Spring naar bijdragen

Het nut van kaarten in de GPS?


Paulbo

Aanbevolen berichten

Hi all...

 

Ik ben in het bezit van een eenvoudige gps ontvanger.

Een Ifinder Go, die ik eigenlijk voor op de boot heb gekocht.

( Ik ben namelijk zo'n onnozele die rustig gaat zeilen en never nooit de auto meer terug kan vinden :bangin: )

 

Eniewee... toen kwam ik het cachen tegen en ben dat ook gaan doen.

 

Nu was ik van het weekend weer eens op pad.

En ik moest op een gegeven moment van wpt 2 naar wpt 3.

De gps vertelde dat dit 2,3 kilometer verderop moest zijn, en dat zijn toch de afstanden niet.

 

Echter na een poosje stappen, werd de afstand maar niet minder..en ja je moet natuurlijk wel op de paden blijven. (stond ook aangegeven, was een natuurgebied)

Dus ik terug en toch maar met de auto naar 3 gereden.

Blijkt dat ik dit lopend niet had kunnen doen... mede door sloten en vaartjes.

 

Kan je dit zien als je een wat duurdere gps hebt waar je ook kaarten in kunt laden??

Kan je dan je route een beetje van te voren uitzoeken?

 

( normaal doe ik dit met ozie, maar als je alleen wpt1 van te voren weet is dit ook weer geen optie)

 

groet,

 

Paulbo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dus ik terug en toch maar met de auto naar 3 gereden.

Blijkt dat ik dit lopend niet had kunnen doen... mede door sloten en vaartjes.

Wat mij betreft is dat een slechte cache (beschrijving).

Zelf gebruik ik de kaarten in mijn GPS bijna nooit. Ik loop gewoon achter de pijl aan. Net als wat jij hebt gedaan naar ik lees.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaarten kunnen handig zijn. Maar zoals hierboven gezegd, ze zijn niet nodig. Sterker, als je in het bos bent (en daar zijn een heleboel caches :D) dan heb je 10 tegen 1 de paden er toch niet op staan. Tenzij je natuurlijk topokaarten hebt, maar dat is weer een ander verhaal. Meestal wordt wel opgegeven hoe lang de cache in totaal ongeveer is, en als je dan ineens meer dan een kilometer verder uitkomt met je volgende WP, dan reken ik normaal gesproken nog wel even heel goed na of er iets niet fout is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij betreft is dat een slechte cache (beschrijving).
Hoezo? Dit soort dingen maakt cachen juist leuk: een echte speurtocht! Als je alles van te voren wilt weten kun je beter een wandelboekje kopen :D bewerkt door Erben
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan je dit zien als je een wat duurdere gps hebt waar je ook kaarten in kunt laden??

Kan je dan je route een beetje van te voren uitzoeken?

 

( normaal doe ik dit met ozie, maar als je alleen wpt1 van te voren weet is dit ook weer geen optie)

 

groet,

 

Paulbo

 

Ja dat kan, prijs is afhankelijk van wat je wilt, Z/W,kleur, vast (meestal klein geheugen) of sd geheugen kaarten, soort ontvanger bv Sirff3 (op het moment de betere)

 

Route zal moeilijk worden als je een multi loopt meestal alleen het begin coordinaat gegeven de rest door puzzelen, rekenen of anders te verkrijgen, meestal kan je door bijgeleverde software wel een route plannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...