarneming moet ik concluderen dat we alleen kunnen vaststellen dat iets niet werkt en dat we nooit in staat zijn om te bepalen dat het werkt...

bewerkt door Ketelbinkje
Geplaatst

Uit dit draadje is mij niet helemaal duidelijk wat er mis gaat.

Het komt mij over dat er IE7 een probleem is met het zoomen van de kaarten.

Dat heeft niets met java aplets te maken. Die worden namelijk niet gebruikt. Als IE7 een probleem heeft met zoomen, moet Microsoft aan de bak. Eerder hadden we ook een zoom probleem met FireFox. Nadat de makers daarvan aan de bak waren gegaan werkte het zoomen ook daar.

Blijkbaar hebben de bouwers van de browsers de functie die gebruikt wordt bij het zoomen niet in hun testen opgenomen. :thumbup:

Geplaatst

Ik draai sinds gisteren ook IE7 en heb ook even getest. Na het invullen van een plaatsnaam en dan een enter brengt mij in een cityseek scherm, alwaar je nog een keer de plaatsnaam moet invullen. Je moet inderdaad echt op de button zoek op plaatsnaam klikken voor een resultaat.

Het kaartprobleem wat jij omschrijft heb ik niet. De kaarten laden mooi snel.

Geplaatst
Ik draai sinds gisteren ook IE7 en heb ook even getest. Na het invullen van een plaatsnaam en dan een enter brengt mij in een cityseek scherm, alwaar je nog een keer de plaatsnaam moet invullen. Je moet inderdaad echt op de button zoek op plaatsnaam klikken voor een resultaat.

Dan lijkt het mij een functie binnen IE7. Waarschijnlijk kun je die optie dan ook wel uitzetten.

Geplaatst

Dan lijkt het mij een functie binnen IE7. Waarschijnlijk kun je die optie dan ook wel uitzetten.

:) Het probleem met de plaatsnaam en de virtuele knop manifesteerd zich ook als ik IE6 gebruik.

Als ik het kaartscherm heb en dan een cachelocatie aanklik dan gebeurt er niets...althans soms...

Geplaatst
:) Het probleem met de plaatsnaam en de virtuele knop manifesteerd zich ook als ik IE6 gebruik.

Als ik het kaartscherm heb en dan een cachelocatie aanklik dan gebeurt er niets...althans soms...

Ik heb er geen probleem mee. Werkt wel goed op IE6 en op FF

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb er geen probleem mee. Werkt wel goed op IE6 en op FF

:lol1: Nou moe! Hoe kant dat nou? Ik heb inmiddels tig (25!) verschillende PC's en dito configuraties geprobeerd allemaal consequent hetzelfde probleem.

Uit dit draadje is mij niet helemaal duidelijk wat er mis gaat.

Het komt mij over dat er IE7 een probleem is met het zoomen van de kaarten.

Dat heeft niets met java aplets te maken. Die worden namelijk niet gebruikt. Als IE7 een probleem heeft met zoomen, moet Microsoft aan de bak. Eerder hadden we ook een zoom probleem met FireFox. Nadat de makers daarvan aan de bak waren gegaan werkte het zoomen ook daar.

Blijkbaar hebben de bouwers van de browsers de functie die gebruikt wordt bij het zoomen niet in hun testen opgenomen. ;)

:huh: Als ik op het kaart scherm de muiswijzer boven een cache laat zwegen zie ik onder in het venster van de verkenner bijvoorbeeld de volgende tekst: java script:dw('GCW288').

Na het aanklikken gebeurt er niets...effe wachten ...effe wachten...helaas geen pizza!

bewerkt door Ketelbinkje
Geplaatst

Ik tik op de startpagina van .nl de plaatsnaam Hattem in. Ik kom dan in een volgend scherm met de mededeling dat hattem vaker voorkomt en ik kan dan kiezen tussen Hattem en Hattemerbroek. Ik klik (uiteraard :) ) op Hattem en kom dan uit bij de kaart waar Hattem zo'n beetje het middelpunt is. Als ik dan naar mijn eigen cache Landgoed Molecaten ga dan komt bij de muisaanwijzer netjes te staan Landgoed Molecaten en onder in het scherm (grijze balk) staat: java script:dw('GCM7W6'). Klik ik op het groene stipje dan gebeurt er dit. Niets mis mee. Wat IE betreft, dit is gedaan met IE Versie: 6.0.3790.0.

Geplaatst (bewerkt)
Ik tik op de startpagina van .nl de plaatsnaam Hattem in. Ik kom dan in een volgend scherm met de mededeling dat hattem vaker voorkomt en ik kan dan kiezen tussen Hattem en Hattemerbroek. Ik klik (uiteraard :) ) op Hattem en kom dan uit bij de kaart waar Hattem zo'n beetje het middelpunt is. Als ik dan naar mijn eigen cache Landgoed Molecaten ga dan komt bij de muisaanwijzer netjes te staan Landgoed Molecaten en onder in het scherm (grijze balk) staat: java script:dw('GCM7W6'). Klik ik op het groene stipje dan gebeurt er dit. Niets mis mee. Wat IE betreft, dit is gedaan met IE Versie: 6.0.3790.0.

Ok.

Neem Leiden en je krijgt tweemaal Leiden als resultaat.

Maar ik neem aan dat je met de muis op de virtuele knop heb ingedrukt. Type nogmaals Hattem in en doe dan [ENTER]. Dan krijg je het volgende scherm zonder zoekresultaat en een blanco invoegveldje.

De kaart is enigmatisch...waarom gaat het zo vaak goed en soms zo fout?

bewerkt door Ketelbinkje
Geplaatst
Ok.

Maar ik neem aan dat je met de muis op de virtuele knop heb ingedrukt. Type nogmaals Hattem in en doe dan [ENTER]. Dan krijg je het volgende scherm zonder zoekresultaat en een blanco invoegveldje.

Inderdaad, maar blijf dan ook met je vinger(s) van de entertoets af ;) en gebruik de muis :) .

Geplaatst

Ok.

Inderdaad, maar blijf dan ook met je vinger(s) van de entertoets af :lol1: en gebruik de muis ;) .

:) Ik ben een gewoonte dier....ik wil echte knoppen....

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...