ronenbianca Geplaatst 10 september 2006 Geplaatst 10 september 2006 Kan iemand mij vertellen hoe je in het veld een snijpunt kunt berekenen met je gps of op papier van twee lijnen én hoe je dit bij twee cirkels doet?!
JandeBeHanger Geplaatst 10 september 2006 Geplaatst 10 september 2006 (bewerkt) Kan iemand mij vertellen hoe je in het veld een snijpunt kunt berekenen met je gps of op papier van twee lijnen De vier punten in een route plaatsen, dit is alleen mogelijk in een gpsr die niet routeert. Volgorde: a1, a2, b2, b1. én hoe je dit bij twee cirkels doet?!Hiervoor moet je gpsr een mogelijkheid hebben voor proximity waypoints,anders zul je het met mapsource of Ozi op de meegenomen laptop moeten doen. Als je 2 gpsr meeneemt, dan kun je het waypoint ook wel vinden. 10 september 2006 bewerkt door JandeBeHanger
LTeunis Geplaatst 10 september 2006 Geplaatst 10 september 2006 of je gebruikt geotools op de PPC - Smartphone. Kijk hiervoor onder de downloadsectie van mijn site http://lteunis.geocacher.nl
The Scorpios Geplaatst 10 september 2006 Geplaatst 10 september 2006 Kan iemand mij vertellen hoe je in het veld een snijpunt kunt berekenen met je gps of op papier van twee lijnen én hoe je dit bij twee cirkels doet?! Nog nooit nodig gehad maar daarvoor heb ik op de ppc de snijpuntencalculator staan van debruineberen.nl
JandeBeHanger Geplaatst 10 september 2006 Geplaatst 10 september 2006 Kan iemand mij vertellen hoe je in het veld een snijpunt kunt berekenen met je gps of op papier van twee lijnen én hoe je dit bij twee cirkels doet?! Nog nooit nodig gehad maar daarvoor heb ik op de ppc de snijpuntencalculator staan van debruineberen.nl Probeer deze maar eens!Oldehoofster Molens of deze Appelbergen
ronenbianca Geplaatst 10 september 2006 Auteur Geplaatst 10 september 2006 Geotools heb ik zelf ook op mijn PDA staan, maar wat als je nu eens geen PDA bij hebt? Dan wordt het waarschijnlijk stafkaart en liniaal, geodriehoek en passer? Of zijn er nog andere manieren om dit handmatig te doen?
franka en pim Geplaatst 11 oktober 2006 Geplaatst 11 oktober 2006 Voor mensen zonder PDA of met een smart phone zonder excel (de Symbian jongens en meisjes) ben ik begonnen met een web versie van de GEOtools... met toestemming van Philippe (de maker) In eerste instantie concentreer ik me even om het werkend te krijgen. Daarna ga ik met de layout zitten spelen om hem op zoveel mogelijk telefoons werkend te krijgen. Ok, ik ben me bewust dat je via UMTS/GPRS verbinding moet maken en dat het dus niet te meest ideale situatie is. Maar voor de mensen die geen excel kunnen draaien, maar wel kunnen internetten op hun PDA of mobieltje (zoals ik met mijn Nokia N70) is dit weer een andere mogelijkheid om in het veld te beschikken over rekenmiddelen. GEO Web Tools Het is nog niet klaar... zoals je ziet. Maar suggesties en opbouwende en onderbouwde kritieken zijn wel al welkom. Groetjes, Ronald
LTeunis Geplaatst 12 oktober 2006 Geplaatst 12 oktober 2006 Voor mensen zonder PDA of met een smart phone zonder excel (de Symbian jongens en meisjes) ben ik begonnen met een web versie van de GEOtools... met toestemming van Philippe (de maker) In eerste instantie concentreer ik me even om het werkend te krijgen. Daarna ga ik met de layout zitten spelen om hem op zoveel mogelijk telefoons werkend te krijgen. Ok, ik ben me bewust dat je via UMTS/GPRS verbinding moet maken en dat het dus niet te meest ideale situatie is. Maar voor de mensen die geen excel kunnen draaien, maar wel kunnen internetten op hun PDA of mobieltje (zoals ik met mijn Nokia N70) is dit weer een andere mogelijkheid om in het veld te beschikken over rekenmiddelen. GEO Web Tools Het is nog niet klaar... zoals je ziet. Maar suggesties en opbouwende en onderbouwde kritieken zijn wel al welkom. Groetjes, Ronald En het zeer er goed uit. Ook de mogelijkheid om het aantal van elke letter in een tekst terug te zien is fantastisch want hoe vaak ga je daar wel niet de mist mee in?
