Spring naar bijdragen

Kaart vinden waar je coordinaten in kunt voeren.


fytske

Aanbevolen berichten

Dit zal vast wel eerder zijn gevraagd (zo hopelijk de opmerking ondervangend dat het al eens besproken is zonder draadje er naar toe), maar ik kan het niet vinden. Wie kan mij vertellen waar en hoe (op internet) ik coordinaten in kan vullen (na het oplossen van een puzzelcache) zodat ik een plaats op de kaart te zien krijg. Ik heb geen kaarten op de gps en ook geen mogelijkheid om die te downloaden. Bij mapquest kan ik wel lat/long invullen maar dat zijn volgens mij niet de door ons gebruiket coordinaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op deze site staat een erg mooi systeempje hier voor, klik op het onderstaande plaatje als je op die site bent ;).

112.gif

 

 

Leuke functie, maar helaas wat beperkt. Je moet overigens WGS84 in format GG DD.MMM invoeren en niet GG MMMMM zoals op de pagina staat.

Het nadeel is dat je de kaart die je voor geschoteld krijgt niet kunt uitzoomen.

 

Wat ik doe is dat ik de coordinaat omreken naar GG.MMMMMM en dan zelf opgeef in de url bij mapquest.

Zelfde resultaat en je kunt ook verder inzoomen.

 

Voorbeeld:

N 52.22.438

E 005.17.504

 

wordt N52. (22438/60000) = 52.373967 en E 5.(17504/60000) = 5.291733

 

De url wordt dan :

 

http://www.mapquest.com/maps/map.adp?latlo...gitude=5.291733

 

Nu kun je wel zoomen zover als je kunt.

 

Het zou natuurlijk ideaal zijn als deze pagina na conversie rechtstreeks de URL aanroept. :thumbup:

 

Wim.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Fietser

 

Het probleem van geen kaart op je gps, heb ik ook. Zelf heb ik dit op gelost door al mijn waypoints/caches te registreren in www.gsak.net Hier in zit nl de mogelijkheid, net als eerder genoemd. Om de waypoint op een kaart te displayen.

Zo heb ik nl mijn eerste caches gevonden zonder gps

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...