Spring naar bijdragen

Afwijkingen GPS bij de vindplaats; Is dat normaal


Paulbo

Aanbevolen berichten

Wij hebben ook zo'n cache (Del1) vreselijk!! :yes: Maar naar deze ben ik ook erg benieuwd. Wat onze ervaring trouwens is, is dat je inderdaad vanuit een aantal looprichtingen aan komt lopen en vaak kom je dan toch wel ergend in een straal van een meter of 3 á 4 uit. En dan nog gebruikmakend van je cache-oog en hebbes..... 9 van de 10 keer bij wijze van spreken. Maar ja, voorlopig ligt die Del1 ook nog op ons te wachten, maar die komt ook wel! :beerchug::blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mocht het visueel niet lukken, leg de GPS met kompas aan, vlak op de grond of op een boomstronk of wat dan ook en laat hem een paar minuten tot rust komen. Zeker weten dat hij dan de goede kant op wijst en dat er ook met de afstand niet veel mis is.

Succes Ruud

Moet je natuurlijk niet Ruud heten en een garmin in je handjes heben he.... :blink: Dan heb je regelmatig een 'afwijking'.... :yes:sorry kon t niet laten...

Kijk, dit is nu weer jammer. Begint er een vrij nieuw forum member, waarschijnlijk niet al te geroutineerde geocacher een draadje en wordt er weer eens door iemand smalend op gereageerd.

 

@ Paulbo, laat ik je vertellen dat een dwarreltje met haar, ik krijg het bijna mijn str*t niet uit, maar vooruit maar, magallan altijd 25 meter te ver loopt en dan op hangende pootjes bij me terug komt om te constateren dat ik met mijn Garmin, of het nu de Etrex Vista, of de 60 CS is toch op de juiste locatie sta. Oké ik geef toe, éénmaal had zij het bij het rechte eind, maar als je ziet hoeveel caches we samen gedaan hebben mag dat geen naam hebben.

Dus nogmaals, lees mijn eerst posting op jouw draadje en doe hier je voordeel mee :yes:

Ruud :beerchug:die dwarrel binnenkort 50 KM met plezier op sleeptouw neemt :wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht het visueel niet lukken, leg de GPS met kompas aan, vlak op de grond of op een boomstronk of wat dan ook en laat hem een paar minuten tot rust komen. Zeker weten dat hij dan de goede kant op wijst en dat er ook met de afstand niet veel mis is.

Succes Ruud

Moet je natuurlijk niet Ruud heten en een garmin in je handjes heben he.... :blink: Dan heb je regelmatig een 'afwijking'.... :yes:sorry kon t niet laten...

Kijk, dit is nu weer jammer. Begint er een vrij nieuw forum member, waarschijnlijk niet al te geroutineerde geocacher een draadje en wordt er weer eens door iemand smalend op gereageerd.

 

@ Paulbo, laat ik je vertellen dat een dwarreltje met haar, ik krijg het bijna mijn str*t niet uit, maar vooruit maar, magallan altijd 25 meter te ver loopt en dan op hangende pootjes bij me terug komt om te constateren dat ik met mijn Garmin, of het nu de Etrex Vista, of de 60 CS is toch op de juiste locatie sta. Oké ik geef toe, éénmaal had zij het bij het rechte eind, maar als je ziet hoeveel caches we samen gedaan hebben mag dat geen naam hebben.

Dus nogmaals, lees mijn eerst posting op jouw draadje en doe hier je voordeel mee :yes:

Ruud :beerchug:die dwarrel binnenkort 50 KM met plezier op sleeptouw neemt :wub:

 

Eenmaal? Als ik alle caches moet noemen die ik voor Ruud vond. is het forum te klein en zal me zeker een waarschuwing, dan wel ban opleveren. Maar dat het er velen zijn, dat moge duidelijk zijn!

 

@ Paulbo: Wanneer gaan we samen eens een dagje cachen, zoals afgesproken;)? Al zal Ruud dit wel als vreemdgaan zien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Paulbo, laat ik je vertellen dat een dwarreltje met haar, ik krijg het bijna mijn str*t niet uit, maar vooruit maar, magallan altijd 25 meter te ver loopt en dan op hangende pootjes bij me terug komt om te constateren dat ik met mijn Garmin, of het nu de Etrex Vista, of de 60 CS is toch op de juiste locatie sta. Oké ik geef toe, éénmaal had zij het bij het rechte eind, maar als je ziet hoeveel caches we samen gedaan hebben mag dat geen naam hebben.

Dus nogmaals, lees mijn eerst posting op jouw draadje en doe hier je voordeel mee :yes:

Ruud :beerchug:die dwarrel binnenkort 50 KM met plezier op sleeptouw neemt   :wub:

 

Daar gaan we weer,

Gek toch, ik heb precies tegenovergestelde ervaringen.

 

Laatst ging ik 's avonds op pad in een poging om een maagd te scoren.

Bij het eerste tussenpunt voegden zich 3 teams bij de zoektocht.

 

De laatste paarhonderd meter liepen we dus vrolijk kletsend naar de eindlokatie.

Op zeker moment viel me op dat mijn medecachers steeds gejaagder gingen praten (en lopen)

 

Opeens was ik twee teams kwijt, die waren achter ons in de bosjes gedoken.

Nog geen stap verder nam het overgebleven team een sprint om 30m. voor me de bosjes in te schieten.

