Sidney Geplaatst 1 maart 2006 Auteur Geplaatst 1 maart 2006 Dank voor de reacties. Ik heb drie demo's gedownload. I-cache vond ik qua look-and-feel het prettigst maar heeft te weinig functionaliteit. GSAK is wat dat betreft al veel beter. Maar GeocachingLog vond ik toch beter. Je kan makkelijker je foto's kwijt en je info kwijt. Overzichten werken volgens mij ook wel lekker. Het kan alleen allemaal nog wel wat mooier en beter vind ik.
Kruimeldief Geplaatst 2 maart 2006 Geplaatst 2 maart 2006 Ik heb gisteravond nog het een en ander geprobeerd. Maar tot nu toe valt het mij tegen. Ik blijf toch maar bij GSAK. Hoewel er in dit progje wel een paar dingen zijn die ik in GSAK ook wel zou willen zien. <{POST_SNAPBACK}> Tja, GSAK gebruik ik dagelijks, maar niet om mijn eigen gevonden caches er specifiek in te vermelden. Gewoon, zoals bijna iedereen het doet, alle caches van Nederland opslaan. Dat je in een oogopslag je eigen gevonden caches er ook tussen uit kunt halen is dan wel leuk, maar die functie is niet de reden om GSAK te gebruiken. Er zijn aardig wat chachers die van al hun gevonden caches alle gegevens bewaren. Gewoon voor de heb of om een ander van dienst te zijn die wat extrra hints nodig is. Dus meer een database voor een hulplijn Dan lijkt me dat progje dat ik liet zien daar beter voor geschikt dan GSAK. Maar laten we blij zijn dat we in ieder geval keus hebben. Ieder toch zijn ding? Ik heb dat progje wel al een jaar, maar er staat geloof ik maar een handvol caches in beschreven door me. Ik heb er gewoon geen tijd voor en eerlijk gezegd ook geen zin in om alles in te kloppen. Het staat immers allemaal al opgeschreven in onze notitieboekjes
Jurgen & Co Geplaatst 2 maart 2006 Geplaatst 2 maart 2006 Met die ogen had ik er ook niet naar gekeken. Maar je hebt gelijk voor bepaalde andere toepassingen is het misschien beter geschikt. Maar dat is ook het mooie van dit forum je kunt elkaar helpen.
bjorri Geplaatst 2 maart 2006 Geplaatst 2 maart 2006 Wat ik eigenlijk bij al deze programma's mis is de mogelijkheid om de complete webtekst op te slaan. Wat ik zou willen is de database op een oud laptopje opslaan samen met de complete cachebeschrijving (met 5 logs). Dan hoef je dus niet meer stapels papier uit te printen als je een weekend wil gaan cachen. Traditionals kan je dan meestal helemaal zonder printout doen en voor multi's kan je ook flink op papier besparen. Het maakt een en ander wat flexibeler. Voor komend weekend heb ik een heel pak papier uit geprint maar gezien het weer konden de plannen nog wel eens veranderen. Zonde toch? Of bestaat er al zo iets programma of zie ik mogelijkheden over het hoofd? Mij bekende cache programma's willen niet mijn inloggegevens vasthouden dus komt er geen bruikbare info op mn laptopje. bjorri
LTeunis Geplaatst 2 maart 2006 Geplaatst 2 maart 2006 Wat ik eigenlijk bij al deze programma's mis is de mogelijkheid om de complete webtekst op te slaan. Wat ik zou willen is de database op een oud laptopje opslaan samen met de complete cachebeschrijving (met 5 logs). Dan hoef je dus niet meer stapels papier uit te printen als je een weekend wil gaan cachen. Traditionals kan je dan meestal helemaal zonder printout doen en voor multi's kan je ook flink op papier besparen. Het maakt een en ander wat flexibeler. Voor komend weekend heb ik een heel pak papier uit geprint maar gezien het weer konden de plannen nog wel eens veranderen. Zonde toch? Of bestaat er al zo iets programma of zie ik mogelijkheden over het hoofd? Mij bekende cache programma's willen niet mijn inloggegevens vasthouden dus komt er geen bruikbare info op mn laptopje. bjorri <{POST_SNAPBACK}> Ik denk dat je inderdaad iets over het hoofd ziet, export naar HTML in GSAK bijvoorbeeld voldoet geheel aan jouw wensen. LTeunis
giga Geplaatst 2 maart 2006 Geplaatst 2 maart 2006 Wat ik eigenlijk bij al deze programma's mis is de mogelijkheid om de complete webtekst op te slaan. Wat ik zou willen is de database op een oud laptopje opslaan samen met de complete cachebeschrijving (met 5 logs). Dan hoef je dus niet meer stapels papier uit te printen als je een weekend wil gaan cachen. Traditionals kan je dan meestal helemaal zonder printout doen en voor multi's kan je ook flink op papier besparen. Het maakt een en ander wat flexibeler. Voor komend weekend heb ik een heel pak papier uit geprint maar gezien het weer konden de plannen nog wel eens veranderen. Zonde toch? Of bestaat er al zo iets programma of zie ik mogelijkheden over het hoofd? Mij bekende cache programma's willen niet mijn inloggegevens vasthouden dus komt er geen bruikbare info op mn laptopje. bjorri <{POST_SNAPBACK}> volgens mij heb ik in GSAK ook alle webpagina's staan. Die kun je namelijk bij de GPX file meeladen. Je kunt de pagina's dan offline bekijken met de laatste logs erbij. Het enige probleem zijn plaatjes af en toe, want die staan er niet altijd bij.
