Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Mijn cache in de omgeving van Ede is verdwenen. Omdat, ook de tussencaches zijn verdwenen is het onwaarschijnlijk, dat dit gebeurtd is door een toevallig voorbij komende passant. Zijn er andere cache eigenaren, die zoiets zijn overkomen?

Geplaatst
Misschien was de terreineigenaar het er toch niet helemaal mee eens?? :)

Dan heeft hij er veel moeite voor moeten getroosten. De cache is zeker niet de eenvoudigste.

Geplaatst
Mijn cache in de omgeving van Ede is verdwenen. Omdat, ook de tussencaches zijn verdwenen is het onwaarschijnlijk, dat dit gebeurtd is door een toevallig voorbij komende passant. Zijn er andere cache eigenaren, die zoiets zijn overkomen?

He das jammer!!! Want we hebben de gegevens al een jaar en wachtten met :yes: smart op herplaatsing. Het was een fantastische cache :) Is herplaatsing toch geen overweging :angry:

Alle aanwijzingen weg is heel vreemd want dat doe je niet zomaar toevallig :D

Geplaatst

He das jammer!!! Want we hebben de gegevens al een jaar en wachtten met :yes: smart op herplaatsing. Het was een fantastische cache :) Is herplaatsing toch geen overweging :angry:

Alle aanwijzingen weg is heel vreemd want dat doe je niet zomaar toevallig :D

Cache is herplaatst. Ik hoop, dat alles nu blijft liggen.

Geplaatst (bewerkt)
Dit fenomeen kennen we in Belgisch Limburg ook :), lees dit draadje maar eens. bewerkt door danpan
Geplaatst

Dit fenomeen kennen we in Belgisch Limburg ook :), lees dit draadje maar eens.

Jammer, kan het graadje niet lezen.

Geplaatst (bewerkt)
Je moet je eerst registreren op het GC.BE forum. bewerkt door danpan
Geplaatst (bewerkt)
Je moet je eerst registreren op het GC.BE forum.

Hmm, lagen die caches op het gebied van het Geldersch Landschap? Er loopt daar in de buurt een overijverige GL-boswachter rond die telkens caches oprolt. Onze Wekeromsezand-cache is daar het slachtoffer van geworden. Nadat we op eigen initiatief informeerden bij GL, bleek dat we onze cache daar konden afhalen.

De boswachter troonde ons in het beheerkantoor mee naar een magazijntje waar nog veel meer boxen stonden. Dat is een paar jaar geleden.

Een en ander is het imago van het GL bij het Cairnteam niet ten goede gekomen.

Sindsdien ligt er een low budget Terra van het Cairnteam, die tot nu toe ongemoeid is gelaten. Hoewel, onlangs was er een not found. Het zal toch niet...?

bewerkt door gr2
Geplaatst

Hmm, lagen die caches op het gebied van het Geldersch Landschap? Er loopt daar in de buurt een overijverige GL-boswachter rond die telkens caches oprolt. Onze Wekeromsezand-cache is daar het slachtoffer van geworden. Nadat we op eigen initiatief informeerden bij GL, bleek dat we onze cache daar konden afhalen.

De boswachter troonde ons in het beheerkantoor mee naar een magazijntje waar nog veel meer boxen stonden. Dat is een paar jaar geleden.

Sindsdien ligt er een low budget Terra van het Cairnteam, die tot nu toe ongemoeid is gelaten. Hoewel, onlangs was er een not found. Het zal toch niet...?

Maar is het niet vreemd, dat als je afspraken maakt met een gebiedsbeheerder maakt omtrent het plaatsen van een cache diezelfde gebiedsbeheerder deze dan opdoekt? Wat heeft het dan voor zin om toestemming te vragen aan de betreffende beheerder zou je bijna denken :thumbup: ? Merkwaardig!

Geplaatst

Maar is het niet vreemd, dat als je afspraken maakt met een gebiedsbeheerder maakt omtrent het plaatsen van een cache diezelfde gebiedsbeheerder deze dan opdoekt? Wat heeft het dan voor zin om toestemming te vragen aan de betreffende beheerder zou je bijna denken :thumbup: ? Merkwaardig!

