Spring naar bijdragen

Detailkaarten op eXplorist 210

Aanbevolen berichten

Geplaatst

hoi, enkele dagen geleden heb ik me een Explorist 210 aangeschaft en een oude versie van MapSend DirectRoute Europe.

Na lange nachten en vele uren proberen is het me nog steeds niet gelukt er een detailkaart op te zetten.

Geprobeerd:

Regio selecteren,opslaan en oplsaan op harde schijf:

-Met serialnummer op achterkant van toestel (word automatisch verkleint omdat het te lang is, laatste 2 cijfers worden er af gedaan.)

resultaat: .img file en wordt niet aanvaard door Explorist serie

-Met serialnummer op achterkant voorste cijfer en achterste cijfer eraf

resultaat: .imi file geeft security error in toestel.(handtekening verkeerd)

-Werkwijze 1: http://www.msh-tools.com/exploristmsend.html

(Gaf error bij het opstarten van MobileManager Office,wil deze methode nog wel eens opnieuw proberen, maar ben nu vermoeid :thumbdown: )

-Werkwijze 2: http://www.msh-tools.com/exploristmain.html

(Het lukt me niet om maps van direct route te laden in MobileManager office en dus ook geen regio te selecteren)

-Mapsend.ini wijzigen: (heb ik zelf geprobeerd om de schrijfwijze van men Directroute te wijzigen volgens werkwijze 2) ook geen succes.

-De ini-files van Mapsend omzetten met MMOconverter lukt ook niet

(onlogisch ook ,weet het maar het valde te proberen)

Dus alles in totaal lijkt werkwijze 1 het beste om nog eens te proberen.

Is dit al bij iemand gelukt?

Ook is de update op de magellan site en de pdf om maps op de Explorist reeks te zetten verdwenen.

Het gaat em dus nog altijd om die security error,dus de handtekening juist te krijgen.

Was dit allemaal onnodig en heeft het iemand op een andere manier mss klaargespeeld.

Wie helpt me dus

:thumbdown:

• 3 weeks later...
Geplaatst

Hoi Ik heb sinds kort ook de magellan explorist 210,

Ik kon eerst ook geen wandelingen van staatsbosbeheer op mijn gps krijgen.

Na veel gehannes en proberen lukte het op de volgende manier.

Wellicht helpt het bij jouw ook.

Ik save de route van SSB in een map. Daarna open ik in easy GPS.

IK klik op send en dan vraagt hij om te saven en dat doe ik onder een naam bv. route 1. Deze krijgt dan een bepaalde extensie.

Daarna open ik magellan conversion en klik daarbij op convergeren naar mapsend. Als dat gelukt is open ik opnieuw magellan conversion en convergeer het naar de gps.

Wellicht werkt ook op die maniewr met detailkaarten.

Kijk goed welke extensie de kaarten moeten krijgen.

Ik hoop dat het lukt.

ps

Misschien lukt het als je een oudere versie van easy gps download.

Of juist de nieuwste.

Hoe kom je aan de kaarten ?

Groetjes Buzzardseye

Geplaatst
hoi, enkele dagen geleden heb ik me een Explorist 210 aangeschaft en een oude versie van MapSend DirectRoute Europe.

Na lange nachten en vele uren proberen is het me nog steeds niet gelukt er een detailkaart op te zetten.

Geprobeerd:

Regio selecteren,opslaan en oplsaan op harde schijf:

-Met serialnummer op achterkant van toestel (word automatisch verkleint omdat het te lang is, laatste 2 cijfers worden er af gedaan.)

resultaat: .img file en wordt niet aanvaard door Explorist serie

-Met serialnummer op achterkant voorste cijfer en achterste cijfer eraf

resultaat: .imi file geeft security error in toestel.(handtekening verkeerd)

Probeer het eens met het serienummer dat je krijgt als je [menu] -> "Over..." kiest

Geplaatst

@buzzarsdseye : Zal ik eens proberen, maar ondersteund easyGPS detailkaarten? en wat is SSB?

