Spring naar bijdragen

Geocaches in (Belgisch) Limburg


Mr.Freeze

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb voor tom tom een .OV2 bestand gemaakt van alle geocaches in de Benelux. Tenminste dat dacht ik... ;)

Wat blijkt nu: Ik mis een aantal caches in Belgisch Limburg, kennelijk staan die niet in de Belgische LOC file die ik van de site kan downloaden. :lol1:

 

Afgelopen herfst heb ik een paar van deze caches gelogged en in mijn overzicht bij Geocaching.com verschijnt dan ook als land Limburg, wellicht moet hier nog een aparte LOC file van gemaakt worden?! ;)

 

Groeten, Maurice.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi,

 

Ik heb voor tom tom een .OV2 bestand gemaakt van alle geocaches in de Benelux. Tenminste dat dacht ik... ;)

Wat blijkt nu: Ik mis een aantal caches in Belgisch Limburg, kennelijk staan die niet in de Belgische LOC file die ik van de site kan downloaden.  :lol1:

 

Afgelopen herfst heb ik een paar van deze caches gelogged en in mijn overzicht bij Geocaching.com verschijnt dan ook als land Limburg, wellicht moet hier nog een aparte LOC file van gemaakt worden?! ;)

 

Groeten, Maurice.

 

De Belgische caches in GPX, OZI en OV2 formaat vind je hier op de Belgische site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Belgische caches in GPX, OZI en OV2 formaat vind je hier op de Belgische site.

 

Waarom is dat op de NL site eigenlijk niet mogelijk (voor premium members)? Nu zit iedereen alle pocketqueries te draaien, en te worstelen om alles compleet te krijgen. Als er 1 keer een query gedraaid wordt waarin heel nederland staat, dan scheelt dit toch weer server-capaciteit voor gc.com, en een heleboel geklungel voor de NL-gebruikers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Belgische caches in GPX, OZI en OV2 formaat vind je hier op de Belgische site.

 

Waarom is dat op de NL site eigenlijk niet mogelijk (voor premium members)? Nu zit iedereen alle pocketqueries te draaien, en te worstelen om alles compleet te krijgen. Als er 1 keer een query gedraaid wordt waarin heel nederland staat, dan scheelt dit toch weer server-capaciteit voor gc.com, en een heleboel geklungel voor de NL-gebruikers.

 

De Belgische GPX files zijn geripte versies, dus zonder de cachebeschrijving. Ze zijn wel handig om te gebruiken als waypoint bestanden. De pocket queries bevatten daarentegen ook de beschrijving en vijf laatste logs. Dus daarom worden ze nog veel aangevraagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat blijkt nu: Ik mis een aantal caches in Belgisch Limburg, kennelijk staan die niet in de Belgische LOC file die ik van de site kan downloaden.  :beerchug:

In dit soort gevallen is het altijd handig als je een waypoint van zo'n cache kan geven. Dat geeft mij de mogelijkheid om gericht te zoeken naar wat er mis is.

 

Bij het schrijven van de reply schoot mij iets te binnen, waardoor het nu waarschijnlijk wel werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt te werken want het bestand is aanmerkelijk groter!

...even GSAK opstarten ,90 sec. wachten want ons ben zunig, :(

...importeren, en weer 90 sec wachten, :)

...checken en... :no:

 

Yep het werkt! Reintje bedankt voor de moeite? :thumbup:

 

Geldt dat overigens ook voor Luxemburg aangezien dat bestandje ook slechts enkele Kb groot is?

bewerkt door Mr.Freeze
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geldt dat overigens ook voor Luxemburg aangezien dat bestandje ook slechts enkele Kb groot is?

Nee. In Luxemburg liggen niet zoveel caches.

 

Even wat uitleg: Het probleem in België is dat ze daar met provincies zijn gaan werken. De loc files zijn van voor die tijd. Na de introductie van de provincies heb ik een mechanisme gemaakt de verschillende provincies naar "België" omzet. Bij die omzetting ben ik vergeten om dat ook voor de locfiles mee te nemen. Sinds toen was het stuk. Heeft nooit iemand gemeld. :thumbup:

 

De reparatie bestond uit een aanpassing van minder dan 30 seconden. Daarom ben ik altijd blij als mensen met dit soort "klachten" komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de info. 't Was maar toeval dat ik er tegenaan liep, waarschijnlijk ben ik een van de weinigen (zunig heh) die probeerd zonder te betalen aan een premium membership alles eruit te halen wat erin zit :thumbup:

 

Ik had Luxemburg nog even gechecked maar daar ligt idd niet zoveel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...