Spring naar bijdragen

GSAK en Get Mail


de Roode Lantaarn

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Blijft dus het probleem bestaan dat als je in het verleden 10 PQ's had draaien er minimaal 10 .gpx files achter blijven.

Ga je nu via GetMail 1 PQ binnenhalen zal er dus ook een 11-de .gpx file worden toegevoegd aan de temp/zip directory.

Als dit is gebeurt gaat GSAK de database updaten met 11 .gpx files.

In plaats van die ene nieuwe gaat hij dus ook 10 oude .gpx files opnieuw inlezen.

Dat is dus inefficiënt (tijdrovend) en moet beter kunnen.

Raar :oops: ik heb die directory (temp/zip) inderdaad ook, maar daar staat geen massa gpx bestanden in. Het lijkt erop of de directory wordt leeggeveegd voor de nieuw te laden PQ's worden uitgepakt. Er staan hier alleen de laatst geladen bestanden in.

De enige directory waar de bestanden zich op kunnen stapelen, is volgens mij die waar je getmail ze neer laat zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt inderdaad logisch zoals je het nu zegt.

Ik heb nu voor de zekerheid even bij directory's handmatig leeg gehaald.

Dus (bij mij) ...PQ/NL en .... temp/zip.

Nu is helaas mijn PQ quotum voor vandaag even op dus kan ik de situatie niet vanaf een schone dir genereren.

Ga het morgen even opnieuw testen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bovenstaande optie werkt inderdaad als je zelf semi-handmatig de .gpx inlaad via File->Load GPX/LOC file.

Bovendien kan dit dan werken vanuit iedere denkbare directory behalve ...GSAK/Temp/zip.

Deze folder is gereserveerd voor intern gebruik. :cry:

Dat zal misschien ook de reden zijn dat het via GetMAil ook niet gedelete wordt.

Ik zal ze eens verhuizen naar een andere map en dan proberen we het nog eens met GetMail.

 

EDIT:

Na alles nog eens bestudeerd te hebben kom ik tot het volgende.

In het GetMail pop-up venster geef je aan waar de bijlages (attachments) moeten worden weggeschreven.

In de directory worden inderdaad de .zip files die van G-mail komen neer gezet.

Na de bewerking worden deze ook automatisch gedelete (de directory is helemaal leeg)

Nadat deze zijn uitgepakt door GSAK worden de .gpx files standaard in ...GSAK/temp/zip geplaatst.

Na de bewerking blijven deze in de directory staan en worden (en kunnen) niet door GSAK worden gedelete.

Dit kan wel handmatig gebeuren via een Verkennerscherm.

 

Blijft dus het probleem bestaan dat als je in het verleden 10 PQ's had draaien er minimaal 10 .gpx files achter blijven.

Ga je nu via GetMail 1 PQ binnenhalen zal er dus ook een 11-de .gpx file worden toegevoegd aan de temp/zip directory.

Als dit is gebeurt gaat GSAK de database updaten met 11 .gpx files.

In plaats van die ene nieuwe gaat hij dus ook 10 oude .gpx files opnieuw inlezen.

Dat is dus inefficiënt (tijdrovend) en moet beter kunnen.

 

 

Dit is dus precies wat er gebeurd. Ze blijven in de temp folder staan. In de directory waar ik de zips opsla gaat alles goed. Ik heb altijd de 10 meest recente zips.

GSAK zou de temp folder na gebruik van de files moeten legen. Maar hoe krijg je dat voor elkaar?

 

Ik heb trouwens wel wat losgemaakt met mijn vraag.... Is nu niemand eerder tegen dit probleem opgelopen?

 

Ben benieuwd naar het vervolg. Zal zelf mijn temp folder nog eens helemaal leeg halen en het opnieuw proberen, maar ik geef het weinig kans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...