Spring naar bijdragen
  • 0

Mapsource City Select


Vraag

Geplaatst (bewerkt)

Beste mensen,

 

Zoals bekend zit de software van Mapsource vol met fouten. Heb je het eenmaal goed draaien, dan geeft het weinig problemen maar anders...

 

Installatie op een andere schijf dan c geeft bijvoorbeeld al problemen.

Hoe het komt weet ik niet, maar de City Select v7 geeft een onoverkomelijke fout tijdens het exporteren van kaarten naar mijn gps.

 

Nu wil ik de software opnieuw installeren. Het probleem is echter dat (ook al heb ik de software eerst verwijderd via het configuratie scherm in Windows) City Select toch een versie van Mapsource "ziet" op mijn computer.

Vervolgens gaat hij ongevraagd een aantal bestanden kopieeren naar de d schijf (daar waar ooit iets van mapsource geinstalleerd was) voordat ik kan kiezen waar hij de rest van de installatie moet uitvoeren.

Gevolg is dat ik dus opnieuw een installatie heb vol met fouten!

 

Ik wordt hier echt *#@! misselijk van!!

Zoveel geld voor zulke inferieure software, diep triest is het!

 

Hoop dat jullie me kunnen helpen. Moet volgende week het spul absoluut aan de praat hebben.

 

Alvast dank voor jullie hulp.

 

Een ietswat "boze" :thumbup: geocacher.

 

p.s. het betreft hier dus de mapsource sity select software v6 en de update cd v7.

Niet de topo nl.

bewerkt door Nahal

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst

Als ik jouw verhaal zo lees komen de fouten doordat je ondanks deinstallatie, toch nog delen van het programma op je computer hebt staan.

Mijn ervaring is dat je bij herinstallatie echt alles maar dan ook echt alles eerst volledig moet verwijderen.

Kijk daarna in de registry en kijk met ZOEKEN (zoekterm Mapsource), of er niet toch nog ergens iets staat.

Als echt alles weg is moet het gewoon lukken. Handig is dan vaak om eerst een mapje aan te maken waarin de de kaarten (.img) files heen kopieert. (Dat geldt voor V6 maar ook voor de updatenaar 7 ) Vanuit die map ook installeren zodat je bij het wisselen tussen kaarten niet elke keer de vraag krijgt om de cd. Je computer weet dan dat de de installatie vanaf de harde schijf heeft plaatsgevonden en gaat niet om een cd vragen om kaarten te kunnen laden.

 

Succes

Peter (team Diesel) :thumbup:

Beste mensen,

 

Zoals bekend zit de software van Mapsource vol met fouten. Heb je het eenmaal goed draaien, dan geeft het weinig problemen maar anders...

 

Installatie op een andere schijf dan c geeft bijvoorbeeld al problemen.

Hoe het komt weet ik niet, maar de City Select v7 geeft een onoverkomelijke fout tijdens het exporteren van kaarten naar mijn gps.

 

Nu wil ik de software opnieuw installeren. Het probleem is echter dat (ook al heb ik de software eerst verwijderd via het configuratie scherm in Windows) City Select toch een versie van Mapsource "ziet" op mijn computer.

Vervolgens gaat hij ongevraagd een aantal bestanden kopieeren naar de d schijf (daar waar ooit iets van mapsource geinstalleerd was) voordat ik kan kiezen waar hij de rest van de installatie moet uitvoeren.

Gevolg is dat ik dus opnieuw een installatie heb vol met fouten!

 

Ik wordt hier echt *#@! misselijk van!!

Zoveel geld voor zulke inferieure software, diep triest is het!

 

Hoop dat jullie me kunnen helpen. Moet volgende week het spul absoluut aan de praat hebben.

 

Alvast dank voor jullie hulp.

 

Een ietswat "boze" :no: geocacher.

 

p.s. het betreft hier dus de mapsource sity select software v6 en de update cd v7.

Niet de topo nl.

  • 0
Geplaatst

Als ik jouw verhaal zo lees komen de fouten doordat je ondanks deinstallatie, toch nog delen van het programma op je computer hebt staan.

Mijn ervaring is dat je bij herinstallatie echt alles maar dan ook echt alles eerst volledig moet verwijderen.

Kijk  daarna in de registry en kijk met ZOEKEN (zoekterm Mapsource), of er niet toch nog ergens iets staat.

Als echt alles weg is moet het gewoon lukken. Handig is dan vaak om eerst een mapje aan te maken waarin de de kaarten (.img) files heen kopieert. (Dat geldt voor V6 maar ook voor de updatenaar 7 ) Vanuit die map ook installeren zodat je bij het wisselen tussen kaarten niet elke keer de vraag krijgt om de cd. Je computer weet dan dat de de installatie vanaf de harde schijf heeft plaatsgevonden en gaat niet om een cd vragen om kaarten te kunnen laden.

