Spring naar bijdragen

Nieuwe versie GeoToad: 3.9


Aanbevolen berichten

Yeah!!

 

De nieuwe versie van Geotoad is beschikbaar op:

http://geotoad.sourceforge.net/

 

Dit is dé tool om gpx files te maken om bv op je pda off-line cache-beschrijvingen te zetten en te lezen. Op je pda kan je dan bv GPXSonar gebruiken om de cache-beschrijvingen te lezen: briljant!

 

Deze was enige tijd geleden "stuk" gegaan, omdat je zonder inloggen op geocaching.com geen coordinaten meer kon lezen, maar nu doet ie het weer!

 

groeten,

 

Niels van team Geokunis2

bewerkt door geokunis2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb het programma gedownload, maar het blijft - ook na uitvoeren - een .exe bestand dat telekens weer moet worden uitgevoerd om te gebruiken.

 

??

 

Geopatra.

 

Hoi Geopatra, we hadden laatst even contact over de Jeroen Bosch cache...

 

Maar over Geotoad: wat is nu het probleem. Doet hij het niet bij jou?

Wat ik er bv mee doe is:

Geef mij alle niet door mij gevonden caches, binnen een straal van 30 mijl van mijn huis. Daar maakt ie dan keurig een gpx-file van, die ik in GPXSonar meeneem op de I-Paq.

 

groeten,

 

Niels van team Geokunis2

bewerkt door geokunis2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het programma gedownload, maar het blijft - ook na uitvoeren - een .exe bestand dat telekens weer moet worden uitgevoerd om te gebruiken.

 

??

 

Geopatra.

 

Het is ook geen windows programma en heeft geen gebruikers interface voor windows, het is zoals de extentie al laat blijken een EXEcutable file, de wat "oudere" pc gebruikers onder ons waren dit in de DOS jaren niet anders gewend. Om het eenvoudig uit te leggen zijn eigenlijk alle programma's die je onder windows gebruikt zo gemaakt ,ze hebben alleen een mooi jasje gekregen en dat heeft dit niet, maar het werkt als een tierelier...............bedankt Geokunis, ik wist ook niet dat dit er was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt ,want je pda maakt dan via je pc vebinding met internet ( je pc wordt dan als router gebruikt ) ik heb ook al een geprobeert om een complete pagina te kopieren en dan krijg ik ook geen plaatjes te zien de rest wel zoals gpxsonar het doet....ik denk dat het een bug in IE van windows ppc 2003 is, maar dat is ook weer vreemd want als ik met mn pda wireless online ben dan zie ik wel de complete pagina met plaatjes, mn instellingen staan ook goed (plaatjes aan etc.) dit zelfde gebeurd ook als ik BeelineGps gebruik, alles te zien behalve de foto's...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf toch liever GSAK gebruiken, omdat dit een multi-functionele tool is die niet alleen GPX-files maakt, maar ook POI's voor de TomTom, WPT's voor Ozi op de PC en de PDA, HTML-files met alle cachebeschrijvingen en MapSource files.

 

In eerste instantie gebruikte ik ook GPX-sonar, maar mijn ervaring is dat het té lang duurt voordat de benodigde gegevens zijn ingelezen op de PDA t.o.v. HTML als je in het veld staat.

 

Nu moet ik wel zeggen dat ik alle cache-beschrijvingen in Nederland (die ik nog niet gevonden heb) altijd bij me heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om dan maar helemaal af te dwalen van het orginele onderwerp GeoToad 3.9

 

Dat klopt ,want je pda maakt dan via je pc vebinding met internet ( je pc wordt dan als router gebruikt ) ik heb ook al een geprobeert om een complete pagina te kopieren en dan  krijg ik ook geen plaatjes te zien de rest wel zoals gpxsonar het doet....ik denk dat het een bug in IE van windows ppc 2003 is, maar dat is ook weer vreemd want als ik met mn pda  wireless online ben dan zie ik wel de complete pagina met plaatjes, mn instellingen staan ook goed (plaatjes aan etc.) dit zelfde gebeurd ook als ik BeelineGps gebruik, alles te zien behalve de foto's...........

Het komt door het simpelweg kopieren. Is geen bug of andere onvolkomenheid.

Als je een html pagina kopieert naar je PPC kopier je niet de plaatjes maar alleen de koppeling naar die plaatjes. En die plaatjes staan in je TempInternetfiles op je PC.

 

Ik blijf toch liever GSAK gebruiken, omdat dit een multi-functionele tool is die niet alleen GPX-files maakt, maar ook POI's voor de TomTom, WPT's voor Ozi op de PC en de PDA, HTML-files met alle cachebeschrijvingen en MapSource files.

