Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb al ergens gelezen dat de etrex euro 10 tracks op kan slaan, maar hoe gaat dat in zijn werk?

1: Hoeveel wpts per track kan je opslaan?

2: wordt er bijvoorbeeld om de 1 seconde een wpt opgeslagen dan heb je er 3600 per uur lijkt me veel of kan je de interval instellen? Het apparaat kan immers 22 uur op een batterijsetje werken.

3: Als je batterijen leeg zijn, zijn dan je tracks ook verdwenen?

Geplaatst
Ik heb al ergens gelezen dat de etrex euro 10 tracks op kan slaan, maar hoe gaat dat in zijn werk?

2: wordt er bijvoorbeeld om de 1 seconde een wpt opgeslagen dan heb je er 3600 per uur lijkt me veel of kan je de interval instellen? Het apparaat kan immers 22 uur op een batterijsetje werken.

Staat dit niet in de handleiding

Geplaatst
Ik heb zelf nog geen etrex euro en op de verschillende sites waar het apparaat word aangeboden staan verschillende waarden opgegeven.

Volgens Notter:

Specificaties

12 kanaals GPS systeem, zorgt voor een snelle, accurate "fix" van de locatie

Ingebouwde GPS antenne

Ondersteuning van vrijwel alle gangbare map datums en grid systemen,waaronder het Nederlandse grid en map datum systeem

Geheugen voor 500 waypoints, met naam en pictogrammen

Geheugen voor 1 route van 50 waypoints en 10 opgeslagen tracks

Verlicht grafisch display met 4 grijstinten

Satelliet overview scherm. Geeft locatie en signaalsterkte van satellieten aan.

Tripcomputer met tripdata, met onafhankelijk te resetten maximum snelheid.

Data koppeling met PC, Palm of Psion mogelijk.

Ondersteuning van meerdere communicatie protocollen, waaronder Garmin en NMEA (zoals gebruikt door veel route software voor de PC)

Waterdicht conform IPX7 norm (1 meter, 30 minuten lang)

Taal instelbaar voor nagenoeg alle Europese talen, waaronder Nederlands en Engels

Wordt geleverd inclusief draagkoord, quick reference guide en uitgebreide handleiding

Geplaatst (bewerkt)

Veel. Heel veel. Maar een track bestaat niet echt uit waypoint, zoals "waypoints" dat doen.

De interval is niet in te stellen. Deze is gelijk aan de meting die het apparaat doet, en dus variabel en onderhevig aan je ontvangst. Als je bijv. een tunnel inrijdt, dan loopt je track van begin-tunnel tot eind-tunnel-waar-je-weer-een-goede-ontvangst-en-plaatsbepaling-hebt. Dit zijn dan 2 punten.

Nee, deze blijven opgeslagen, evenals je waypoints en routes.

ps: waarom doen m'n quotes het niet?

bewerkt door dmace
Geplaatst

Elke keer dat je het ding aan zet start er een nieuw track, als het geheugen vol is knabbelt ie aan de achtekant er weer af, dat is bij mijn exemplaar binnen een dag. Opgeslagen tracks blijven wel bewaard.

Je mag onderscheid maken tussen trackpoints en waypoints, van de eerste kan je er een duizend of wat hebben, waypoints maak je bewust en dat aantal is gelimiteerd tot (500 of 1000?)

zie hier boven, die 22 uur lijkt me erg optimistich. (mijn exemplaar is wel wat ouder maar die is met een uur of acht wel uit met oplaadbare batterijen.)

Nee, je kan naar hartelust het ding aan en uitzetten of batterijen vervangen.

bjorri, de reis is het doel.

Geplaatst (bewerkt)

Je kunt de Engelstalige handleiding hier downloaden. :lol:

Oeps, ik lees dat je die al hebt :D

bewerkt door Merlijn-NL
Geplaatst (bewerkt)

http://forum.geocaching.nl/index.php?s...indpost&p=57137

Voor de Etrex Euro is vanaf versie 3.xx de specificatie als volgt :

20 routes met 125 punten per route ( ipv 1/50 )

500 waypoints ( idem )

10000 trackpoints ( ipv 1536 )

10 tracks, 750 punten elk ( voordien 10 tracks van ???? punten )

WAAS ( ipv geen )

Op de garmin site kan je ze vergelijken.

http://www.garmin.com/products/comparison.jsp

Maar er staat niets over aantal tracks, dat volgens Merel 10 zou zijn van 750 trackpoints dat zou ook een totaal geven van 7500, :P dat komt niet overeen met de 10000 die garmin opgeeft.

