Spring naar bijdragen

Cache bedacht - Is dit geocaching?


Aanbevolen berichten

In DIT DRAADJE kun je (bijna) alle vestigingen al vinden inclusief de daaruit voortkomende discussie.

Het draadje is er dus nog. Maar je moet wel weten dat dit draadje zwaar gekuist is door de moderator, misschien wel als eerste. Er werden uitlatingen gedaan waar de honden geen brood van lusten.

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
ReizenReizen

Ik zou het beperken tot en beperkt aanwezige nuttige rechtopstaande dingen. Ergens loopt al een thread over flitspalen (of je het nu met het doel van die dingen eens bent of niet), waarvan er niet (gelukkig) oneindig veel zijn. Dat is met straatlantaarns wel het geval... en met bomen nog meer.

 

Wat ideeën: ANWB paddestoelen (maak waypoints met het nummer), GSM masten (?), telefooncellen, benzinepompen (incl merk en openingstijden loggen), allemaal dingen die niet als POI in digitale kaarten staan maar wel nuttig kunnen zijn.

Er is iemand serieus op het idee gekomen. Er kwam een vraag in de gps_nl@yahoogroups.com dus de Yahoo groep geheten gps_nl met als

onderwerp: coordinaten ANWB paddestoelen

From: "hnicolai"

Date: Fri, 07 Mar 2003 19:47:53 -0000

Bestaat er ergens een bestand met de coordinaten van de ANWB

paddestoelen. Ik heb flink gezocht, maar kan iets vinden. Henk N

 

Dus de opmerking van "ANWB paddestoelen (maak waypoints met het nummer)" is zo gek nog niet.

 

Zou er niet een groepje mensen zijn die paddestoelen willen jagen? De naam ligt voor de hand ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik wil in deze tamelijk verhitte discussie toch mijn persoonlijke menig spuien.

 

Mijns inziens is de algemene definitie van "Cache": een tijdelijke opslagplaats met wijzigende inhoud.

Virtuele caches zijn op dit moment vaak "plaatsen met inhoud".

Dit is voor mij de charme van het geocachen; je komt op plekken waar je normaal gesproken (als niet-local) niet zo snel zult komen.

 

Ik zit daarom niet te wachten op lijsten met paddo's, GSM-masten, rioolputdeksels, etc. alszijnde op zichzelf staande cache.

 

Als onderdeel van een cache (zoals bijv. Twiske, die gebaseerd is op het verzamelen van gegevens op paddo's) vind ik het geen probleem.

 

Er zijn hier bij mij in de buurt zat plekken die het bekijken waard zijn waarbij ik al snel na de aanschaf van m'n GPS het idee had om de coords. beschikbaar te maken, maar zeker niet als cache.

 

Dus: een cache moet "inhoud" hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
[...]

Bestaat er ergens een bestand met de coordinaten van de ANWB

paddestoelen. Ik heb flink gezocht, maar kan iets vinden

Om op de paddestoelen van de ANWB terug te komen: zij hebben zelf een lijst van welke waar. Maar of dat 'waar' een geografische coördinaat is, dat is onbekend.

In het nieuws van vandaag het heugelijke feit dat de paddestoelen door de ANWB (ook de gesubsideerde) opgeleukt gaan worden. Nu zijn ze nog grauw, de nieuwe worden rood met wit.

En natuurlijk wordt het grapje in de pers gemaakt (het is komkommertijd nietwaar?): rood met witte stippen.

De oude betonnen moesten met een machine en drie man geplaatst worden. De nieuwe zouden wat makkelijker zijn. Stevig genoeg voor kindjes om op te zitten?

 

Wie vindt de eerste nieuwe paddestoel ?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stevig genoeg voor kindjes om op te zitten?

Daar zijn ze nu juist niet voor bedoeld.

 

Het is aardig om te weten dat de eerste paddestoelen vaak door dames met de toen gebruikelijke wijde en lange rokken gebruikt werden om op uit te rusten. En daarmee werden de paddestoelen voor passanten geheel onzichtbaar!

 

Als remedie kwam er een gemeen puntje bovenop, zodat de dames het voortaan wel uit hun hoofd lieten om er op te gaan zitten.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie vindt de eerste nieuwe paddestoel ?????

Ik weet niet of ik er de eerste mee ben, maar gisteren tijdens mijn trainingsritje op de racefiets kwam ik in Alverna (bij Wychen) een rode ANWB paddestoel tegen. ;)

Niet wetende dat dat de nieuwe uitvoering gaat worden, vroeg ik me af of het een paddestoel speciaal voor wandelaars zou zijn of zo want 100 m verderop stond weer gewoon een witte. Maar het is dus gewoon de nieuwe uitvoering. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is kennelijk al een aantal nieuwe paddestoelen geplaatst.

 

P-Terminator zag er zelf een bij Alverna, en ik zag een andere in de Telegraaf van gisteren (30 juli).

 

Het is paddestoel 20405, gelegen op N 52°06.901' E 6°24.655' (in de buurt van Barchem).

 

Haha, ik ben de eerste die hier met de coördinaten van zo'n rode paddestoel komt! :thumbup:

 

++ Lex ++ (paddohunter op 1902 km afstand ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En op zaterdag weet de Volkskrant te melden "ANWB-paddestoel voor kleurenblinde onzichtbaar". :thumbup:

Volgens de organisatie Blind Color (niet Colour?) die te boek staat als een patiëntenvereniging zijn ze 'nauwelijks zichtbaar'. Het probleem zou zijn dat net zoals een rode klaproos ook een rode paddestoel voor een rood/groen kleurenblinde net zo groen is als het gras. Dan kan je pijnlijk je schenen stoten, maar dit ter zijde.

Wel moet gezegd worden dat de ANWB de kleurstelling van zijn wegenkaarten heeft aangepast de laatste jaren vanwege rood/groen. Maar de ANWB is nu eenmaal verplicht (wettelijk zeggen ze) om bewegwijzering langs fietspaden in het rood te hebben. :thumbdown:

Maar of alleen de tekst rood moet zijn en de rest een andere kleur kan hebben; daar zal nog wel het nodige overleg (naar poldermodel) over gevoerd gaan worden. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...