Spring naar bijdragen

Firmware 2.70 voor 60CSx


koedeboe

Aanbevolen berichten

Voor de CSx is er een updeet beschikbaar, versie 2.70.

 

http://www.garmin.com/support/agree.jsp?id=1245

 

Laat ik nu die van mij net maandag ingeleverd hebben :blink: ... Deze updeet verhelpt waarschijnlijk een aantal problemen die ik ermee had/ heb...

Uit de omschrijving blijkt men nu bijvoorbeeld de hardwarefout mbt de hoogtemeter te hebben hersteld, van de "tunnel" fout (na een tijdje geen ontvangst wordt er niet meer gezocht naar satelieten) wordt geen melding gemaakt. Die fout zal er waarschijnlijk nog wel in zitten. Een updeet die maar beperkt succesvol kan worden genoemd....

 

Ben benieuwd wat er van Sailtron aan GPS terug komt/ of ze er wat mee doen.

 

Wat natuurlijk wel weer opvalt is het grote aantal bugs bij Garmin dat pas vrij laat hersteld wordt. Een beetje beter vooraf testen kan natuurlijk geen kwaad.. Ben anders wel blij dat ze de fouten herstellen, ook al is het vrij laat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voor de CSx is er een updeet beschikbaar, versie 2.70.

 

http://www.garmin.com/support/agree.jsp?id=1245

 

Laat ik nu die van mij net maandag ingeleverd hebben :blink: ...  Deze updeet verhelpt waarschijnlijk een aantal problemen die ik ermee had/ heb...

Uit de omschrijving blijkt men nu bijvoorbeeld de hardwarefout mbt de hoogtemeter te hebben hersteld, van de "tunnel" fout (na een tijdje geen ontvangst wordt er niet meer gezocht naar satelieten) wordt geen melding gemaakt. Die fout zal er waarschijnlijk nog wel in zitten. Een updeet die maar beperkt succesvol kan worden genoemd....

 

Ben benieuwd wat er van Sailtron aan GPS terug komt/ of ze er wat mee doen.

 

Wat natuurlijk wel weer opvalt is het grote aantal bugs bij Garmin dat pas vrij laat hersteld wordt. Een beetje beter vooraf testen kan natuurlijk geen kwaad.. Ben anders wel blij dat ze de fouten herstellen, ook al is het vrij laat.

Hoe Koetje de Boetje.

 

Het tunnelprobleem is allang verholpen of beter gezegd de oorzaak is bekend. Op onderstaand adres staat het gehele verhaal beschreven, aan het eind wordt als het goed is de oplossing genoemd en je kunt het aan collegacacher Nickx vragen het werkt echt.

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=6842

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vermeende ''tunnelprobleem'' waarbij de GPS geen fix meer kreeg na een tunneldoorgang is mij niet bekend, wel heb ik gemerkt dat er weer andere (kleine) probleempjes zijn na de update, maar op de link van de poster voor mij staat het allemaal uitgebreid beschreven. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de CSx is er een updeet beschikbaar, versie 2.70.

 

http://www.garmin.com/support/agree.jsp?id=1245

 

Laat ik nu die van mij net maandag ingeleverd hebben :D ...  Deze updeet verhelpt waarschijnlijk een aantal problemen die ik ermee had/ heb...

Uit de omschrijving blijkt men nu bijvoorbeeld de hardwarefout mbt de hoogtemeter te hebben hersteld, van de "tunnel" fout (na een tijdje geen ontvangst wordt er niet meer gezocht naar satelieten) wordt geen melding gemaakt. Die fout zal er waarschijnlijk nog wel in zitten. Een updeet die maar beperkt succesvol kan worden genoemd....

 

Ben benieuwd wat er van Sailtron aan GPS terug komt/ of ze er wat mee doen.

 

Wat natuurlijk wel weer opvalt is het grote aantal bugs bij Garmin dat pas vrij laat hersteld wordt. Een beetje beter vooraf testen kan natuurlijk geen kwaad.. Ben anders wel blij dat ze de fouten herstellen, ook al is het vrij laat.

Hoe Koetje de Boetje.

 

Het tunnelprobleem is allang verholpen of beter gezegd de oorzaak is bekend. Op onderstaand adres staat het gehele verhaal beschreven, aan het eind wordt als het goed is de oplossing genoemd en je kunt het aan collegacacher Nickx vragen het werkt echt.

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=6842

 

Groeten Haak.

 

 

Hallo kapitein Ronald,

 

het blijft dan wel een (ernstige) bug. Ik heb er 2.60 op maar wel WAAS/ EGNOS aan, geen spaarstand en toch heb ik het probleem :blink: ! Maar misschien dat 2.70 het gaat oplossen. Ik zie wel wat er terug komt uit Houten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik het heb gelezen moet je nu juist waas/egnos uitzetten. Zoals in al vele draardjes op dit forum genoemd is de ontvangst waas/egnos hier erg slecht in ons land en bovendien is de csx op zichzelf al op 4 á 5 meter zuiver dus wat moet je met de waas/egnos. Tsja en Bugs, ons hele leven bestaat uit bugs.