gpsgek Geplaatst 12 oktober 2006 Geplaatst 12 oktober 2006 Voor mensen zonder PDA of met een smart phone zonder excel (de Symbian jongens en meisjes) ben ik begonnen met een web versie van de GEOtools... met toestemming van Philippe (de maker) In eerste instantie concentreer ik me even om het werkend te krijgen. Daarna ga ik met de layout zitten spelen om hem op zoveel mogelijk telefoons werkend te krijgen. Ok, ik ben me bewust dat je via UMTS/GPRS verbinding moet maken en dat het dus niet te meest ideale situatie is. Maar voor de mensen die geen excel kunnen draaien, maar wel kunnen internetten op hun PDA of mobieltje (zoals ik met mijn Nokia N70) is dit weer een andere mogelijkheid om in het veld te beschikken over rekenmiddelen. GEO Web Tools Het is nog niet klaar... zoals je ziet. Maar suggesties en opbouwende en onderbouwde kritieken zijn wel al welkom. Groetjes, Ronald Een goed initiatief Ronald. Ik liep al langer met het idee in mijn hoofd, maar het ontbrak me aan tijd :-). Mocht je hulp bij de scripts nodig hebben (ik weet niet hoeveel je van php afweet) laat je het maar weten... Een tip: wanneer je het ook voor telefoons ed. beschikbaar wilt maken is het het beste zo min mogelijk onzin als "grote" logo's op de pagina te zetten. Gr. Martijn
franka en pim Geplaatst 12 oktober 2006 Geplaatst 12 oktober 2006 (bewerkt) Een goed initiatief Ronald. Ik liep al langer met het idee in mijn hoofd, maar het ontbrak me aan tijd :-). Mocht je hulp bij de scripts nodig hebben (ik weet niet hoeveel je van php afweet) laat je het maar weten... Een tip: wanneer je het ook voor telefoons ed. beschikbaar wilt maken is het het beste zo min mogelijk onzin als "grote" logo's op de pagina te zetten. Gr. Martijn PHP maak ik me niet zo druk om. Ik heb er complete log analyzers mee gemaakt. Een plaatjes generators. Dit laatste wil ik ook nog iets mee gaan doen om een beetje inzichtelijk te maken hoe de opgegeven en uitgerekende coordinaten zich tov elkaar en het noorden bevinden. Zodat je ook echt kan zien waar je mee bezig bent. Dat van die logo's ben ik met je eens, en gaat ook zeker gebeuren. Voor de telefoons gaat een gestripte versie komen. Nou ja.... laat ik het anders zeggen... alle uiterlijkheden gaan in een CSS. Dan ziet het er in een normale browser gewoon mooi uit, terwijl het op de telefoons wordt terug gebracht tot een minimum. Deze gebruiken de CSS namelijk niet. Maar... alles op z'n tijd. Een eerste aanzet is gedaan tijdens een avondje knutselen. Nu verder uitbouwen. Ik verwacht komende dagen een versie 0.2 uit te kunnen brengen, met daar in de mogelijkheid om de snijpunten van twee cirkels de bepalen. Even als de morse oplosser, een stapelteller en ik ga kijken of ik iets kan met romeinse cijfers. Ik ben blij met deze positive geluiden. Er was dus blijkbaar een grotere behoefte dan ik dacht. Leuk! Dat maakt het ook leuk om er lekker mee door te gaan. 12 oktober 2006 bewerkt door franka en pim
Team 16 Geplaatst 12 oktober 2006 Geplaatst 12 oktober 2006 (bewerkt) Het is nog niet klaar... zoals je ziet. Maar suggesties en opbouwende en onderbouwde kritieken zijn wel al Ziet er prachtig uit!! Wat ik mis in de informatie van de projectie is of je het aantal graden ten opzichte van het magnetische of ware noorden gebruikt voor het berekenen. Of is dit verschil zo klein dat dit er niet toe doet, dat heb ik eigenlijk nooit getest. 12 oktober 2006 bewerkt door Team 16
Team Guppie Geplaatst 12 oktober 2006 Geplaatst 12 oktober 2006 zo dat ziet er goed uit een dikke pluim, dat kunnen we wel gebruiken weet toevallig ook iemand hoe je een afstand moet berekenen zoals "De Andere kant" het lukt mij niet met googel eart.
