Team Foxlake Geplaatst 16 oktober 2006 Geplaatst 16 oktober 2006 De afgelopen dagen zijn ze flink naar slangen (aspisadders) aan het zoeken in het Valkesteinse Bos in Poortugaal. Hier had ik dan ook mijn cache verstopt, deze maar uit voorzorg weggehaald. Voor mensen die hem als nog willen gaan zoeken graag even wachten totdat het bos weer slang vrij is. Link naar de cache pagina: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...a6-4e9ec7be5b71 Link naar het artikel uit het ad: http://www.ad.nl/rotterdam/zuidrand/article708180.ece
delta123 Geplaatst 16 oktober 2006 Geplaatst 16 oktober 2006 Een paar foto's van de bedoelde slangen Hier
mlvdburg Geplaatst 16 oktober 2006 Geplaatst 16 oktober 2006 Ook mijn cache staat op gedisabled, Heb net de boswachter gesproken. Morgen komen de borden gerichter in het gebied te staan, zodat we weten welke cache weer vrijgegeven kan worden. Als ze niet alle slangen vinden wordt het gebied pas vrij gegeven wanneer de temperatuur een paar dagen onder de 10 graden is. Zodat de slangen in winterslaap gaan. SBB vond het leuk om te horen dat Team underground en ik alle twee besloten hadden om onze cache's te disabelen. Jeroen heeft hem nog weg kunnen halen, ik jammer genoeg niet meer. Staats bos beheer zou ons op de hoogte houden.
Team Foxlake Geplaatst 16 oktober 2006 Auteur Geplaatst 16 oktober 2006 Pas maar weer op met terugplaatsen... Gewoon even wachten tot dat de temperatuur onder de 10 graden wordt en dan terug plaatsen. Misschien maak ik er wel een herfst en winter cache van.
gpsgek Geplaatst 16 oktober 2006 Geplaatst 16 oktober 2006 Pas maar weer op met terugplaatsen... Ja MLvdB, zit er straks een slangetje winterslaap te houden in je cache
geo_taz Geplaatst 16 oktober 2006 Geplaatst 16 oktober 2006 In ieder geval een puntje erbij voor het terrein, zou ik zeggen ...
Team jemar Geplaatst 16 oktober 2006 Geplaatst 16 oktober 2006 Hhmm, men heeft na ik begrijp al een aantal slangen gevangen, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat men weet hoeveel adders in het gebied zitten. Oké, dan wachten we tot het beest in winterslaap gaat, maar betekent het dan weer dat het gebied verboden terrein in het voorjaar wordt? Wat een mafketel zeg: de persoon die ze uitgezet heeft....
thex Geplaatst 16 oktober 2006 Geplaatst 16 oktober 2006 Een paar foto's van de bedoelde slangen Hier Wat een schatjes
Team-Eppie Geplaatst 16 oktober 2006 Geplaatst 16 oktober 2006 Hhmm, men heeft na ik begrijp al een aantal slangen gevangen, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat men weet hoeveel adders in het gebied zitten. Oké, dan wachten we tot het beest in winterslaap gaat, maar betekent het dan weer dat het gebied verboden terrein in het voorjaar wordt? Wat een mafketel zeg: de persoon die ze uitgezet heeft.... Tja, als men weet wie ze uit heeft gezet, dan is ook bekend hoeveel er uit zijn gezet.
mlvdburg Geplaatst 16 oktober 2006 Geplaatst 16 oktober 2006 Ja er zijn er 4 gevangen. Ze verwachten dat het er minimaal 7 zijn
Mr.Chaos Geplaatst 17 oktober 2006 Geplaatst 17 oktober 2006 Tja, als men weet wie ze uit heeft gezet, dan is ook bekend hoeveel er uit zijn gezet. Yep, tenzij.... "De paring vindt in het voorjaar plaats, nadat de mannetjes een geritualiseerd gevecht hebben uitgevoerd; de wijfjes leggen 4-18 eieren. " (bron: http://www.animals-online.be/reptiles/asp_viper.html)
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 17 oktober 2006 Geplaatst 17 oktober 2006 Ontsnapte, gevaarlijke enge slangen terwijl de komkommertijd al lang voorbij is. Bij langdurige vegetatieopnamen in Drenthe hielden we wandelaars uit het opnamegebied door middel van bordjes: 'Pas op! Adders". Dat werkte formidabel goed.
Team jemar Geplaatst 17 oktober 2006 Geplaatst 17 oktober 2006 Het hek is straks helemaal van de dam als ze niet al die beesten hebben gevangen en ze ontwaken straks weer uit hun winterslaap en besluiten te paren! Tja, dan ziet het erna uit dat ze 'here to stay' zijn...
Team Foxlake Geplaatst 17 oktober 2006 Auteur Geplaatst 17 oktober 2006 Tja, als men weet wie ze uit heeft gezet, dan is ook bekend hoeveel er uit zijn gezet. Yep, tenzij.... "De paring vindt in het voorjaar plaats, nadat de mannetjes een geritualiseerd gevecht hebben uitgevoerd; de wijfjes leggen 4-18 eieren. " (bron: http://www.animals-online.be/reptiles/asp_viper.html) Het gehele bos is voor zien van deze borden bij elke toegangsweg staat er nu een.
Aanbevolen berichten