Ik denk ook niet dat ik dat zomaar zou accepteren. Vooropgesteld moet dan wel zijn dat je een schriftelijke vergunning hebt en er 100% zeker van bent dat deze medewerker de kist verwijderd heeft.

Groeten Haak

Geplaatst

@team Jemar:

Dat is dus VOOR de tijd dat er afspraken zijn gemaakt met GL, anders heb je helemaal gelijk. Het gevaar van opdoeken geldt natuurlijk nog wel voor "illegale" terracaches :thumbup:

Geplaatst

Maar is het niet vreemd, dat als je afspraken maakt met een gebiedsbeheerder maakt omtrent het plaatsen van een cache diezelfde gebiedsbeheerder deze dan opdoekt? Wat heeft het dan voor zin om toestemming te vragen aan de betreffende beheerder zou je bijna denken :dribble: ? Merkwaardig!

Ik denk ook niet dat ik dat zomaar zou accepteren. Vooropgesteld moet dan wel zijn dat je een schriftelijke vergunning hebt en er 100% zeker van bent dat deze medewerker de kist verwijderd heeft.

Groeten Haak

Helemaal mee eens! Anderzijds overijverige werkers heb je overal....Vooropgesteld dat je toestemming hebt, lijkt mij het bespreekbaar maken de beste oplossing :D !

Geplaatst
Dat is dus VOOR de tijd dat er afspraken zijn gemaakt met GL, anders heb je helemaal gelijk. Het gevaar van opdoeken geldt natuurlijk nog wel voor "illegale" terracaches :dribble:

Dat gevaar geldt niet alleen voor Terra Caches, maar ook voor Geocaches die nog liggen onder de grandfathered regeling en Geocaches die naderhand toch illegaal zijn neergelegd :D

Geplaatst

Nu gaat het verhaal wel een eigen leven lijden natuurlijk.

Ook een overijverige beheerder laat caches met toestemming ongemoeid. Mocht het op een gebied van het GL liggen, geldt dat alle coördinaten bj het GL bekend moeten zijn en dat voor alle coördinaten toestemming wordt verleend. Toestemming is toestemming. Alleen zijn er wel voorwaarden. Er is immers een overeenkomst getekend.

Als er een klacht over een cache komt van een beheerder en we weten dat er toestemming is verleend, anders was de cache immers niet online gekomen, dan zouden we de beheerder daar op wijzen en niet de cache terugtrekken.

Klachten van een beheerder hoeven niet alleen klachten over wel of geen toestemming te zijn. Het kan ook zijn dat de eigenaar van de cache zich niet aan de afspraken heeft gehouden, of dat waypoints zijn aangebracht op een manier die niet gewaardeerd worden.

Buiten dat, weet ik zo een twee drie niet of deze cache op het gebied van het GL ligt.

Maar het terugtrekken van caches wat nog mar een paar keer is gebeurd, is niet alleen afhankelijk van wel of geen toestemming van de beheerder.

Het kanz elfs buiten een beheerder om gaan en dat het klachten van geocachers zijn richting de reviewer. Denk aan veiligheid en dergelijk. In ieder geval situaties waarvan wij het nodig vinden dat, al dan niet tijdelijk, de cachepagina in ieder geval niet meer terug te vinden is.

Dit hele verhaal is dus in zijn algemeenheid. Ik heb het niet specifiek over de bewuste cache.

Het probleem dat daar geldt is iets tussen eigenaar/beheerder/reviewer

Ook van grandfathered caches, die eventueel in de weg liggen, krijgen wij een melding. De ene beheerder ruimt het op, de andere laat het ons weten en meldt zelfs dat de eigenaar ziche even moet melden voor toestemming te regelen. Het is logisch dat een cache, grandfathered of niet, in een "gevoelig" gebied, geruimd gaat worden.

Over terracaches die geruimd zijn hebben tot nu toe maar een keer iets gehoord omdat men dacht dat het een van "ons" was.

Maar goed, de discussie terracaches moet maar gevoerd worden op het forum van terracaching.com. Dat zijn geen geocaches en we hebben een forum over geocaching.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...