 

Ik bleef rustig op het pad staan, mijn GPS gaf aan dat ik 90 graden links op 15m. moest zijn.

Rustig inspecteerde ik het bewuste bosje en prikte na enkele seconden da cache aan.

 

Je raadt het al..... 3x Garmix (zilver, brons en nix) tegen 1x Magiklangs (goud)

 

Goeie keus hoor Dwarrel! :thumbup:

 

Maar waar het verhaal eigenlijk om gaat

 

4 teams dus 4 GPSsen, allemaal hetzelfde coordinaat, maar allemaal ergens anders aan het zoeken, dus ja, dat soort afwijkingen zijn zeker mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...)

Yep, dat is normaal. Als je zo een beetje loopt te rommelen heb je op een gegeven moment wel een indruk waar het nulpunt zo ongeveer moet zijn.

In een dicht bos vallen de genoemde afwijkingen nog mee. Heb je dit in het open veld ook, koop dan een Garmin.

 

Of neem een stuk kabouterkaart.

:beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat degene die de cache heeft gelegd met een afwijking heeft ingemeten. Daardoor kom je op een verkeerde plek terecht met zoeken. Ik zoek bijvoorbeeld nu al 3 dagen op een cacheplek waarbij het "juiste" coördinaat (volgens aanwijzingen van de cachelegger) zo'n 20 meter afwijkt van de verstopplek. Op de aangegeven plek vind ik echter ook niets.

Nu kan het ook zijn dat de cache verdwenen is (waarvan wij het sterke vermoeden hebben). Vraag dan gerust aan de legger van de cache om controle uit te voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...)

Yep, dat is normaal. Als je zo een beetje loopt te rommelen heb je op een gegeven moment wel een indruk waar het nulpunt zo ongeveer moet zijn.

In een dicht bos vallen de genoemde afwijkingen nog mee. Heb je dit in het open veld ook, koop dan een Garmin.

 

Of neem een stuk k???????????t.

:P

 

 

een stuk wat :thumbup::yes::beerchug::wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...)

Yep, dat is normaal. Als je zo een beetje loopt te rommelen heb je op een gegeven moment wel een indruk waar het nulpunt zo ongeveer moet zijn.

In een dicht bos vallen de genoemde afwijkingen nog mee. Heb je dit in het open veld ook, koop dan een Garmin.

 

Of neem een stuk k???????????t.

:beerchug:

 

 

een stuk wat

KwarktaarT :thumbup:

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe je eigenlijk met zo'n simpele vraag weer wat kan uitlokken he??

Hehehehe....

Magallan vs Garmin is daar ook al competitie in?? Hoe sta ik in deze competitie met een ifinder??

 

De cache die ik in dit geval dus niet kan vinden is de Stoetel, in leusden.

Volgens mij hebben meer mensen er moeite mee, want het stukje ziet er overal omgeploegd uit.

 

 

@dwarreltje.. geef maar een teken!!

@ruud.. niet jaloers worden hoor, jij mag ook mee als je daar zin in hebt :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe je eigenlijk met zo'n simpele vraag weer wat kan uitlokken he??

Hehehehe....

Magallan vs Garmin is daar ook al competitie in??  Hoe sta ik in deze competitie met een ifinder??

 

De cache die ik in dit geval dus niet kan vinden is de Stoetel, in leusden.

Volgens mij hebben meer mensen er moeite mee, want het stukje ziet er overal omgeploegd uit.

 

 

@dwarreltje.. geef maar een teken!!

@ruud.. niet jaloers worden hoor, jij mag ook mee als je daar zin in hebt  :thumbup:

 

Laatst ook iets grappigs meegemaakt met een cacher die een Garnix heeft: we lopen samen naar de cache area toe. Ik stop op het moment dat de GPS (een Magellan) nog 5 meter aangeeft. De GPS begint bij te trekken tot 1 meter. Ik sta op dat moment inderdaad op 1 meter afstand van de cache en zie de box vrijwel meteen. De Garnix (plus cacher :yes: ) was een metertje of tien verder aan het zoeken. De omgeving (midden in een bos) daar was al flink overhoop gehaald door andere cachers, vast door Garnix gebruikers gedaan :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe je eigenlijk met zo'n simpele vraag weer wat kan uitlokken he??

Hehehehe....

Magallan vs Garmin is daar ook al competitie in??  Hoe sta ik in deze competitie met een ifinder??

 

De cache die ik in dit geval dus niet kan vinden is de Stoetel, in leusden.

Volgens mij hebben meer mensen er moeite mee, want het stukje ziet er overal omgeploegd uit.

 

 

@dwarreltje.. geef maar een teken!!

@ruud.. niet jaloers worden hoor, jij mag ook mee als je daar zin in hebt  :thumbup:

 

Laatst ook iets grappigs meegemaakt met een cacher die een Garnix heeft: we lopen samen naar de cache area toe. Ik stop op het moment dat de GPS (een Magellan) nog 5 meter aangeeft. De GPS begint bij te trekken tot 1 meter. Ik sta op dat moment inderdaad op 1 meter afstand van de cache en zie de box vrijwel meteen. De Garnix (plus cacher :wub: ) was een metertje of tien verder aan het zoeken. De omgeving (midden in een bos) daar was al flink overhoop gehaald door andere cachers, vast door Garnix gebruikers gedaan :beerchug:

 

maar hoeveel heb jij dan betaald voor je mooie magellan? ik vind ze behoorlijk prijzig... :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...