maca_en_niels Geplaatst 11 april 2006 Geplaatst 11 april 2006 In Rhenen ligt een leuke cache in de stad (GCNYYT). Echter sinds januari lees ik al berichtjes dat de cache dringend onderhoud nodig heeft en dat het logboekje etc. weg is. Verschillende mensen hebben al geprobeerd de eigenaar te mailen maar het mail adres klopt niet meer. De eigenaar is ook al niet meer ingelogd sinds september 2005. In principe zouden wij deze cache wel willen adopteren maar ja dan moet je eerst in contact komen met de eigenaar denk ik. Het gaat om Team de Woerdjes. Heeft iemand een idee hoe we dit zouden kunnen aanpakken? (of een goed mail adres) Of misschien als ze het zelf lezen dat ze ons een berichtje kunnen sturen? groetjes Maca_en_Niels
TuuronTour Geplaatst 11 april 2006 Geplaatst 11 april 2006 Het kan zijn dat het betreffende team inmiddels gestopt is met cachen of er minder tijd voor heeft. Je zou een note op de cache-pagina kunnen plaatsen waarin je aangeeft de cache graag te willen adopteren als de eigenaar het onderhoud niet meer kan/wil doen. Dat voor het geval ze nog wel af en toe naar de logs op internet kijken. En als daar na een tijd geen reactie op is gekomen, kan je met 1 van de Nederlandse approvers (Kruimeldief of Hawkeyws) contact opnemen of ze je kunnen helpen met adopteren. Want zij kunnen caches ook op jouw naam zetten zonder tussenkomst van de eigenaar. Denk er wel aan dat de cache opnieuw goedgekeurd moet worden als je hem op een geheel andere locatie plaatst of de tocht verandert.
blazez Geplaatst 11 april 2006 Geplaatst 11 april 2006 Ik heb hetzelfde gehad met een andere cache. Ik heb toen contect opgenomen met kruimeltje en eea aangegeven. Ook heb ik aangegeven dat ik de cache graag wilde adopteren (GCNYYT code wel meesturen). Ik heb als eerste zelf de cachebox ververst nog voordat de cache van mij was zodat de cache in ieder geval niet verloren zou gaan. Toen ik op een gegeven moment inlogde op de site bleek de cache op mijn naam te staan en plots kreeg ik ook een email van de eigenaar dat hij het goed vond dat ik de cache zou adopteren. Dat is toen goed gekomen. Dus om te beginnen zou je (als een soort pleegouder) de cache vast kunnen verzorgen. S Succes
Team 16 Geplaatst 12 april 2006 Geplaatst 12 april 2006 In Rhenen ligt een leuke cache in de stad (GCNYYT). Echter sinds januari lees ik al berichtjes dat de cache dringend onderhoud nodig heeft en dat het logboekje etc. weg is. Verschillende mensen hebben al geprobeerd de eigenaar te mailen maar het mail adres klopt niet meer. De eigenaar is ook al niet meer ingelogd sinds september 2005. In principe zouden wij deze cache wel willen adopteren maar ja dan moet je eerst in contact komen met de eigenaar denk ik. Het gaat om Team de Woerdjes. Heeft iemand een idee hoe we dit zouden kunnen aanpakken? (of een goed mail adres) Of misschien als ze het zelf lezen dat ze ons een berichtje kunnen sturen? groetjes Maca_en_Niels <{POST_SNAPBACK}> Ik wil wel even opmerken dat, als ik de laatste note zo lees, de hele cache weg is. Die houten bekisting met plastic deksel daar zat de cache in. Dus niet alleen het logboekje is weg. Succes met de adoptie!
Team Firefox Geplaatst 12 april 2006 Geplaatst 12 april 2006 Om terug te komen op het topic (cache heeft onderhoud nodig, maar de eigenaar is onbereikbaar), hier nog een voorbeeld: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...wp=GCJANE&log=y Wij willen graag de puzzel oplossen, maar de cache lijkt er niet meer te liggen en de eigenaar reageert al maanden niet meer op mail en note's op de cache pagina.
blazez Geplaatst 12 april 2006 Geplaatst 12 april 2006 Je kan dan ook altijd nog even een "Cache needs maintenance" log aanmaken. dan komt er meteen een rood kruis in de properties van de cache te staan en de maker wordt op de hoogte gebracht. Veel belangrijker is dat mensen direct kunnen zien dat er iets aan de hand zou kunnen zijn.
elmasj Geplaatst 12 april 2006 Geplaatst 12 april 2006 Ik heb vergelijkbare ervaring met de Bestevaer cache op Schiermonnikoog. Cache is al een tijdje onvindbaar en wellicht geript (was al eens eerder gebeurd). Het is echter wel een teleurstelling voor de teams die helemaal naar Schiermonnikoog afreizen om deze cache te zoeken en niet vinden. Geprobeerd om contact te krijgen met het Bestevaer team, maar zonder succes. Ik zal ook een 'cache needs maintenance' log aanmaken zoals voorgesteld door Blazez. Als dat uiteindelijk niet lukt zal ik kijken of ik de cache over kan nemen. Ik ben regelmatig op het eiland en zou de cache makkelijker kunnen onderhouden.
Kruimeldief Geplaatst 12 april 2006 Geplaatst 12 april 2006 Je kan dan ook altijd nog even een "Cache needs maintenance" log aanmaken. dan komt er meteen een rood kruis in de properties van de cache te staan en de maker wordt op de hoogte gebracht. Veel belangrijker is dat mensen direct kunnen zien dat er iets aan de hand zou kunnen zijn. <{POST_SNAPBACK}> Dat zal niet veel helpen. De maker krijgt wel een mail gestuurd, maar die zal net als bij alle mailtjes die al gestuurd zijn retour komen omdat het emailadres niet bekend is, ofwel opgeheven. Zelfs voor gc.com dus onbereikbaar.