 

In eerste instantie gebruikte ik ook GPX-sonar, maar mijn ervaring is dat het té lang duurt voordat de benodigde gegevens zijn ingelezen op de PDA t.o.v. HTML als je in het veld staat.

 

Nu moet ik wel zeggen dat ik alle cache-beschrijvingen in Nederland (die ik nog niet gevonden heb) altijd bij me heb.

Ik gebruik beide naast elkaar als een goed team. Ook wat betreft de POI's ideaal.

Het is inderdaad waar dat je PPC er lang over doet om een .gpx van 2mb in te lezen in GPXSonar. Maak liever kleinere GPXfiles aan die als schillen van 10 km rond je huis liggen. Zie ook mijn post in een ander draadje (Dropping dacht ik).

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik beide naast elkaar als een goed team. Ook wat betreft de POI's ideaal.

Het is inderdaad waar dat je PPC er lang over doet om een .gpx van 2mb in te lezen in GPXSonar. Maak liever kleinere GPXfiles aan die als schillen van 10 km rond je huis liggen. Zie ook mijn post in een ander draadje (Dropping dacht ik).

Ger@ld

 

Die zogenaamde "schillen" zijn nu juist mijn probleem. Team Kleijn waar ik vaak mee op pad ben deed dat ook, maar ik vond het niet ideaal. Mijn onderverdeling is: Enkele (regular), Multi, Overig en Corrected. De symbolen van Geocaching staan ook keurig op het scherm in TomTom, waardoor het zoeken bij onverwacht cachen héél makkelijk is. Dit gaat je absoluut minder af wanneer je gebruik maakt van de genoemde 'schillen', omdat je eerst moet berekenen hoe ver je van huis bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik beide naast elkaar als een goed team. Ook wat betreft de POI's ideaal.

Het is inderdaad waar dat je PPC er lang over doet om een .gpx van 2mb in te lezen in GPXSonar. Maak liever kleinere GPXfiles aan die als schillen van 10 km rond je huis liggen. Zie ook mijn post in een ander draadje (Dropping dacht ik).

Ger@ld

 

Die zogenaamde "schillen" zijn nu juist mijn probleem. Team Kleijn waar ik vaak mee op pad ben deed dat ook, maar ik vond het niet ideaal. Mijn onderverdeling is: Enkele (regular), Multi, Overig en Corrected. De symbolen van Geocaching staan ook keurig op het scherm in TomTom, waardoor het zoeken bij onverwacht cachen héél makkelijk is. Dit gaat je absoluut minder af wanneer je gebruik maakt van de genoemde 'schillen', omdat je eerst moet berekenen hoe ver je van huis bent.

Begrijp me niet verkeerd. Ik maak die 'schillen' alleen voor de .gpx files. Je moet dan even kijken op je GPS hoever je van huis bent maar voorkomt daarmee dat je een heleboel 'onbereikbare caches' in GPX Sonar laad.

Voor de POI's hanteer ik gewoon een radius van 80 km rond huis (verder mag ik toch niet komen :huh: ). Een POI is relatief klein en TT5 merkt het amper. Komen mooi in het scherm te staan en er is ook nog een geluidje aan te koppelen wat af gaat bij benadering van een cache.

 

Ger@ld

 

EDIT 1 x Ger@ld is genoeg denk ik. :wine:

bewerkt door de Roode Lantaarn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het programma gedownload, maar het blijft - ook na uitvoeren - een .exe bestand dat telekens weer moet worden uitgevoerd om te gebruiken.

 

??

 

Geopatra.

Als je het vinkje weghaalt voor : Altijd waarschuwen voordat dit bestand wordt geopend, zeurt Windows niet langer (voor dit programma). Gewoon een snelkoppeling maken en eventueel in je menu zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We dwalen inderdaad af........maar goed dat mn plaatjes in een temp IE map blijven hangen daar wil ik nog wel aan...maar de rest van de plaatjes zoals de sterren en het kaartje zie ik wel..dan zou het alleen met de *jpg gebeuren..maar net nog even getest met de pda via wireless naar een pagina gegaan ,pagina ingeladen, compleet gezien met plaatjes, gekopieerd op de pda, opgelagen op de pda, pagina offline geopend op de pda.......geen jpeg, de rest wel.....je zou dan toch zeggen dat de jpegs ook in het geheugen van de pda moeten staan en de verwijzingen naar de plaatjes ook...........maar goed weer een uitdaging er bij om dit voor elkaar te krijgen.............

 

en voor nu welterusten allemaal

 

 

 

:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...