fytske Geplaatst 24 maart 2006 Share Geplaatst 24 maart 2006 Dit zal vast wel eerder zijn gevraagd (zo hopelijk de opmerking ondervangend dat het al eens besproken is zonder draadje er naar toe), maar ik kan het niet vinden. Wie kan mij vertellen waar en hoe (op internet) ik coordinaten in kan vullen (na het oplossen van een puzzelcache) zodat ik een plaats op de kaart te zien krijg. Ik heb geen kaarten op de gps en ook geen mogelijkheid om die te downloaden. Bij mapquest kan ik wel lat/long invullen maar dat zijn volgens mij niet de door ons gebruiket coordinaten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nightfire Geplaatst 24 maart 2006 Share Geplaatst 24 maart 2006 (bewerkt) Op deze site staat een erg mooi systeempje hier voor, klik op het onderstaande plaatje als je op die site bent . 24 maart 2006 bewerkt door Nightfire Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
team_vog Geplaatst 24 maart 2006 Share Geplaatst 24 maart 2006 Op deze site staat een erg mooi systeempje hier voor, klik op het onderstaande plaatje als je op die site bent . <{POST_SNAPBACK}> Leuke functie, maar helaas wat beperkt. Je moet overigens WGS84 in format GG DD.MMM invoeren en niet GG MMMMM zoals op de pagina staat. Het nadeel is dat je de kaart die je voor geschoteld krijgt niet kunt uitzoomen. Wat ik doe is dat ik de coordinaat omreken naar GG.MMMMMM en dan zelf opgeef in de url bij mapquest. Zelfde resultaat en je kunt ook verder inzoomen. Voorbeeld: N 52.22.438 E 005.17.504 wordt N52. (22438/60000) = 52.373967 en E 5.(17504/60000) = 5.291733 De url wordt dan : http://www.mapquest.com/maps/map.adp?latlo...gitude=5.291733 Nu kun je wel zoomen zover als je kunt. Het zou natuurlijk ideaal zijn als deze pagina na conversie rechtstreeks de URL aanroept. Wim. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blurk Geplaatst 24 maart 2006 Share Geplaatst 24 maart 2006 Ik vind deze altijd wel aardig. Als je ver genoeg inzoomt (Lufo1/2) kun je de cache haast zien liggen Misschien al eens gehoord van OziExplorer ? Geen internet verbinding nodig. Wel kaarten. Bij de ANWB hebben ze overigens hele mooie topografische atlassen. Ook leuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nightfire Geplaatst 24 maart 2006 Share Geplaatst 24 maart 2006 Het nadeel is dat je de kaart die je voor geschoteld krijgt niet kunt uitzoomen. Uhm, ik kan toch wel inzoomen... Helaas alleen niet verschuiven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BigBird Geplaatst 26 april 2006 Share Geplaatst 26 april 2006 Kijk eens naar CacheMaps. Dit is gemaakt om kaarten te zoeken, coordinaten te converteren, in/uit te zoomen op kaarten enz. En dit alles voor vele online kaarten én gekoppeld aan GSAK voor je administratie van de caches. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kiddooz Geplaatst 26 april 2006 Share Geplaatst 26 april 2006 (bewerkt) Hier kun je converteren, maar nadat je dat gedaan hebt is er ook een link naar mapquest. Je kunt er elk punt invoeren... http://et10.org/gc/rd.php Hier heb ik een willekeurig punt ingevoerd. 26 april 2006 bewerkt door Kiddooz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cachemier Geplaatst 26 april 2006 Share Geplaatst 26 april 2006 (bewerkt) Alle mogelijke conversie doe je met dit hier Na conversie kan je bvb. ook rechtstreeks naar Google Earth gaan. Ook deze is interessant 26 april 2006 bewerkt door Cachemier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hesselannema Geplaatst 28 april 2006 Share Geplaatst 28 april 2006 Fietser Het probleem van geen kaart op je gps, heb ik ook. Zelf heb ik dit op gelost door al mijn waypoints/caches te registreren in www.gsak.net Hier in zit nl de mogelijkheid, net als eerder genoemd. Om de waypoint op een kaart te displayen. Zo heb ik nl mijn eerste caches gevonden zonder gps Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reintje de Vos † Geplaatst 29 april 2006 Share Geplaatst 29 april 2006 ... Je moet overigens WGS84 in format GG DD.MMM invoeren en niet GG MMMMM zoals op de pagina staat....Wim. Helaas is dat niet waar. Je moet wel degelijk de gegevens invoeren in GG MMMMM. Het script doet zelf de vertaling naar GG.GGGGG. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden