Spring naar bijdragen

Problemen met het board zijn opgelost


Geoman

Aanbevolen berichten

Na het verlies van enkele members in de afgelopen maanden waren nu ALLE admins aan de beurt.  :crazy:

 

E.e.a. betekende dat het board voor ons totaal onbereikbaar/bestuurbaar was. De eerste stap was het op poten zetten van een backup board om de leden toch te kunnen bedienen.

 

Oorzaak van alle ellende waren drie corrupte member-databases die samenwerken binnen het script. Gelukkig staan bij XS4ALL twaalf -!- complete copieen van de afgelopen uren, dagen en weken voor ons klaar.

Door deze topservice konden we na enig gepuzzel de juiste bestanden weer terugzetten.

 

 

De databases zijn 'opgefrist' en het board is dus 'up en running'

 

Natuurlijk trekken we lessen uit deze affaire. We hebben besloten om op een zo kort mogelijke termijn te upgraden naar een board met MySQL koppeling. Later stappen we over van een CGI naar een PHP-MySQL board. Het backup board maakt gebruik van deze technieken. Voordeel is dat een MySQL database erg transparant is en breed word ondersteund.

 

Even snel overstappen op PHP lukt niet daar er een andere accounts vorm bij XS4ALL moet worden aangevraagd. Tevens vormt het importeren van de memberlist en alle topics nog een opstakel.

De komende tijd zetten we alles opzij om zo snel mogelijk tot een betrouwbaar forum te komen waar we nog jarenlang gebruik van kunnen maken.

 

Remco en Taco bedankt voor jullie - zelfs nachtelijke - hulp  :!: We kunnen wat slaap gaan inhalen... :P

 

 

René  

 

PS Het 'Backup Board' gaat weer plat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Na het verlies van enkele members in de afgelopen maanden waren nu ALLE admins aan de beurt.  :crazy:

Ook welkom terug.

 

Ben gistermiddag ook zelf even lid áf geweest. Maar ik kon meteen onder dezelfde naam weer aanmelden, zonder verdere problemen. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er vanmiddag ook af geweest, en ik vraag me af of dat voor iedereen gegolden heeft. Om 14.26 heb ik een berichtje ge-edit, en daarna kreeg ik de mededeling dat ik in moest loggen. Mijn loginnaam was onbekend, en toen heb ik me aangemeld als nieuw lid Lex (met een hoofdletter). Vervolgens 2 e-mails ontvangen, de laatste dat ik nu het forum op kon.

 

Maar weer die mededeling, 'Lex = onbekend'.

Toen in arren moede 'lex' geprobeerd, en zo waar dat ging, mijn oude account werkte weer, maar het nieuwe dus niet.

 

Raadsels alom, maar enfin, hij doet het weer......... :P

 

++ Lex ++

 

 

 

Edited By lex on dec. 07 2002 at 19:25

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1) Ik ben er vanmiddag ook af geweest, en ik vraag me af of dat voor iedereen gegolden heeft. 

2) Om 14.26 heb ik een berichtje ge-edit, en daarna kreeg ik de mededeling dat ik in moest loggen. 

3) Mijn loginnaam was onbekend, en toen heb ik me aangemeld als nieuw lid Lex (met een hoofdletter). Vervolgens 2 e-mails ontvangen, de laatste dat ik nu het forum op kon.

 

Maar weer die mededeling, 'Lex = onbekend'.

Toen in arren moede 'lex' geprobeerd, en zo waar dat ging, mijn oude account werkte weer, maar het nieuwe dus niet.

 

 

 

++ Lex ++

1) Ja voor iedereen. Van pakweg 13.30 tot 15.30 draaide het board af en toe zonder memberlist.

 

2) zie 1

 

3) Opnieuw aanmelden kon wel. Het script stuurde keurig een bevestiging. Je aanmeldingen zijn echter verloren gegaan omdat rond 15.30 de member-database van 3-12-2002 is teruggezet.

 

Aanmeldingen die tussen 4 en 7 december zijn geregistreerd hebben we kunnen redden en zijn inmiddels geauthoriseerd.

Dat niet iedereen een bevestigings mailtje heeft ontvangen komt door het feit dat er nogal wat dubbele namen tussen zaten en namen bevatte van members die in de oude database stonden. Deze oude/nieuwe leden heb ik er uitgefilterd.

 

Iedereen bedankt voor de steun... ook via mail  :thumbs:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg Geoman,

 

Is het niet jouw taak om op zeer reguliere basis backups te maken, van alle databestanden.

Je mag blij zijn dat je provider dit gedaan heeft, maar ik zou er niet blind op vertrouwen.

Nee, dat is mijn taak niet. Mijn taak is wel er zeker van te zijn dát er dagelijks backups gemaakt worden.

XS4ALL maakt die backups. Als je met hun in zee gaat weet je dat ze deze service bieden. Onze site is inmiddels gegroeid tot 40 Meg. Betekent dat ze 12 maal 40 Meg aan backup hebben staan. Daar betalen we dus ook dik voor.

Wat ik niet wist is dat deze backups voor de siteowners zeer makkelijk toegankelijk zijn. Het terugzetten is een fluitje van een cent. Als je weet hoe :P - Daar zat de meeste tijd in -

 

Buiten de XS backup maak ik zelf één maal per maand een complete backup van de site voor het geval dat... je weet immers maar nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even snel overstappen op PHP lukt niet daar er een andere accounts vorm bij XS4ALL moet worden aangevraagd. 

 

Onze site is inmiddels gegroeid tot 40 Meg. Betekent dat ze 12 maal 40 Meg aan backup hebben staan. Daar betalen we dus ook dik voor.

Voordat je overweegt die extra faciliteiten ( PHP4, MySQL ) extra in te kopen bij Xs4all kun je misschien even overwegen een en ander i.s.m. de Stichting Geocaching te realiseren. Zoals ons natuurlijk niet ontgaan is heeft HawkEyes, een kei op het gebied van fora, ervoor gekozen om het Backup-Forum  op zijn site te zetten. Zijn site draait namelijk op de server van de Stichting Geocaching en daar zijn alle faciliteiten reeds aanwezig om een forum met PHP en MySQL te starten. Tevens hebben we ruim 20 g voorhanden t.b.v. Geocaching-Sites op onze eigen server.

 

We hebben deze faciliteiten gecreeerd op verzoek van - en in samenwerking met BadNews en HawkEyes en deze zijn, in principe, onbeperkt. Ook indien er weer nieuwere infrastructuur of technologieen nodig zijn, kunnen deze snel en eenvoudig gerealiseerd worden omdat we op onze eigen server de WebMasters uitgebreidere toegang hebben gegeven tot de server. Tevens kun je zo de kosten enorm drukken.

 

Neem het in overweging; het is je in ieder geval van harte aangeboden door het bestuur van de Stichting Geocaching.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...