Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Ik doe dat altijd wel, meld het in ieder geval en maak dan vaak een babbel...

vraagje?

Hoe weet je, en waar kan je dat vinden van wie stukje grond is..?

Geplaatst
vraagje? 

Hoe weet je, en waar kan je dat vinden van wie stukje grond is..?

In de in Nederland voorkomende natuurgebieden staat eigenlijk altijd wel aangegeven wie de eigenaar/beheerder is. Voor particuliere terreinen zul je in de meeste gevallen wel bij het kadaster terecht kunnen.

Edited By Peetee on nov. 29 2002 at 17:23

Geplaatst

Inderdaad, het kadaster is hiervoor de juiste plaats. Je kunt ook met de eigenaar van het terrein overeenkomen dat hij een erfdienstbaarheid ten gunste van jou als geocache verstopper vestigt. Het voordeel daarvan is dat een eventuele volgende eigenaar ook gebonden is hieraan. :cool:

Geplaatst

Ik zou zeggen: even lang vooruit kijken beste geocachers. Overal worden boeren uitgekocht door natuurbeheren. Dus als je een kontrakt maakt met zo'n boer dan heb je jaren later een cache in een mooi natuurgebied liggen!

:exclamation:

Hier ligt een taak waarvoor de GC stichting geknipt is: dergelijke contracten en masse afsluiten. Ga de boer op. Zoek naar terreinen die natuur gaan worden!

Geplaatst
...overeenkomen dat hij een erfdienstbaarheid ten gunste van jou als geocache verstopper vestigt.

Op dit moment verraadt je dus één van de vragen van jullie cache...  :P

Geplaatst
Ik zou zeggen: even lang vooruit kijken beste geocachers. Overal worden boeren uitgekocht door natuurbeheren. Dus als je een kontrakt maakt met zo'n boer dan heb je jaren later een cache in een mooi natuurgebied liggen!

Hier ligt een taak waarvoor de GC stichting geknipt is: dergelijke contracten en masse afsluiten. Ga de boer op. Zoek naar terreinen die natuur gaan worden!

Helaas ... Voorlopig even niet !!  :P

Onderstaand berichtje vanavond gelezen op teletekst:

[i:post_uid0]NOS-TT  114 ma 02 dec              

Voorlopig geen aankoop natuurgebied  

DEN HAAG Het rijk koopt voorlopig geen grond uit de Ecologische Hoofdstructuur aan.Dat zijn natuurgebieden die in het  hele land aaneengesloten moeten zijn. Minister Veerman (Landbouw,Natuurbeheer en Visserij) heeft de Kamer laten weten komend jaar geen geld te hebben. De Ecologische Hoofdstructuur moet een  slinger van natuurgebieden worden door  het hele land.Door grondaankopen moeten gaten in die keten worden gedicht. Veerman zegt echter voorlopig geen geld te hebben.Hij zit met een tekort van 80 miljoen euro op zijn begroting,ten dele veroorzaakt door eerdere grondaankopen. Natuurmonumenten is teleurgesteld.[/i:post_uid0]

Edited By Peetee on dec. 02 2002 at 20:46

Geplaatst
op het moment dat ik postte bedacht ik me dat ook, maar dacht dat niemand daar bij stil zou staan. Tja ik had beter moeten weten  

Ik heb het gezien  :P

Edited By MegaHeks on dec. 03 2002 at 13:05

• 4 years later...
Geplaatst

Om een erg oud topic weer leven in te blazen...mag het wel of niet??? Ik ben er erg op tegen en in mijn omgeving (groningen) is ook een cache op een kerkhof.. Ik laat deze liggen uit pieteit. Anderen loggen hem wel.

Als je echt iets spannends wil doen leg dan een cach op een oefenterrein :clap:

(dat laatste is een geintje dus..... ;) )

Geplaatst
Om een erg oud topic weer leven in te blazen...mag het wel of niet??? Ik ben er erg op tegen en in mijn omgeving (groningen) is ook een cache op een kerkhof.. Ik laat deze liggen uit pieteit. Anderen loggen hem wel.

(dat laatste is een geintje dus..... :( )

Ik heb - volgens mij - de door jouw genoemde cache gedaan, maar heb daarbij de begraafplaats niet hoeven te betreden. Even lenig doen en je hebt hem...

Overigens vind ik caches op begraafplaatsen kunnen zolang je niet tussen de grafstenen zelf moet gaan zoeken. Bij de cache in Groningen is dit zeker niet het geval. In Zweden heb ik een cache gedaan die letterlijk tussen de grafstenen lag, dan is het zoeken naar een kistje toch wat dubbel ;)

Mike

Nightfire

Geplaatst (bewerkt)
..... in mijn omgeving (groningen) is ook een cache op een kerkhof.. Ik laat deze liggen uit pieteit. Anderen loggen hem wel.

Als er toestemming is van de eigenaar van de begraafplaats, en de cacher kan de cache onderhouden, dan heb ik er geen problemen mee.

In het algemeen geldt toch dat zodra je door hebt dat je op een plek komt waar je niet wilt zoeken, dan stop je toch meteen?

Zelf stop ik meteen met zoeken als ik bij een voortuin aankom, of bij een hondenuitlaatplek, of bij een plek in de bosjes met drugsspuiten, of als ik gevaarlijke capriolen uit moet halen.

Ik begrijp best dat er mensen zijn die uit piëteit/angst/achtergrond een kerkhofcache niet willen bezoeken. Persoonlijk heb ik er minder moeite mee. Ik zie de dood is een onlosmakelijk gevolg van het leven. Het hoort er bij en je moet er niet krampachtig over doen. Sommige eeuwenoude begraafplaatsen in kleine Groningse dorpjes zijn zo mooi, dat het soms jammer is dat ze zo weinig worden bezocht. Een cache die me dan op zo’n prachtige historische plek wijst vind ik alleen maar een verrijking.

Er is overigens in Roermond ook een cache op een kerkhof, hij lijkt me erg interessant en als ik daar eens in de buurt ben dan zal ik hem zeker gaan lopen.

Zilvervloot.

bewerkt door Zilvervloot
Gast Team_Maju
Geplaatst

(dat laatste is een geintje dus..... ;) )

Je hebt kerkhoven en kerkhoven. Het hoekie om van mij is ook een kerkhofcache. Dit kerkhof is het grootste monument van Roermond en heeft een rijke historie.

Het kerkhof zelf is niet meer actief in gebruik ( alleen is er af en toe een bijplaatsing in een familiegraf). De gemeente Roermond verzorgt zelf historische wandelingen over dit kerkhof en brachten zelf het idee aan om hier een tocht over uit te zetten. De cache zelf ligt er niet begraven.. stel je voor dat iemand een afwijkend coordinaat heeft en ineens meent dat die meneer Janssen of zo op moet graven. :( dus die is buiten de begraafplaatsmuren geplaatst.

Ik heb zelf dus totaal geen bezwaren als een route uitgezet wordt over een kerkhof heen, mits dit met toestemming gebeurd en de begraafplaats zelf met respect benaderd wordt door diegene die de cache gaan doen.

Geplaatst

Ach,

het is de toon die de muziek maakt. Ik herinner me een gearchiveerde cache in Zeeland.

Toen wij heel netjes en met het grootste respect door het poortje gingen stormden aan de andere

kan heel grondig zes duitsers dwars door de heg geen, als een bulldozer hebben ze het kerkhof uitgekamd.

Grundig ja, maar niet respectvol :clap:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...