Spring naar bijdragen

Sateliet 49?


borizz

Aanbevolen berichten

Jij moet toch wel een super GPS ontvanger hebben, D-tjes, Sats 49 en nog caches vinden ook nog! :beerchug:

 

Deze cache ga ik morgen scoren, op mijn GPS staat hij al (zonder D-tjes) :offtopic:

 

[Edit] Op verzoek het plaatje (GPS printscreen) verwijderd! :thumbup:

bewerkt door Spider
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Had net ook d-tjes. Waarschijnlijk door prn 33. Heb juist de almanak gewist en de gps op het balkon 6 hoog gelegd met vrij uitzicht van zuid, via west, tot en met noord. Maar ik ontvang ook nog wel uit oost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had net ook d-tjes. Waarschijnlijk door prn 33. Heb juist de almanak gewist en de gps op het balkon 6 hoog gelegd met vrij uitzicht van zuid, via west, tot en met noord. Maar ik ontvang ook nog wel uit oost.

 

En ik nu ook, zowel op GPSmap 60Csx alsook de Legend Cx. :offtopic:

 

dtjesgpsmap60csx9pp.jpgdtjeslegendcx4eo.jpg

 

 

 

De GPS map60 CSx ontvangt ze zelfs binnens huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij moet toch wel een super GPS ontvanger hebben, D-tjes,  Sats 49 en nog caches vinden ook nog!  :beerchug:

 

Deze cache ga ik morgen scoren, op mijn GPS staat hij al (zonder D-tjes)  :offtopic:

 

 

Ik merk dat je erg trots bent op je GPS-en. De meeste postings gaan daar wel over. En je hebt wel vaker off topic gepost. Zo ook deze posting weer.

Wat je ook wel vaker hebt gedaan, is cacheplekken veraden. Nu ook weer!

Zou je zo vriendelijk willen zijn deze posting weg te halen en nooit meer iets te posten met daarin een verwijzing naar de cache plaats van wat dan ook?

 

Edit: plaatje verwijderd uit quote.

bewerkt door Ruud4d
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij moet toch wel een super GPS ontvanger hebben, D-tjes,  Sats 49 en nog caches vinden ook nog!  :offtopic:

 

 

Euh nee. Het is gewoon een kwestie van in een beetje open plek gaan staan (het huis waar ik in woon heeft een dakterras op het zuiden. Er staan wel wat bomen voor, maar meestal is het goed genoeg), sat 33 ontvangen, even wachten op de D's en gaan met je banaan.

 

Had net ook d-tjes. Waarschijnlijk door prn 33. Heb juist de almanak gewist en de gps op het balkon 6 hoog gelegd met vrij uitzicht van zuid, via west, tot en met noord. Maar ik ontvang ook nog wel uit oost.

 

Ik krijg ook alleen maar verbinding met sat33. Sat 35 staat te laag aan de horizon en sat 49...... Tjah die heb ik nog nooit ontvangen.

 

PS: Die kleurenschermpjes zien er wel uber mooi uit... :beerchug: Die Legend die ik heb is mijn eerste GPS en ik dacht ik neem een instapmodelletje om te kijken of het wat voor mij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd nu zie ik de D-tjes toch niet meer, of ze zijn alleen s'nachts (bepaalde sateliet positie) te ontvangen!  :crybaby:

 

Alle WAAS/EGNOS satellieten zijn geostationair en staan dus altijd op dezelfde positie.

 

Als je op een bepaalde plek eerst wel een WAAS sat ontving zou je die daar altijd moeten kunnen ontvangen, ongeacht of het nou dag of nacht is.

 

Ik heb een plekje op het balkon waar ik sat33 kan ontvangen (toevallig gemarkeerd met vogelpoep) en daar werkt het altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor alle duidelijkheid. Dit syteem is nog steeds in een testfase en zend niet altijd uit. Ergens in dit forum staat een linkje maar ik kan het zo even niet vinden. Op die site kun je live zien of er een signaal uitgezonden word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle WAAS/EGNOS satellieten zijn geostationair en staan dus altijd op dezelfde positie.

 

Als je op een bepaalde plek eerst wel een WAAS sat ontving zou je die daar altijd moeten kunnen ontvangen, ongeacht of het nou dag of nacht is.

 

Ik heb een plekje op het balkon waar ik sat33 kan ontvangen (toevallig gemarkeerd met vogelpoep) en daar werkt het altijd.

 

Logisch dat ik ze een tijd lang niet meer kom ontvangen, had de Waas/Egnos funktie opnieuw uitgezet, maar het duurt wel even een tijdje na het aanzetten voordat je weer die D-tjes te zien krijgt.

 

Meteen maar effe nieuwe firmware geladen op een van mijn GPSsen. :crybaby:

 

27qz.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Jij krijgt ontvangst van 11 satellieten in je woonkamer !?

Wow.

 

:offtopic:

 

 

Echt waar, want deze printscreen kon ik niet buiten maken omdat ik hiervoor geen computer bij de hand hebt. :oops:

 

Gisteren heb ik (buiten) 12 satelieten op het scherm gezien, met D-tjes en 2 meter nauwkeurigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...