Spring naar bijdragen

Zoeken op plaatsnaam in GSAK


Mr.Chaos

Aanbevolen berichten

Ter info: ik heb een klein bugje gevonden als je die hele lange lijst met plaatsnamen onder 'locations' kopieert. Als je hierna het menu "export --> HTML-files" probeert te openen duurt dat echt gigantisch lang!

 

Voor de mensen die hier ook problemen mee hebben, ik probeer een oplossing te vinden, zie ook hier:

 

http://www.gsak.net/board/index.php?showto...findpost&p=9848

 

Kijk en zo komt het toch allemaal ooit weer goed.! Ik wacht met spanning jou bevindingen af, ik zal ondertussen even een txt file aanmaken met plaats (prov), lat, long. Zodat we ook kunnen zien in welk provincie het te vinden plaatsje ligt.

 

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kijk en zo komt het toch allemaal ooit weer goed.! Ik wacht met spanning jou bevindingen af, ik zal ondertussen even een txt file aanmaken met plaats (prov), lat, long. Zodat we ook kunnen zien in welk provincie het te vinden plaatsje ligt.

 

 

Thanx!! :P

 

Ik ga binnenkort even knoeien en probeer een wat geavanceerdere macro te bouwen die de benodigde gegevens uit een extern tekstdocumentje haalt, ipv uit de locations-lijst. Dan zal ik me ook eens proberen te wagen aan die wildcards...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar aanleiding van bovenstaande 'bug' ben ik even wat verder gaan vragen, ook op het GSAK-forum. Nadat ik er subtiel op gewezen was dat de 'locations'-instelling niet echt gemaakt is voor 10.000 lokaties, kwam er iemand met de suggestie om de functie 'Centre Point --> Post Code' te gebruiken om te sorteren op plaats.

 

Van deze functie had ik echt nog nooit gehoord, maar nu bleek daar een hele lijst met Nederlandse postcodegebieden achter te hangen met de bijbehorende coordinaten! Helaas nog niet met de Nederlandse plaatsnamen erbij, maar die heb ik er inmiddels aan toegevoegd, en die heb ik Clyde vervolgens toegestuurd. De nieuwe lijst is nu te downloaden op: http://gsak.net/PostCodes.php

 

Het probleem van de dubbele plaatsnamen is hiermee niet opgelost, maar je hebt nu als extra een postcode-gebied waarop je kan zoeken.

 

Ik zou zeggen, probeer het eens! :beerchug:

 

Groeten, Mr.Chaos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...