Spring naar bijdragen

Zoeken op plaatsnaam in GSAK


Mr.Chaos

Aanbevolen berichten

Geïnspireerd door dit draadje van Cachemier heb ik een lijst met plaatsnamen gemaakt die je in combinatie met een macro kan gebruiken in GSAK. Je kan dan in een GSAK-database caches zoeken binnen een opgegeven straal rondom (het centrum van) die plaats.

 

Zo werkt het:

 

1. Download dit zip-bestand (bevat twee tekstdocumenten: de plaatsnaam-file en een macro)

2. Plaats de macro in de GSAK-directory, in de map "macros"

3. Kopieer de volledige inhoud van de plaatsnaam-file

4. Plak dit in de lokatie-instellingen van GSAK (tools --> options --> locations) en klik op OK

5. Run de macro (maak evt. een knopje ervoor in je werkbalk)

6. Geef de plaatsnaam waarop je wilt zoeken

7. Geef de straal waarbinnen je wilt zoeken

8. Tada!

 

GSAK rules!!! :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Geïnspireerd door dit draadje van Cachemier heb ik een lijst met plaatsnamen gemaakt die je in combinatie met een macro kan gebruiken in GSAK. Je kan dan in een GSAK-database caches zoeken binnen een opgegeven straal rondom (het centrum van) die plaats.

GSAK rules!!!  :eek:

 

Super :thumbup: . Bedankt is nog zachtjes uitgedrukt :D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant, maar ....

 

Klopt het dat Delft niet in de lijst met plaatsen staat ?

 

Geo_Taz

(die in Delft woont...)

 

hmm, da's inderdaad merkwaardig! De kleinste gehuchten staan erin, 8884 regels met plaatsnamen en Delft onbreekt... :thumbup:

 

Ik heb het bestand van Cachemier juist niet gebruikt omdat Den Haag en Amsterdam er bijvoorbeeld niet in te vinden waren. Ik heb dus een ander plaatsnaam-index-bestand gebruikt, dat ik in een OZIexplorer mapje van me heb gevonden, ik dacht dat dat misschien completer was. Je zult begrijpen dat ik niet alles heb gecheckt... ;)

 

Ik zal Delft vanavond wel even toevoegen, ik kan nu even niet bij mijn webspace om het te uploaden! Uiteraard kan je ook zelf even het onderstaande regeltje erin kopieren:

 

Delft, 52.00000, 4.36667

 

En ik voeg deze dan ook gelijk even toe, nu alleen te vinden met "s Gravenhage"

 

Den Haag, 52.08300, 4.30000

 

 

Mr.Chaos

(die ook 8 jaar in Delft heeft gewoond...)

bewerkt door Mr.Chaos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze staan er inmiddels bij. Er stond trouwens nog een hele rits plaatsnamen beginnend met "De" niet in die Ozi-lijst... Toch vreemd.

 

Als ik een keertje tijd (lees: zin) heb zal ik de twee plaatsnamenbestanden (die van Cachemier en die uit Ozi) eens samenvoegen. Ik zoek nog wel even naar een handige manier om vervolgens de dubbelingen er weer uit te halen! Of is er iemand die wel een volledige lijst in de aanbieding heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Open plaatsnaam-file met bv notepad.

Markeer de gehele tekst met <ctrl>,<A>.

Ga dan verder met 4

 

Volgens Mr. Chaos

 

1. Download dit zip-bestand (bevat twee tekstdocumenten: de plaatsnaam-file en een macro)

2. Plaats de macro in de GSAK-directory, in de map "macros"

3. Kopieer de volledige inhoud van de plaatsnaam-file

4. Plak dit in de lokatie-instellingen van GSAK (tools --> options --> locations) en klik op OK

5. Run de macro (maak evt. een knopje ervoor in je werkbalk)

6. Geef de plaatsnaam waarop je wilt zoeken

7. Geef de straal waarbinnen je wilt zoeken

8. Tada!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ter info: ik heb een klein bugje gevonden als je die hele lange lijst met plaatsnamen onder 'locations' kopieert. Als je hierna het menu "export --> HTML-files" probeert te openen duurt dat echt gigantisch lang!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ter info: ik heb een klein bugje gevonden als je die hele lange lijst met plaatsnamen onder 'locations' kopieert. Als je hierna het menu "export --> HTML-files" probeert te openen duurt dat echt gigantisch lang!

 

Voor de mensen die hier ook problemen mee hebben, ik probeer een oplossing te vinden, zie ook hier:

 

http://www.gsak.net/board/index.php?showto...findpost&p=9848

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...