Ruud4d Geplaatst 2 maart 2006 Geplaatst 2 maart 2006 Wat ik eigenlijk bij al deze programma's mis is de mogelijkheid om de complete webtekst op te slaan. Wat ik zou willen is de database op een oud laptopje opslaan samen met de complete cachebeschrijving (met 5 logs). Dan hoef je dus niet meer stapels papier uit te printen als je een weekend wil gaan cachen. Traditionals kan je dan meestal helemaal zonder printout doen en voor multi's kan je ook flink op papier besparen. Het maakt een en ander wat flexibeler. Voor komend weekend heb ik een heel pak papier uit geprint maar gezien het weer konden de plannen nog wel eens veranderen. Zonde toch? Of bestaat er al zo iets programma of zie ik mogelijkheden over het hoofd? Mij bekende cache programma's willen niet mijn inloggegevens vasthouden dus komt er geen bruikbare info op mn laptopje. bjorri <{POST_SNAPBACK}> Je zou natuurlijk ook nog de pdf-file naar je laptop kunnen zetten. Mits je member van .com bent natuurlijk.
flatfisher Geplaatst 2 maart 2006 Geplaatst 2 maart 2006 Je zou natuurlijk ook nog de pdf-file naar je laptop kunnen zetten. Mits je member van .com bent natuurlijk. <{POST_SNAPBACK}> Een kleine toevoeging, om PDF-jes te printen hoef je geen premium-member te zijn. Dat gaat ook heel goed met bijvoorbeeld de freeware CutePDF-writer. Die installeren, de gewenste cache-pagina afdrukken en dan ipv je gewone printer selecteer je de CutePDF-writer. En dna heb je ipv een papieren print een PDF-bestand. Met de foto's in goede kwaliteit erbij. En de inkt zal door een beetje water niet meer gaan vlekken . Kortsluiting kan natuurlijk wel.. :naughty: Overigens zal PDF-printen niet de belangrijkste overweging zijn om premium-member te wordebn. Het goede doel: GC.COM steunen en de GPX-bestanden downloaden zijn veel belangrijker . Flatfisher
bjorri Geplaatst 2 maart 2006 Geplaatst 2 maart 2006 Dan doe ik echt iets fout, als ik in gsak rechts klik op een cache en dan offline (in browser) kies krijg ik alleen de coordinaten. Bij export naar html krijg ik snelle overzichtjes van alle caches maar niet de cache zelf. Premium member en donateur van .nl ben ik lang al maar voornamelijk omdat ik een goed initiatief best wel wil steunen. Gsak heb ik niet geregistreerd omdat ik (nog) niet overtuigd ben van het nut van het programma boven de kaartjes van Reintje. Pdf's opslaan zou wel een optie zijn maar dat blijft bewerkelijk.
Brabants Hoop Geplaatst 2 maart 2006 Geplaatst 2 maart 2006 (bewerkt) Hoi Bjorri, Je moet wel de GPX file geladen hebben met alle extra info. Dan werkt het wel degelijk en dan i.c.m. Cachemaps kun je ook nog zelf offline kaartjes maken. Overigens aan de informatie te zien die in jou GSAK staat is dat de informatie uit de .loc file. Via de GPX file zou Difficulty en Terain op 3 sterren moeten staan. Succes, Brabants Hoop 2 maart 2006 bewerkt door Brabants Hoop
Jurgen & Co Geplaatst 2 maart 2006 Geplaatst 2 maart 2006 Ik zie dat het icoon een ? is dit betekent waarschijnlijk dat je de loc hebt gedownload. Je moet dus dmv pocket queries aan te vragen de gpx laad je dan in GSAK. Er is ook een voorbeeld gpx bij gsak om te proberen.
WenMXT Geplaatst 2 maart 2006 Geplaatst 2 maart 2006 Pinten in PDF kan ook met de gratis stukje software van PrimoPDF, werkt zo te zien gelijk aan CutePDF. Met PrimoPDF kan ook de resolutie ingesteld worden. Daarna verplaats ik de beschrijvingen naar de Mio168 PDA op de geheugenkaart. De .loc bestanden heb ik dan ingelezen in de Garmin. Een rechttsreekse koppeling tussen de PDA en .loc heb ik nog niet gevonden, maar het is wel zo prettig om met een kwetsbaarder beeldscherm van de PDA niet door weer en wind te lopen. Daar heb ik de Garmin voor. Groeten Marcel
Team-Eppie Geplaatst 3 maart 2006 Geplaatst 3 maart 2006 of hier... Grappig dat een cache van Geoman genoemd wordt: <{POST_SNAPBACK}> Ziet er gelikt uit, alleen schrikt het feit dat de coords met S beginnen (voor een Nederlandse cache) mij wel af. Zitten er meer van dit soort fouten in?
Kruimeldief Geplaatst 3 maart 2006 Geplaatst 3 maart 2006 Dat is een kwestie van invoeren Ik weet niet waarom dat men een Nederlandse cache als voorbeeld gebruikt. Ik heb het progje net weer geïnstalleerd en na een mailtje aan de maker heeft hij me weer een registratiecode gestuurd. Ik heb vanuit GSAK al mijn gevonden caches geïmporteerd en daar kloppen dus alle coördinaten wel. Ja, S/E is inderdaad niet echt doordacht om een aspirant koper te overtuigen om het te kopen Het zijn dus geen screenshots van mij, ik heb ze rechtstreeks van de site getrokken. Die gast moet je in Britse ponden betalen, dus ik neem aan dat het een Engelsman is.
Aanbevolen berichten