Spring naar bijdragen

GSAK en Get Mail


de Roode Lantaarn

Aanbevolen berichten

Met het GetMail commando binnen GSAK haal ik mijn PQ's (in .zip) van mijn Gmail account.

Binnen GSAK gebruik ik 3 databases.

1 Nederland

2 Duits grensgebied

3 Belgisch grensgebied.

 

Voor NL draaien nu 7 PQ's gesorteerd op plaatsingsdatum waarbij de naam van het mailtje begint met:

[GEO] Pocket Query: NL

Voor D draaien nu een aantal PQ's waarbij de naam van het mailtje begint met:

[GEO] Pocket Query: Grens D (gevolgt door een volgnummer)

en voor B draaien nu een aantal PQ's waarbij de naam van het mailtje begint met:

[GEO] Pocket Query: Grens B (gevolgt door een volgnummer)

 

Binnen GSAK ook deze verschillen aangegeven in het GetMail scherm mbv:

Get files that match Subject ->Contains<- -> [GEO] Pocket Query: NL (of Grens B of Grens D)

Ik laat ze daarbij ook in drie verschillende mappen wegschrijven.

 

getmail.gif

 

Hoewel alle drie de series kwa instellingen identiek zijn ziet GSAK alleen de mail van Grens B.

In de NL database de [GEO] Pocket Query: NL mailtjes ophalen lukt niet omdat hij ze gewoon niet ziet staan op de mailserver.

Hetzelfde geld voor de [GEO] Pocket Query: Grens D ook dezw 'ziet' hij gewoon niet terwijl ze wel op de server aanwezig zijn (kan ze handmatig wel binnenhalen).

 

Dus kortom, waarom gaat het wel met de Belgische grens maar niet met de Duitse grens en nederlandse caches. ;)

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo Ger@ld,

 

Zelf gebruik ik maar 1 database en 1 e-mail adres met GSAK en hiermee werkt het wel goed.

Waar het denk ik op mis gaat is het feit dat je in korte tijd achter elkaar steeds met aan en afmelding bij de G-mail server bezig bent.

Probeer eens of het enkel voor nederland actief ingesteld wel werkt.

Gaat dit wel goed dan weet je dat het niet aan je instellingen ligt, maar waarschijnlijk aan de snelheid waarmee de actie's achter elkaar naar de mailserver gevraagd worden.

Ik heb zo'n vermoeden dat als je de query resultaten naar 3 verschillende adressen laat sturen en dat dan ook op 3 plaatsen (verschillende mailservers) ophaalt dat het dan wel werkt.

Ik zou zeggen test het uit en laat het resultaat weten, is weer interessant om te weten voor andere GSAK gebruikers.

 

Groetjes Jan-Willem PA3FUS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voorop gesteld:

Ik haal niet alle data in één run binnen. De PQ's komen ook op verschillende dagen aan dus daar zit altijd al een tijdslimiet van enkele dagen in.

 

Heb het zojuist geprobeert met gewoon 1 mail adres (moet toch kunnen) om de NL data binnen te krijgen.

De voorlaatste keer was twee uur geleden en kreeg toen netjes de B data van de server gehaald.

Met de NL data lukt het dus niet, hij delete ze ook niet van de server (gelukkig) maar ziet gewoon de berichten header niet (lijkt het).

 

Ger@ld

bewerkt door de Roode Lantaarn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De voorlaatste keer was twee uur geleden en kreeg toen netjes de B data van de server gehaald.

Met de NL data lukt het dus niet, hij delete ze ook niet van de server (gelukkig) maar ziet gewoon de berichten header niet (lijkt het).

 

Ger@ld

 

misschien moet je die spaties weg laten. dus bijv GrensB ipv Grens B.

 

Let verder ff op dat GSAK de data wegschrijft in de actieve (current) database, en niet in de database die bij de settings gekozen was.

 

gr, marcel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

we gaan het nog gekker maken.

Van NL krijg ik 7 PQ's

4 op de Woensdag en 3 op de Donderdag.

Zojuist geprobeert om ze met GSAK op te halen.

Alleen de vandaag aangemaakte PQ's ziet hij staan.

Die gisteren zijn verzonden dus niet!!!!! (terwijl ze nog gewoon op de server staan).

Ze beginnen allemaal met [Geo] Pocket Query: NL(volgnummer).

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De nog op de server staande mailtjes zijn niet eerder met de hand binnen gehaald, sterker nog: ze zijn nog vet gedrukt dus nooit geopend.

Met en zonder vinkje geeft overigens het zelfde (negatieve) resultaat.

 

Ger@ld

 

Update:

Het lukt :yes:

Maar wel op een heel vreemde manier.

Ik heb de optie After matching download veranderd van delete naar leave on server. :D

Nu haalt hij ze keurig binnen maar zoals je al verwacht laat hij ze op de server staan.

Nou nee dus, hij delete ze keurig netjes na het downloaden van de server. :no:

Hoe dit kan??? Geen idee, maar voorlopig ben ik weer even gered.

 

Ger@ld

bewerkt door de Roode Lantaarn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad.

Dit had ik over het hoofd gezien.

Bij mij staat bij Gmail inderdaad "2. Wanneer berichten worden geopend met POP : Gmail-kopie verwijderen".

Blijft echter nog wel de vraag waarom GSAK ze gewoon niet "zag".

Ze waren namelijk niet verwijderd dus is er ook geen POP verbinding geweest met Gmail.

 

Hoe dan ook. Het werkt nu, nu volgende week afwachten of het dan ook werkt. :D

 

Iedereen en Jurgen in het bijzonder (vinkjes aan/uit zetten) bedankt.

Weer een kopzorg minder.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan volgens mij via elke emailserver. Of je nu Gmail gebruikt of een (Webmail) andere emailserver, mag volgens mij niets uitmaken.

Het probleem is meestal de ruimte die je hebt voor zulke grote bijlages. Voordeel van Gmail is dat per mail een bijlage van 10 Mb is toegestaan en je ruimte hebt voor ruim 2 gieg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...