@hrng: heb ik ook al geprobeerd ,maar ik denk dat ik de verkeerde versie heb van Mapsend DirectRoute Europe

Moet ik dan de nieuwe kopen ,want de laatste keer dat ik de Magellan website checkte voor updates waren ze aan de site aan het werken.

• 2 weeks later...
Geplaatst

sorry voor late reactie,

sbb staat voor Staats Bos Beheer,

Geen idee of easy gps detailkaarten ondersteunt. Gewoon proberen denk ik.

Maar met mapsend kan je toch direct met je explorist werken?

Geplaatst

Hoi hebben jullie het gratis pakket MapSend Lite van Magellan al geprobeerd?

Het is gratis en laadt direct alle geregistreerde producten.

Volgens mij kan je dan je kaarten en detailkaarten zo op je explorist kwijt. Want ik begrijp dat bij de oude versie je de detailkaart op de harde schijf moest opslaan en dan via een conversieprogramma in je explorist laden.

Dat zou dus nu allemaal verledentijd moeten zijn met dit gratis product.

Downloaden op: http://www.magellangps.com/products/map.as...amp;prodid=1717

Succes,

Sloppie

Geplaatst

Ik heb mapsend europe ook aangeschaft, zelfde probleem, maar ben er achter hoe je te werk moet gaan.

Ga als volgt te werk.

Je moet doen alsof je 210 een sd card heeft.

Dan je productnummer twee maal invoeren.

daarna ff zoeken op je 210

Het werkt ;)

• 5 weeks later...
Geplaatst

Ik weet niet of je er nog steeds problemen mee hebt? Maar ik heb het 1e en het laatste nr. van het serial nummer weggelaten (kijk maar in je 210 wat het serienr. is). Het werkt probleemloos met de conversiemanager.

• 2 months later...
Geplaatst

Wel zoveel maanden later en nog steeds geen succes :thumbup: .

het serienummer in de battarij houder is 13 tekens lang bij mij

Mapsend aanvaart er maar 11 dus daarom zeggen ze dat je het eerste en het laatste cijfer moet laten wegvallen.

En inderdaad want dan krijg je het serienummer bij het "about-scherm" (over..)

@halloarno: Het 1ste nummer en laatste nummer verwijderen werkt dus niet :lol: .

@buzzarsdseye: 2maal invoeren? ik kan maar maximum 11 tekens invoeren en je serienummer is normaal 11 tekens.

Ik heb ook gelezen dat het bestand da gemaakt wordt afhangt van de nummer die je ingeeft.

En inderdaad ,ik had een ander serienummer gebruikt

en kreeg een imi file. maar onaanvaardbaar voor men eXplorist 210.

maw. ik kan dus met mijn nummer geen .imi files maken.

De gratis MapSend Lite software is dan wel speciaal gemaakt voor de explorists series maar heeft geen "region-select tool" en kan ook geen gemaakte regions openen van mapsend europe (allesinds bij mij toch).

Ik kan dus wel de gedetailleerde map van MapSend europe openen in Mapsend Lite maar geen regions selecteren en uploaden.

Ook nog Magellan Conversion Manager blijkt de bestanden niet de converteren ,dus aanpassen van bestand, maar gewoon over te zetten in de juiste folder.

Geplaatst

1. Ik heb het serienummer in het "about"scherm ingevoerd, dat werkt voor mij.

2. Niet alle mapsend-versies werken met de Explorist 210, misschien is dat het probleem? Oudere versies slaan gegevens anders op heb ik mij laten vertellen. Explorist snapt ze dan niet. Ik weet niet of dat tot een foutmelding leidt, ik heb het niet kunnen proberen.

3. Heb je de detailkaart geactiveerd in het menu-item "actieve setup"? (Overigens, er is nieuwe firmware, downloadbaar via de magellan-site. Na installatie hiervan heet dit menu-item kaartsetup o.i.d.)

Succes ermee.

Geplaatst

Ja, ik heb een oude versie van Mapsend Europe v2.00c (build 1085).Dat zal wss het probleem zijn. :(

Ja ik open de kaarten via "active setup" en krijg idd een foutmelding.

