Eses Geplaatst 6 augustus 2006 Geplaatst 6 augustus 2006 Ik ben pas sinds kort aan het schatzoeken en vind het erg leuk. Traditional caches lukken al prima maar multi vind ik al een stuk lastiger (zeker met kind en hond en dan die coordinaten zonder fouten invoeren ). Nu wilde ik graag Bretanus gaan zoeken, die lig bij ons in de buurt maar kapitein Haak zet er zo'n lastige opdracht in: Op dit Waypoint 7 aangekomen maak je een projectie naar Waypoint 8, het aantal graden True is ((5*D)+A)+B de afstand is ((F+E)*3)-C. Kan iemand me uitleggen hoe je zo'n projectie maakt? (die getallen daar kom ik wel uit, maar ik snap gewoon niet wat er bedoeld wordt) Ik heb een Garmin Geko 201.
Kapitein Haak Geplaatst 6 augustus 2006 Geplaatst 6 augustus 2006 De projectie is een standaard feature voor de meeste gps apparaten en ook voor de geko 201, een projectie is simpelweg tegen je gps zeggen ik wil x meter verderop op y graden van de kompas zijn. Je gps berekent dan de coördinaten en laat je er naartoe navigeren. Ik zou zeggen sla de handleiding van je gps er eens op na en het zal je eenvoudig lukken. Groeten Kapitein Haak.
Eses Geplaatst 6 augustus 2006 Auteur Geplaatst 6 augustus 2006 (bewerkt) De projectie is een standaard feature voor de meeste gps apparaten en ook voor de geko 201, een projectie is simpelweg tegen je gps zeggen ik wil x meter verderop op y graden van de kompas zijn. Je gps berekent dan de coördinaten en laat je er naartoe navigeren. Ik zou zeggen sla de handleiding van je gps er eens op na en het zal je eenvoudig lukken. Groeten Kapitein Haak. Bedankt, nu gaat het vast en zeker lukken! Eses 6 augustus 2006 bewerkt door Eses
JandeBeHanger Geplaatst 6 augustus 2006 Geplaatst 6 augustus 2006 Kan iemand me uitleggen hoe je zo'n projectie maakt? (die getallen daar kom ik wel uit, maar ik snap gewoon niet wat er bedoeld wordt)Ik heb een Garmin Geko 201. Waypoint menu: [projekteer]Helaas kun je in de Geko slechts op honderden meters projekteren.
Zjurt Geplaatst 30 augustus 2006 Geplaatst 30 augustus 2006 Hoe gaat dat op een Garmin 60CSx? Tot nu toe heb ik iedere keer mijn cursor verplaatst naar de de juiste afstand en richting en de coordinaten opgeschreven en daarna ingevoerd. Dat is echter zo omslachtig dat ik hoop dat er een slimmere manier is.
De Roode Loper Geplaatst 30 augustus 2006 Geplaatst 30 augustus 2006 Even de zoekfunctie (handig) gebruikt en toen kwam ik dit draadje tegen. Ik denk dat je hier wel wat mee kunt. Suc6
TopGrasjes Geplaatst 30 augustus 2006 Geplaatst 30 augustus 2006 Hoe gaat dat op een Garmin 60CSx? Tot nu toe heb ik iedere keer mijn cursor verplaatst naar de de juiste afstand en richting en de coordinaten opgeschreven en daarna ingevoerd. Dat is echter zo omslachtig dat ik hoop dat er een slimmere manier is. Heb zelf een Garmin 60 en daar gaat het zo: 1) Selecteer het punt waarvandaan je de projectie wilt maken (huidig punt MARK button) 2) Gebruik dan de toets MENU en selecteer "projecteer waypoint" 3) Voer eerst het aantal graden in door het betreffende veld te selecteren en te editten 4) Selecteer dan eerst de eenheden voor de afstand (standaard km veranderen in m) 5) Voer afstand in door het betreffende veld te selecteren en te editten 6) Selecteer GA NAAR
andemo Geplaatst 30 augustus 2006 Geplaatst 30 augustus 2006 Even de zoekfunctie (handig) gebruikt en toen kwam ik dit draadje tegen. Ik denk dat je hier wel wat mee kunt. Suc6 Toen ik voor het eerst begon met geocaching wist ik ook niks van internet, dus laat staan wat een forum inhoud en hoe je daar mee omgaat. Wat me verder opvalt is dat de handleiding niet wordt gelezen. We kopen een enorm vernuftig apparaat, maar we zoeken niet uit wat we met dat ding kunnen. Helaas moet ik bekennen dat de pot hier de ketel verwijt dat die zwart ziet , maar het valt mij op dat ik lang niet de enige ben. Dus uit eigen ervaring kan ik wel zeggen, lees de handleiding eerst goed door en probeer alles. Dan nog snapte ik niet alles, maar dat ligt aan mij Succes met de cache