Team Professor X Geplaatst 12 april 2006 Geplaatst 12 april 2006 @ Kruimel: heb jij voor jezelf ook wat richtlijnen hoelang je een cache laat modderen (niet modereren ) voordat je hem temporary disabled of voor mijn part archiveert. Want caches waar al weken/maanden wat mee is zonder actie van de legger/maker blijft irritant. Eind vorig jaar, begin dit jaar heb eens zo'n opschoonactie gedaan. Aan de andere kant krijg je natuurlijk niet van iedere log bericht. Hé, nu ik dit typ denk ik aan dat draadje waar je probleemcaches kunt melden, daar valt dit dan toch gewoon onder (kan hem zo snel niet vinden)? Ach er zijn zoveel draadjes geweest over bemoeienissen van reviewers en cacheleggers en gretige donateurs over bepaalde caches. What's new ?
Kruimeldief Geplaatst 12 april 2006 Geplaatst 12 april 2006 De topic die jij bedoelt is deze. Je schrijft dat ik niet van iedere log bericht zal krijgen, welnu, ik krijg van geen enkele log bericht. Alle caches waar ik, als ze al online staan, iets tegen onderneem, ben ik door derden op gewezen. De schoonmaakactie in Januari was een succes. Het betrof caches die langer dan een half jaar gedisabled stonden of caches waaruit duidelijk bleek dat de cache verdwenen was en de eigenaar niet reageerde op notes en dergelijke. Een aardig aantal waren caches waar de eigenaar zelf al schreef dat het einde verhaal was. Een enkele cache stond al langer dan een jaar op disabled. Dat het een succes was komt doordat dankzij de actie de helft weer terug is, gerapareerd of geadopteerd.Nu haal ik nog wekelijks caches terug uit het archief omdat de eigenaar er weer mee aan de gang gaat. Natuurlijk heb ik de cache die door de topicstarter werd genoemd bekeken en de makers een bericht gestuurd. Daarom weet ik ook dat hun emailadres niet (meer) geldig is. Daarom reageren ze niet op notes op hun cachepagina. Ze krijgen er geen mail van.
De Roode Loper Geplaatst 12 april 2006 Geplaatst 12 april 2006 Natuurlijk heb ik de cache die door de topicstarter werd genoemd bekeken en de makers een bericht gestuurd. Daarom weet ik ook dat hun emailadres niet (meer) geldig is. Daarom reageren ze niet op notes op hun cachepagina. Ze krijgen er geen mail van. <{POST_SNAPBACK}> Dus ga jij 'm nu archiveren??
Team Firefox Geplaatst 12 april 2006 Geplaatst 12 april 2006 Natuurlijk heb ik de cache die door de topicstarter werd genoemd bekeken en de makers een bericht gestuurd. Daarom weet ik ook dat hun emailadres niet (meer) geldig is. Daarom reageren ze niet op notes op hun cachepagina. Ze krijgen er geen mail van. Klinkt heel aannemelijk! Zou het dan niet wijs zijn, om dit soort caches in ieder geval tijdelijk te disabelen, met een note van jou erbij wat de reden daarvan is. Logt de cacher een keertje in en bekijkt hij zijn cache, dan moet het kwartje toch gaan vallen en zou hij aktie kunnen ondernemen. Reageert hij never, nooit niet, dan kan archiveren altijd nog. Gelijk archiveren is wel erg rigoreus
maca_en_niels Geplaatst 12 april 2006 Auteur Geplaatst 12 april 2006 Ik heb aardig wat goede tips gelezen in dit topic. We gaan komend weekend eerst zelf de route lopen en kijken of we op de een of andere manier een logboekje kunnen plaatsen voor deze cache. En of de route verder nog in orde is. Tevens heb ik via wat digitaal speurwerk een ander mail adres gevonden dus ik zal de eigenaar van de cache ook daar een mailtje op sturen. En dan is het afwachten. Ik had overigens ook het andere topic gezien maar ik was niet van mening dat archivering (al) nodig was. Maar daar ga ik niet over natuurlijk.. :-)
supie Geplaatst 12 april 2006 Geplaatst 12 april 2006 REACTIE OP DE BESTEVAERCACHE Wij zijn de laatste die op 5 feb. de cache gevonden hebben en daarna weer verstopt. Daar wij hem open en bloot in het bos vonden op 20 meter afstand van het"stronkje" bleek toch dat hij makkelijk te rippen was op de plek waar hij gelegen moet hebben. Wij hebben hem aan de wat "stillere" kant van het stronkje verstopt. Alle eerlijkheid gebied ons te zeggen dat wij bij de foto's van de logs het goede stronkje niet zijn tegen gekomen! Of hij er nog ligt kunnen wij ook niet zeggen, maar misschien kan een volgend team daar uitsluitsel over geven?!
Kruimeldief Geplaatst 13 april 2006 Geplaatst 13 april 2006 *** Moderator Note *** Voordat dit weer een algemene topic wordt, het is een topic gestart door maca_en_niels en het gaat over cache: GCNYYT. Zij schrijven dat ze met Team Woerdjes in contact willen komen omdat ze de cache, die dringend onderhoud nodig heeft, wel willen adpteren. Omdat het hun niet lukt in contact te komen omdat Team Woerdjes en niet meer inlogen op gc.com en hun emailadres veranderd of vernietigd hebben. Mail komt onbestelbaar retour. Nu vragen ze hoe ze verder moeten.... Dat is de topic. Alle andere caches die genoemd worden is offtopic, Het aanvoeren van caches die ook allemaal onderhoud nodig zijn is volledig offtopic aan dit draadje en zullen dan ook verwijderd worden.
Aanbevolen berichten