Soms een signature fout en soms corupt data.

Ik zal de nieuwe firmware is instaleren, maar dit zal wss niet veel wijzigen aan men detailkaart probleem.

Maar als je de maps van die MS Europe kunt openen in MS lite vondt ik ook wel dat je regions mocht kunne selecteren en uploaden .

Bedankt voor de snelle reply

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb zelf ook een eXplorist 210. Nooit problemen gehad (bij normaal gebruik volgens de handleidingen)

Serie nummer staat in het about... (Over...) menu. En bij het opstarten volgens mij ook. Dus ga niet zitten rommelen met nummers in de batterij ruimte.

Ik gebruik MapSend europe 2.00C Dat gaat prima.

Houd er wel rekening mee dat je maar 22MB ruimte hebt, waardoor je dus niet de hele kaart van Nederland in het apparaat kan zetten. Je kan 20% tot 25% van nederland in die 22MB kwijt.

Ook heb ik met MapSend WorldWide gewerkt. Deze werkt pas voor de eXplorist 210 als je de 1.30 update hebt gedraaid.

Doe je dat niet en ga je toch, eigenwijs als ik was, de kaarten met de hand op de eXplorist zetten, houdt er dan rekening mee dat hij bij het opstarten vast gaat lopen. Gelukkig is er een hele heeeele harde reset procedure om de eXplorist weer helemaal terug te brengen in originele staat, maar dan ben je dus alles op je eXplorist kwijt. Trackes, Poi's, logs, kaarten, alles.

Dit was dus duidelijk mijn eigen stomme schuld omdat ik zo 'slim' was om een beetje te stoeien met bestanden en bestandsnamen.

Firmware heb ik nooit bijgewerkt (heb het apparaat nu een half jaar) Is dus blijkbaar ook niet nodig om hem werkend te krijgen. Nogmaals... de beschrijvingen in de handleidingen leverden voor mij altijd resultaat.

De redelijk oude versie van MS WorldWide die ik nog had, moest ik dus wel even een flinke update geven om het werkend te krijgen, maar achteraf gezien is dat gewoon luiheid van mijn kant geweest om niet eerst even te checken over en aanvullende info op de website stond over compatibiliteit van software en handheld.

Ik zal thuis even kijken wat de toets combi was voor die reset. Hij moest helemaal uit staan, en dan moest je een aantal knopjes ingedrukt houden als je de aan/uit knop indrukt.

bewerkt door franka en pim
Geplaatst (bewerkt)

Wel,nu ik mijn eXplorist al ongeveer een half jaar heb en er nog niet in geslaagd ben om een detailkaart erop te zetten.

Lijkt het mij ook logisch dat ik al minstens 1 keer de handleiding heb gelezen. :(

Als ik mijn serial nummer (van about scherm) ingeef bij het uploaden naar GPS,SD of harde schijf, verdwijnt de "Volgende-knop" om dus verder te gaan.

Ook staat er dat ik niet meer nummers kan ingeven dat ik dus aan het maximum zit. Dus gewoon met mijn serial nummer lukt het niet.

En het dus aan de software Mapsend Europe zal moeten zijn.

Ik denk trouwens ook dat jouw serial nummer hier dan ook niet zou werken.

grtn

bewerkt door Sat
Geplaatst

Zodra ik vanavond thuis ben ga ik meteen even kijken.

Morgen avond heb ik niks te doen, wellicht kunnen we per telefoon eens wat dingen uitwisselen, terwijl we tegelijk op de knoppen drukken.

Ik stuur je zo wel even een PM.

Geplaatst
Wel,nu ik mijn eXplorist al ongeveer een half jaar heb en er nog niet in geslaagd ben om een detailkaart erop te zetten.

Lijkt het mij ook logisch dat ik al minstens 1 keer de handleiding heb gelezen. :beerchug:

Misschien een stomme vraag, als mosterd na de maaltijd: heb je dit probleem al bij de importeur voorgelegd? Ik had laatst ook iets en werd daar keurig netjes en vlot geholpen :thumbup:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...