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Garmin brengt nog sneller updates uit dan ik caches kan vinden! :(

 

Meteen maar weer erop gezet!

 

versie27en25bx.jpg

 

En meteen is deze mogelijkheid weer zichtbaar!

 

tracklogopsdcard1yd.jpg

 

[edit] naast de 2.71 betaversie, heb ik ook maar de SW 2.50 versie even later erbij gezet.

bewerkt door Spider
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Garmin brengt nog sneller updates uit dan ik caches kan vinden!  ;)

 

Meteen maar weer erop gezet!

 

versie27en25bx.jpg

 

En meteen is deze mogelijkheid weer zichtbaar!

 

tracklogopsdcard1yd.jpg

 

[edit] naast de 2.71 betaversie, heb ik ook maar de SW 2.50 versie even later erbij gezet.

 

Begrijp ik hieruit dat ze TERUG de keuze hebben geaktiveerd om te kiezen dat je je logfile op de microkaart kunt laten werschrijven???Op de versie 2.70 hadden ze deze optie verwijderd ??

gtrtz

golferyves

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp ik hieruit dat ze TERUG de keuze hebben geaktiveerd om te kiezen dat je je logfile op de microkaart kunt laten werschrijven???Op de versie 2.70 hadden ze deze optie verwijderd ??

gtrtz

golferyves

 

Dat niet alleen, je kan de GPSr nu ook als kaartreader/writer gebruiken, zodat je de trackfiles zo in bv Mapsource kan droppen.

 

LTeunis

bewerkt door LTeunis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp ik hieruit dat ze TERUG de keuze hebben geaktiveerd om te kiezen dat je je logfile op de microkaart kunt laten werschrijven???Op de versie 2.70 hadden ze deze optie verwijderd ??

gtrtz

golferyves

 

Dat niet alleen, je kan de GPSr nu ook als kaartreader/writer gebruiken, zodat je de trackfiles zo in bv Mapsource kan droppen.

 

LTeunis

 

Moest ff zoeken maar de optie zit ook in nieuwe firmware voor de CX menu>instellen>interface>onder aan de pagina USB Mass Storage, let wel op als je klaar bent moet je de usb kabel loskoppellen om weer in de normale GPSr toestand terug te komen, bugje misschien, het ding reageert nergens meer op. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp ik hieruit dat ze TERUG de keuze hebben geaktiveerd om te kiezen dat je je logfile op de microkaart kunt laten werschrijven???Op de versie 2.70 hadden ze deze optie verwijderd ??

gtrtz

golferyves

 

Dat niet alleen, je kan de GPSr nu ook als kaartreader/writer gebruiken, zodat je de trackfiles zo in bv Mapsource kan droppen.

 

LTeunis

 

Moest ff zoeken maar de optie zit ook in nieuwe firmware voor de CX menu>instellen>interface>onder aan de pagina USB Mass Storage, let wel op als je klaar bent moet je de usb kabel loskoppellen om weer in de normale GPSr toestand terug te komen, bugje misschien, het ding reageert nergens meer op. ;)

 

 

Ik denk niet dat het een bug is maar gewwon iets wat niet anders kan. Het is op dat moment een cardreader en die moet je netjes afsluiten ander heb je kans dat je kaartje onbruikbaar wordt. Ook is op dat moment de communicatie tussen MS en GPSr afgesloten.

 

Mij lijkt de goede volgorde

1. hardware ontkoppelen

2. stekker eruit

3. stekker erin (indien nodig)

 

LTeunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

versie27en25bx.jpg

 

 

 

[edit] naast de 2.71 betaversie, heb ik ook maar de SW 2.50 versie even later erbij gezet.

 

De nieuwe gps software 2.50 (Sirff Firmware) zou het "tunnel probleem" moeten oplossen maar volgens dit draadje op gc.com http://forums.groundspeak.com/GC/index.php...=tunnel+problem is het toch nog verre van perfect.

 

Voor de mensen die toch deze nieuwe Sirff firmware (baat het niet, schaad het niet) in hun apparaat willen hebben, eerst updaten met webupdater naar 2.70 of 2.71 beta dan webupdater nog een keer draaien ,- deze zegt dan dat er geen nieuwe firmware is- en komt dan ineens met de optie gps software vernieuwen even aanvinken en updaten maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de mensen die toch deze nieuwe Sirff firmware (baat het niet, schaad het niet) in hun apparaat willen hebben, eerst updaten met webupdater naar 2.70 of 2.71 beta dan webupdater nog een keer draaien ,- deze zegt dan dat er geen nieuwe firmware is- en komt dan ineens met de optie gps software vernieuwen even aanvinken en updaten maar.

 

Tja het is ook niet voor niets een ''Beta'' (lees ''tussen'' versie) Gewoon wachten op een echte update. :punk:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...