Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Mooie foto's hoor!

Was het iemand overigens al opgevallen dat ze (in tegenstelling tot Google Earth) interessante objecten op de foto's hebben weggepoetst? Het optrekje van onze Koningin is bijvoorbeeld vervangen door een egaal groen vlak.

Jup, Zo ook bij Vlissingen, wel de basis uitgepoetst, maar het naastliggende MOB-complex weer niet...

Geplaatst
Mooie foto's hoor!

Was het iemand overigens al opgevallen dat ze (in tegenstelling tot Google Earth) interessante objecten op de foto's hebben weggepoetst? Het optrekje van onze Koningin is bijvoorbeeld vervangen door een egaal groen vlak.

Jup, Zo ook bij Vlissingen, wel de basis uitgepoetst, maar het naastliggende MOB-complex weer niet...

Hoi,

Ik heb ook in google earth zwarte blokken gevonden (zo tussen Londen en Oxford bijvoorbeeld. Iemand enig idee waarvoor dit is?

Geplaatst
Ik heb ook in google earth zwarte blokken gevonden (zo tussen Londen en Oxford bijvoorbeeld. Iemand enig idee waarvoor dit is?

Dat is om (militair) strategische doelen aan het oog te onttrekken voor kwaadwillenden die anders zouden kunnen bekijken hoe het terrein eruitziet. Al kan je je afvragen of de nauwkeurigheid daar groot genoeg voor is, en bovendien kan men altijd nog met verrekijker langssluipen.

• 4 months later...
Geplaatst

Sinds kort is de site www.geoportail.fr beschikbaar. Tenminste als door overweldigende belangstelling de zaak niet op zijn kont ligt.

Het is een soort "Vliegen boven Frankrijk en Overzeese Provinciën". Je hebt luchtfoto's en kaarten beschikbaar die over elkaar heen gelegd kunnen worden. Het is door de overheid gelanceerd als het Franse antwoord op Google Earth. Wel moeten ze zich aan de Franse wetten houden dus net als bij ons mogen we diverse dingen niet zien. Dat is daar gerealiseerd door witte vlakken te plaatsen. Bretagne heeft door Franse Bloggers al de naam 'Emmenthal Country' gekregen :thumbup:

De witte plekken staan allen op een geheime lijst waarvan de inhoud nu dus niet meer geheim is.

Opmerkelijk is het dat Château de Bity, het landhuis in de Corrèze waar de Franse Bovenbaas (dat heet daar President) heel af en ooit wel eens zou zijn, ook wit is en samen met het hele dorp verdwenen is van de foto.

Het laatste bericht is dat de witte vlakken weg gaan en dat er vaagheid voor in de plaats komt. Dan valt het niet zo op en wordt toch aan de bedoeling van de wet voldaan.

Franse burgers (citoyen geheten) moeten dus naar Google Earth toe om te zien wat zich onder die witte vlekken verbergt. De jacht op onthullingen is open!

Amusant is ook het artikel (met voorbeelden) in de Times online .

Geplaatst
Het laatste bericht is dat de witte vlakken weg gaan en dat er vaagheid voor in de plaats komt. Dan valt het niet zo op en wordt toch aan de bedoeling van de wet voldaan.Times online .
Ik heb net even gekeken en zelfs stukken van de oude Maginotlinie zijn vaag.

Erg jammer is dat stukken rond mijn favoriete vakantie dorp erg vaag zijn.

Tot mijn verrassing bleek de nucleaire centrale van Cattenom wel zichtbaar, je kunt zelfs de 4 reactorgebouwen in detail zien.

Het is nog wel even zoeken op zo'n kaart zonder namen, maar met CN 8 ernaast is het te doen.

Op de hoogste resulutie is de kaart toch nog te grof om de cache te vinden.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...