franka en pim Geplaatst 12 oktober 2006 Geplaatst 12 oktober 2006 Zo hee, wat en enthousiastme. Ik zal in de beschrijvingen opnemen dat alles wat je ziet, wordt geprojecteerd tov het ware noorden. Dit, omdat het magnetische noorden nog wel eens wil verschuiven.
franka en pim Geplaatst 12 oktober 2006 Geplaatst 12 oktober 2006 (bewerkt) De geotools beperken zich op dit moment alleen tot de N/E quadrant. Maar na net een snelle test, heb ik het vermoede dat hij waarschijnlijk wel bruikbaar te maken is voor andere quadranten. De Z en en W coords zouden dan negatief ingevoerd moeten worden. Als ik de opgegeven (S/W) coords van de cache negatief invul en de gespiegelde coords (N/E) positief, dan komt geotools op 19907km en 90 graden. Dat klopt bij benadering. Ik had verwacht 90 graden te vinden. En de afstand zou ook volgens de cache legger 20038km zijn. Dit komt omdat GeoTools eigenlijk in het platte vlak rekent, en daardoor niet geschikt is voor grote afstanden. Maar prima voldoet voor Geocaching. Wat betreft de oplossing voor (GCKV8J) De andere kant De coord is dat gespiegeld moet worden is S 52 00.000 W 174 47.655 Aangezien we hier al op 52 graden zitten maar dan aan de N kant, denk ik dat je alleen dat hoeft aan te passen. Makkie dus. Voor de W coordinaat ligt het iets anders... We zitten hier in het E ergens rond de 4 graden. W gaat naar O. MAar dna ben je er nog niet... of je moet naar de Bering Sea willen... om krab te vangen ofzo. Stap 2 voor de Oost coord: De andere kant van een cirkel is 180 graden. 180 - 174 en een beetje = 5 en een beetje. Dat zou dus wel eens kunnen kloppen. Houd rekening met het feit dat een coordinaat 60 minuten heeft, en geen 100. Laatste deel van de Oost coordinaat is erg mooi te noemen En nu met z'n allen naar Schalkwijk Ik ga deze berekeningen ook opnemen in de geotools. Altijd makkelijk. Zodat je kan zien welke coords de spiegelbeelden (de andere kant) zijn. 12 oktober 2006 bewerkt door franka en pim
hh1 Geplaatst 12 oktober 2006 Geplaatst 12 oktober 2006 GEOtools... met toestemming van Philippe (de maker) Er waren nog makers hoor : Cachemier, hh1 Het was een product van een kleine ploeg. Philthey heeft wel de verdeling op zich genomen en was (als ik me goed herinner) ook eerst alleen begonnen met een paar stukjes te programmeren.
Aanbevolen berichten