 

Succes

Peter (team Diesel) :thumbup:

 

 

Hoe kijk ik in de registry?

  • 0
Geplaatst

Start/uitvoeren Type: regedit

kijk in de diverse mapen onder de submap softare

verwijder de Garmin en mapsource files

maar eerst voordat je dat doet eea verwijderen via start/instellingen/configschrem /software /verwijderen.

Peter

  • 0
Geplaatst

Wel voorzichtig zijn en niet per ongeluk iets anders verwijderen.

De registry van Windows is zeg maar het zenuwstelsel.

  • 0
Geplaatst

Heel erg bedankt voor jullie hulp!

In het register stond inderdaad nog het een en ander.

De installatie is nu wel goed gegaan en de fout is eruit.

 

Nogmaals bedankt voor jullie hulp :thumbup:

  • 0
Geplaatst (bewerkt)

Ik heb net Citynavigator V9 geinstalleerd op mijn 60 CSX. Nu wil ik het ook installeren op mijn 60CS. Nu heb ik alles unlocked op Garmin.com maar ik krijg nu een melding: " Dit apparaat ondersteunt geen kaarten van City Navigator Europe NT v9. Maak de selectie van deze kaarten ongedaan of selecteer een apparaat dat deze wel ondersteunt. Probeer het vervolgens opnieuw."

 

Wie kent deze melding en heeft een oplossing?

bewerkt door smeule
  • 0
Geplaatst
Ik heb net Citynavigator V9 geinstalleerd op mijn 60 CSX. Nu wil ik het ook installeren op mijn 60CS. Nu heb ik alles unlocked op Garmin.com maar ik krijg nu een melding: " Dit apparaat ondersteunt geen kaarten van City Navigator Europe NT v9. Maak de selectie van deze kaarten ongedaan of selecteer een apparaat dat deze wel ondersteunt. Probeer het vervolgens opnieuw."

 

Wie kent deze melding en heeft een oplossing??

 

Deze melding klopt en is dus ook gelijk de oplossing. De 60CS ondersteunt geen NT kaarten. Wel OT d.i. de gewone CN 9 (zonder NT toevoeging). Helaas ben je met deze registratie ook je tweede code kwijt tot de volgende update/aanschaf.

  • 0
Geplaatst
Ik heb net Citynavigator V9 geinstalleerd op mijn 60 CSX. Nu wil ik het ook installeren op mijn 60CS. Nu heb ik alles unlocked op Garmin.com maar ik krijg nu een melding: " Dit apparaat ondersteunt geen kaarten van City Navigator Europe NT v9. Maak de selectie van deze kaarten ongedaan of selecteer een apparaat dat deze wel ondersteunt. Probeer het vervolgens opnieuw."

 

Wie kent deze melding en heeft een oplossing??

 

Deze melding klopt en is dus ook gelijk de oplossing. De 60CS ondersteunt geen NT kaarten. Wel OT d.i. de gewone CN 9 (zonder NT toevoeging). Helaas ben je met deze registratie ook je tweede code kwijt tot de volgende update/aanschaf.

 

Bedankt voor de snelle reactie. Duidelijk maar jammer van die ene licentie.

  • 0
Geplaatst (bewerkt)

De CS ondersteunt inderdaad geen kaarten in de NT technologie. Ik ben bang dat je de verkeerde kaarten unlocked hebt.

Voorzover ik weet zijn de kaarten die jij nodig hebt (de gewone City Navigator versie 9) nog niet uit.

Stuur een mail aan Garmin en leg e.e.a. uit, nl. dat je per abuis de verkeerde kaarten hebt ge-unlocked. Best kans dat e.e.a. netjes wordt opgelost.

bewerkt door Peetee
  • 0
Geplaatst
De CS ondersteunt inderdaad geen kaarten in de NT technologie. Ik ben bang dat je de verkeerde kaarten unlocked hebt.

Voorzover ik weet zijn de kaarten die jij nodig hebt (de gewone City Navigator versie 9) nog niet uit.

Stuur een mail aan Garmin en leg e.e.a. uit, nl. dat je per abuis de verkeerde kaarten hebt ge-unlocked. Best kans dat e.e.a. netjes wordt opgelost.

 

Inderdaad, dat zou wel eens kunnen. Ik heb ooit ook eens de verkeerde device-ID ingegeven tijdens het unlocken. Een mailtje en enkele dagen later was alles weer teruggedraait. Errug netjes van Garmin :thumbup: .

  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...