Ik wil de gps gaan gebruiken voor een lange trip en ik wil een history opbouwen van de plekken waar ik geweest ben ivm fotoreportage.

Tussentijds zijn er vast wel internetcafes waar ik de tracks op disk kan opslaan, of misschien wil het volgende programma uitkomst biedt: g7toCE Helaas kan ik het nog niet testen omdat ik nog geen etrex heb, is er iemand in de gelegenheid dit te proberen :P ?

Ik heb een HP 2200 series ppc en het gewenste uitvoer formaat is gpx.

bewerkt door barhuishetbiertje
Geplaatst
Ik wil de gps gaan gebruiken voor een lange trip en ik wil een history opbouwen van de plekken waar ik geweest ben ivm fotoreportage.

Tussentijds zijn er vast wel internetcafes waar ik de tracks op disk kan opslaan, of misschien wil het volgende programma uitkomst biedt: g7toCE  Helaas kan ik het nog niet testen omdat ik nog geen etrex heb, is er iemand in de gelegenheid dit te proberen :P ?

Ik heb een HP 2200 series ppc en het gewenste uitvoer formaat is gpx.

Met de juiste kabel ( zelf maken of kant-en-klaar kopen - zie http:\\www.pfranc.com ) kan je een Etrex met je PDA koppelen.

En dan staan er heel veel mogelijkheden open. Binnenhalen met het NMEA protocol in programma's zoals g7toCE of OziCE ( dat laatste vind ik het beste als je ook de gekalibreerde stafkaarten van de omgeving hebt). En dan opslaan van de tracks op een geheugenkaartje om later na te genieten. Of om bvb hoogteprofielen te bekijken ( met Etrex Euro wegens geen ingebouwde hoogtemeter slechts grof benaderend ).

Verschillende formaten zijn mogelijk.

Zelf heb ik dat al veel gedaan met een IPaq 3630.

Voorwaarde : je PDA moet een seriële verbinding kunnen maken, tussenstukken zoals voor de USB van de PC passen hier niet. Als ik me niet vergis heeft de Ipaq HP 2200 de mogelijkheid, de connector onderaan staat voor COM1. Zie hier voor een kant-en-klaar kabel.

Of je kiest voor dit : een bluetooth oplossing maar dan enkel voor in de wagen.

Geplaatst

Ook dit vind je terug in bovenstaande manual op pagina 31. Volledig instelbaar naar eigen behoeften : per afstand, per tijdseenheid, automatisch ( met een instelbare resolutie ) , al dan niet overschrijven, ...

Geplaatst

Wij hebben ook een Garmin Etrex Euro. Ik heb nooit met die tracks gewerkt, maar ik wil je wel even waarschuwen voor het volgende:

Op een gegeven moment werkte onze GPS voor geen meter meer. Als we aan het cachen waren en we maakten bijvoorbeeld een draai van 90 graden dan duurde het op een gegeven moment wel 5 minuten voor de GPS dat doorhad. Ook als je bijvoorbeeld terug ging lopen, dan had dat ding dat helemaal niet meer door en bleef de pijl maar dezelfde kant uitwijzen. Dit was echt heel vervelend, want het geocachen werd er niet makkelijker van. Uiteindelijk bleek dat we zoveel waypoints hadden opgeslagen (enkele honderden) dat het geheugen blijkbaar vol aan het raken was, waardoor het allemaal niet meer goed werkte. Na het deleten van alle waypoints doet hij het nu weer als een zonnetje :thumbup:.

Ik heb geen idee of dit ook gebeurd als je je geheugen volzet met trackpoints, maar ik zou het wel even uitproberen voordat je weggaat (of misschien weet iemand hier hoe het precies zit :angry:.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...