Spring naar bijdragen

toestemming vragen voor een eigen cache


Geo-smurfin

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb even een vraagje??? Als ik bij mij in de buurt een parkje heb, en ik wil daar een cache neer gaan leggen. Heb ik dan echt toestemming van de gemeente nodig??

 

Ik heb de gemeente al gemaild, maar tot op heden nog geen reactie gehad, misschioen weet 1 van jullie of ik daar toestemming voor nodig heb , of dat ik hem gewoon kan gaan plaatsen en de pagina in orde kan gaan maken

 

Alvast bedankt,

Groetjes Geo-Smurfin (karin)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi Smurfin

 

vaak heb je toestemming nodig van de gemeent en of provincie. Vooral in een stadspark lijkt het me geen overbodige luxe. Ik ga er altijd vanuit dat de plek waar ik verstop niet van mij is, dus ff moet checken of de eigenaar het wel allemaal wil.

 

Check ff met de reviewers over de details van de plek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

Je hebt volgens de richtlijnen voor elke vierkante cm in nederland toestemming nodig om een cache te leggen.

 

Of het nu hoort bij gemeente, SBB of prive terrein. Misschien is het sneller om telefonisch contact op te nemen met de gemeente bij jou... je weet het he.. ambtenaren....

 

Succes ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een cache in een park van de gemeente, ik heb daar per mail toestemming voor gevraagd.

Ik heb toestemming gekregen, de gemeente heeft de wijkopzichter en de politie van de cache op de hoogte gesteld.

Dus ik denk dat toestemming van de gemeente wel noodzakelijk is.

:blush:

bewerkt door jarga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toestemming is altijd nodig (wat niet wil zeggen dat het altijd gebeurd :blush:).

Ik zou ook adviseren om gewoon even te bellen. Is misschien gevoelsmatig een drempel die je over moet, maar het valt alleszins mee. Ik heb ondertussen met een paar verschillende gemeentes contact gehad, en telefonisch ging het vrij vlot. In één geval zelfs netjes een brief waarin de toestemming stond. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De gemeente zal meestal ( in Assen tenminste ) de cache als een 'aktiviteit' beschouwen. Een aktiviteit moet worden aangemeld (immers, er komen mensen op af en dat moet bekend zijn en geen overlast bezorgen).

Ik heb dus een cache gemeld en na een paar weken uitzoekwerk heeft de gemeente hier het stempeltje 'aktiviteit' erop gezet.

 

Misschien kun je het over die boeg gooien.

Het woordt 'cache' niet noemen (huh, wat is dat) maar gewoon 'aktiviteit'. Een speurtocht of zo dus.

 

En als je zegt dat de speurtocht elke week door 4 mensen wordt gelopen zit je jaargemiddelde wel goed.

 

Of zie ik het verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal inderdaad wel even gaan bellen met de gemeente, (het zijn inderdaad ambtenaren) Ik hoop dat het allemaal gaat lukken

 

Als alles is geregeld zien jullie m vanzelf wel online komen,

 

Meer tips/opmerkingen/mededelingen zijn van harte welkom,

 

Tnx,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf wel gemerkt dat toestemming op zich geen garantie is dat de cache niet (per ongeluk) wordt 'geruimd' door de gemeente. Voor een cache in Rotterdam had ik netjes toestemming gevraagd aan de gemeente en gekregen. Dus onder een bruggetje verstopt zoals gebruikelijk in Delft :D.

 

Amper drie weken later was de cache verdwenen. Wat bleek bij navraag, er was een schoonmaakactie om de rommel onder de bruggetjes op te ruimen... en vermoedelijk was daarbij mijn cache bij het grofvuil terecht gekomen :thumbup:. De schoonmakers waren er niet van op de hoogte. Ik heb een nieuw doosje wat meer in de natuur verstopt, en dat werkt beter aangezien hij er er nog steeds ligt.

 

Kortom, probeer een plekje te gebruiken waar niet opgeruimd wordt door de gemeente!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gewoon toestemming voor mijn caches gevraagd en gekregen. Heel simpel via mail (binnen een half uur antwoord!). Ik mag lekker mijn gang gaan als ik maar zorg dat het goed bereikbaar is zonder de natuur te vernielen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...