leip11 Geplaatst 30 augustus 2006 Geplaatst 30 augustus 2006 ik lees ook heel weinig de handleiding. meestal begrijp ik die dingen niet altijd. dus ik probeer het eerst zelf uittezoeken als dat niet lukt dan vraag ik het en daarnaa pas de handleiding vind ik veel makelijker. timo
Zjurt Geplaatst 30 augustus 2006 Geplaatst 30 augustus 2006 Hoe gaat dat op een Garmin 60CSx? Tot nu toe heb ik iedere keer mijn cursor verplaatst naar de de juiste afstand en richting en de coordinaten opgeschreven en daarna ingevoerd. Dat is echter zo omslachtig dat ik hoop dat er een slimmere manier is. Heb zelf een Garmin 60 en daar gaat het zo: 1) Selecteer het punt waarvandaan je de projectie wilt maken (huidig punt MARK button) 2) Gebruik dan de toets MENU en selecteer "projecteer waypoint" 3) Voer eerst het aantal graden in door het betreffende veld te selecteren en te editten 4) Selecteer dan eerst de eenheden voor de afstand (standaard km veranderen in m) 5) Voer afstand in door het betreffende veld te selecteren en te editten 6) Selecteer GA NAAR Tx werkt ook op de 60CSx als een trein Ook ik hoor bij de categorie die eerst van alles probeert en daarna pas de handleiding leest Meestal lukt dat wel; je kunt de handleidng wel helemaal lezen maar je onthoudt het pas echt als je er ook mee moet werken. Daarvoor zou je de handleiding mee moeten nemen en in het bos gaan gerbuiken. Dat zie ik er ook nog niet zoveel doen
Myth Geplaatst 30 augustus 2006 Geplaatst 30 augustus 2006 Nu we het er toch over hebben. Kan je ook projecteren in OziCE? Ik heb het nog niet kunnen vinden, niet in de handleiding en niet op dit forum. En zo niet, is er een handig truukje om het toch te doen op een PDA. Ik wil mijn Etrex Legend eigenlijk gewoon lekker in de rugzak laten zitten voor noodgevallen (en het projecteren van een waypoint reken ik daar nog maar even niet toe).
Geothean Geplaatst 30 augustus 2006 Geplaatst 30 augustus 2006 Nu we het er toch over hebben. Kan je ook projecteren in OziCE? Ik heb het nog niet kunnen vinden, niet in de handleiding en niet op dit forum.En zo niet, is er een handig truukje om het toch te doen op een PDA. Ik wil mijn Etrex Legend eigenlijk gewoon lekker in de rugzak laten zitten voor noodgevallen (en het projecteren van een waypoint reken ik daar nog maar even niet toe). Officieel kan het geloof ik niet. Maar ik cache ook met een pda samen met OziCE en als ik het eens tegenkom dan doe ik het op de volgende manier Je kunt in OZi CE een route maken. Je kiest het beginpunt als begin van de route en een gefingeerd punt als eind van de route. Je bekijkt dan de route eigenschappen en daar zie je de peiling en afstand tussen die 2. Door nu het eindpunt wat te verslepen en weer naar de route eigenschappen te kijken kunt je het toch goed krijgen. OK ik geef toe, niet ideaal, maar het lukte me die ene keer dat ik het nodig had toch om op een afstand van 3 kilometer vrijwel exact op het geprojecteerde waypoint terecht te komen.
Pentagram Geplaatst 31 augustus 2006 Geplaatst 31 augustus 2006 Jawel hoor, kan wel degelijk. Kijk maar eens bij "Options" en dan "Project new object" Succes Spirit
Myth Geplaatst 31 augustus 2006 Geplaatst 31 augustus 2006 Jawel hoor, kan wel degelijk. Kijk maar eens bij "Options" en dan "Project new object" Succes Spirit Ik denk dat je het over de Engelse PC versie hebt, want ik kan nergens de menuoptie 'options' vinden in mijn OziCE. Of kijk ik weer eens met mijn neus...?
Mr.Chaos Geplaatst 31 augustus 2006 Geplaatst 31 augustus 2006 Nu we het er toch over hebben. Kan je ook projecteren in OziCE? Ik heb het nog niet kunnen vinden, niet in de handleiding en niet op dit forum. En zo niet, is er een handig truukje om het toch te doen op een PDA.... Dat truukje is er inderdaad, of je hem handig vindt moet je zelf maar even bekijken! 1. Zet je GPS ontvangst in OziCE eerst even uit 2. Selecteer het punt waarvandaan je de projectie wil maken, en kies 'GoTo' uit het popup menu 3. Schuif met de kaart totdat je onderin je navigatiebalk de gewenste afstand en hoek (uiteraard + of - 180 graden!) hebt staan 4. Maak een nieuw waypoint op deze plaats 5. Gps ontvangst weer aan, en klaar Groeten, Mr.Chaos
Aanbevolen berichten