Spring naar bijdragen

Cache bedacht - Is dit geocaching?


Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van de cache van gerardsmit

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?ID=20634

die iedereen meermalen mag loggen kom ik op hetvolgende idee:

de cache van Gerard werkt met meetpunten. Daar is een (beperkt in aantal) lijst van. In tegenstelling tot een echte cache: daar is het bezoekersaantal ongelimiteerd.

 

Ik ga de categorie geldige 'find' meldingen voor mijn cache uitbreiden tot:

"alles dat ooit door mensen rechtop in de bodem is gezet"

Dat zijn dus verkeersborden, stoplichten, koersborden, hectometer paaltjes, richtingaanwijzers, ANWB paddestoelen enz. enz.

Wel moet men coordinaten opgeven en een foto maken per log-find.

 

Ik vraag mij af: moeten we ook door mensen geplante bomen meenemen? Of zal ik daar een andere cache voor maken?

 

In ieder geval kan ik (mij digicam kan 150 foto's onthouden, mijn GPS 512 waypoints) binnen een week top-geocacher worden!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zou het beperken tot en beperkt aanwezige nuttige rechtopstaande dingen. Ergens loopt al een thread over flitspalen (of je het nu met het doel van die dingen eens bent of niet), waarvan er niet (gelukkig) oneindig veel zijn. Dat is met straatlantaarns wel het geval... en met bomen nog meer.

 

Wat ideeën: ANWB paddestoelen (maak waypoints met het nummer), GSM masten (?), telefooncellen, benzinepompen (incl merk en openingstijden loggen), allemaal dingen die niet als POI in digitale kaarten staan maar wel nuttig kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat dacht je van gemalen, waarmee de polders drooggemaakt zijn?

Of oude houten windmolens of de fundamenten ervan, er zijn er tenslotte duizenden geweest, alleen in de Zaanstreek al, de meeste zijn weg, maar waar hebben ze gestaan?

 

Leuk om te reconstrueren wat de locatie geweest moet zijn!  :inlove:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is net als de boekdrukkunst met al die nieuwe ideeen over caches. Dit las ik in een newsgroup (het is internet-engels dus ik vertaal niet) door Jesper Lundorf Thusgaard:

Hi.

There have from time to time been searches for the odd thing here in this forum. That beeing resturants, hotel chains, petrol stations and such.

I'm planning a new homepage for such a search, I can't imagine that any one have ever thought about this before. And I won't let out my Idea yet, have some plans that need to be ok first (like buying a GPS and the domain I want)

My question is:

Is this kind of cache in the geocaching "system" it's kind of a virtual cache as there will be no logbook (other than the one on the internet) and all caches will be loged with a picture!

J;-)

PS: I admit my idea is so crazy it might just be fun to do!

 

 

 

Edited By Prof. Y. Lupardi on dec. 10 2002 at 23:54

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij dat de prof bedoelt dat in de (nog) kleine geocaching gemeenschap Nederland de meeste Geocachers nog het orginele Geocachen beoefenen.

 

Dat staat bijvoorbeeld ook op de openingspagina van deze site:

 

Wat is Geocaching:

 

Iemand verstopt ergens een waterdichte doos, met daarin een aantal min of meer begerenswaardige voorwerpen en met in ieder geval een logboek en soms ook een wegwerpcamera erin.

 

Met zijn hand-GPS (al voor een paar honderd gulden verkrijgbaar) bepaalt hij de precieze coordinaten van de schuilplaats, die hij vervolgens publiceert op de Geocache-website www.geocaching.com. Anderen lezen die coordinaten en kunnen op zoek gaan naar de cache ('schat' ). Vinden ze hem, dan mogen ze er een voorwerp uitpakken, maar ze moeten er ook weer één bij doen. Zo verandert de inhoud voortdurend.

 

De log-score lijsten die in Nederland bijgehouden worden zijn gebaseerd op deze manier van Geocaching.

 

Dit betekent absoluut niet dat de meeste mensen afwijzend staan tegenover nieuwe ontwikkelingen met betrekking tot Geocachen. Alleen zullen daarvoor nieuwe sites, of toevoegingen op reeds bestaande sites worden gecreerd. Daar kan men dan eventueel hun meetpunt, gekleurde brievenbus, molen etc. etc. op loggen.

 

Je kunt op geen manier alle logs voor al deze vormen van Geocaching laten meetellen. Misschien betekent voor jou of voor mij het competitieverband niets, maar ik kan mij voorstellen dat een groot aantal Geocachers dit wel heel belangrijk vindt. Misschien is het niet de grootste drijfveer maar wel heel belangrijk.

 

Tenminste, dat is volgens mij de algemene opvatting in Nederland. Wil je zeker weten hoe de Nederlandse Geocaching gemeenschap tegenover dit soorts zaken staat kan je natuurlijk een poll opstarten.

 

ByTheWay

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ByTheWay haalt me de woorden uit de mond

:inlove:

 

We hebben het er in de draad over meetpunten heel uitgebreid over gehad. Een cachelog is ongeschikt. Dan zit je op een verkeerd niveau te werken.

 

Gerard, je stelt dat een meetpunt niet twee keer gelogd kan worden op de cachepage. Hoe ga je dat als verantwoordelijke voor die 'cache' controleren? Als er b.v. 83 logs zijn of als er 2345 logs zijn? Je probleem is: de zaak is op volgorde van binnenkomst geordend en alleen maar zo. (denk ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jouw antwoord ontgaat me geheel. Waarom ben je kwaad? (je ikoon op je bericht zegt 'angry'.)

En waar slaat dat 'jalouzie doet donderen op'.?

Is het jouw mening dat  mijn drijvende emotie om deze draad voort te zetten jalouzie is? Zo interpreteer ik jouw reactie.

 

Mijn vraag was en ik herhaal hem:

"Gerard, je stelt dat een meetpunt niet twee keer gelogd kan worden op de cachepage. Hoe ga je dat als verantwoordelijke voor die 'cache' controleren? "

 

Je zegt wel "een spreadsheet doet wonderen" maar wat is hier het verband? Wiens spreadsheet? De jouwe? En hoe vul je die dan? Met de hand? Heb je er al eentje?

Maar dan ben je toch een database naast de cachelog aan het maken?

Of moet iedereen die een meetpunt wil loggen eerst een spreadsheet aanmaken? Ik snap het echt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik ben het met de prof. eens dat er op een gegeven moment zoveel gelogd is, dat het erg veel tijd kost om uit te vinden of de nieuw gevonden RD punten nog wel geldig gelogd kunnen worden.

Nu is de lijst nog te overzien en die spreadsheet zou dan ook op de pagina moeten staan of middels link beschikbaar moeten zijn om het overzichtelijker te houden.

 

Bovendien lijkt me het niet redelijk om deze als "gevonden" cache te loggen. Het wordt natuurlijk erg gemakkelijk om hierdoor het aantal gevonden caches met een x-aantal te verhogen door een groot aantal van die RD punten op te zoeken en te loggen.

Misschien is het beter om de cache uitsluitend middels notities te loggen, deze worden immers niet als gevonden caches geregistreerd. Dan blijft de ranglijst van echt gevonden caches ook in stand.

 

Marco.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal ik dan maar een cache maken met mc donald vestigingen.

Oei oei oei,

 

je kunt wel zien dat je pas in november lid bent geworden.

 

Er is begin dit jaar namelijk een gedonder geweest over McDonald's.... :P

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...