Spring naar bijdragen

coordinaten omzetten naar lokatie


Ravje

Aanbevolen berichten

Ik heb een eenvoudige GPS zonder aanduiding van wegen. Als ik een mysterie-cache heb opgelost zou ik graag willen weten wat de preciece lokatie is. Ik heb ook geen Tom-Tom en kan Ozi-explorer niet downloaden omdat ik geen PC maar een Mac heb. Met welk programma kan ik coordinaten invoeren zodat ik de lokatie kan aflezen? Graag advies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je kunt de coordinaten ook invoeren in Mapquest daar zijn de kaarten wat mooier (vinnik :ph34r:).

Moet je het wel even omrekenen naar decimale graden, ipv graden.minuten.decimale minuten, maa dat is niet zoveel werk...

 

 

EDIT: deze link brengt je rechtstreeks naar de lat/lon invoer:Mapquest Lat/Lon, je kunt ook invoeren met graden.minuten.seconden wellicht makkelijker (hoewel, het maakt niet zoveel uit)

bewerkt door Tjeempie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Je kunt de coordinaten ook invoeren in Mapquest daar  zijn de kaarten wat mooier (vinnik :crybaby:).

Moet je het wel even omrekenen naar decimale graden, ipv graden.minuten.decimale minuten, maa dat is niet zoveel werk...

 

 

EDIT: deze link brengt je rechtstreeks naar de lat/lon invoer:Mapquest Lat/Lon, je kunt ook invoeren met graden.minuten.seconden wellicht makkelijker (hoewel, het maakt niet zoveel uit)

Met de link die Jojogirl geeft krijg je ook mapquest kaarten, maar hier hoef je helemaal niks uit te rekenen. :thumbup:

 

Het omrekenen is niet zoveel werk zeg je, maar hoe doe je dat dan? Misschien denk je wat een stomme k..  :rolleyes: maar ik heb geen enkel benul nog van dat omrekenen. Ik ben geen scout. Kan je het uitleggen voor deze beginner? :beerchug:

teamjane75

Misschien aan de docent wiskunde vragen? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...