Spring naar bijdragen

virussen geocaching.com


airheads

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Om een cach te kunnen zoeken moet je je dus even aanmelden op de geo cocaching.com. En ik dacht dat mijn PC afdoende beschermd was, maar tijdens het aanmelding hebben zich waarschijnlijk meerdere virussen in mijn PC genesteld, oa. ook een trojan horse.

Dus zorg dus dat je goed beveiligd bent voordat je gaat aanmelden

 

Ik hoop dat mijn waarschuwing bij andere Newbies ellende kan voorkomen

mvrgr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Beste mensen,

Om een cach te kunnen zoeken moet je je dus even aanmelden op de geo cocaching.com. En ik dacht dat mijn PC afdoende beschermd was, maar tijdens het aanmelding hebben zich waarschijnlijk meerdere virussen in mijn PC genesteld,  oa. ook een trojan horse.

Dus zorg dus dat je goed beveiligd bent voordat je gaat aanmelden

 

Ik hoop dat mijn waarschuwing bij andere Newbies ellende kan voorkomen

mvrgr

Bedoel je dat je tijdens het aanmelden op www.geocaching.com een of meerdere virussen hebt gekregen vanaf geocaching.com?

Met andere woorden, geocaching.com gaat een virus of een trojan op jouw PC zetten tijdens het aanmelden?

 

Ga er dan maar vanuit dat je de trojan en de virussen al voor die tijd had. Als het aanmelden op geocaching.com een virsus of trojan oplevert, ging ik ze aanklagen.

 

En waarom waarschuw je alleen de newbies? Je gaat er vanuit dat de 100.000 andere inloggers de besmet zijn en niets meer aan je waarschuwing hebben?

 

Ik zou toch maar even uitzoeken waar je voor het aanmelden op geocaching.com bent geweest.

Ik krijg wekelijks een of meerdere virussen en trojans toebedeeld. Maar nog nooit van geocaching.com. Een beetje virusscanner haalt ze voor ze schade kunnen aanbrengen al eruit.

 

Misschien is het wel een nieuwe vorm van cache verstoppen. Stiekem al in je PC.

 

Of het is een late, of een vroege

 

1 april

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om een cach te kunnen zoeken moet je je dus even aanmelden op de geo cocaching.com. En ik dacht dat mijn PC afdoende beschermd was, maar tijdens het aanmelding hebben zich waarschijnlijk meerdere virussen in mijn PC genesteld,  oa. ook een trojan horse.

 

Waarom denk je dat je de virussen tijdens het aanmelden op gc.com hebt opgelopen? In feite ben je alleen wat informatie aan het uitwisselen geweest met gc.com via je browser - je hoeft geen applicaties te installeren of iets dergelijks. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dan wel uitgesloten dat aanmelding op een tot nu toe betrouwbaar gebleken website een besmetting met virussen tot gevolg heeft.

 

Dus zorg dus dat je goed beveiligd bent voordat je gaat aanmelden

 

Zorg dat je altijd goed beschermd bent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het wel een nieuwe vorm van cache verstoppen. Stiekem al in je PC.

 

WP1: tel het aan aantal CDROM drives. Dit getal is A

WP2: U staat nu bij de coprocessor, tel het aantal pootjes en deel dit getal door 2

WP3: De cache bevindt zich in de buurt van de videokaart. Pas op dat u geen klap van de ventilator krijgt en zorg dat u de resolutie na het loggen in dezelfde toestand achterlaat.

 

:)

 

 

:cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja lijkt me ook sterk, controleer wekelijks op mijn computer op virussen en nooit vind hij er eentje en als hij er eentje vind is dit niet van geocaching.com.

Dan zouden wij het allemaal hier moeten hebben.

 

Je hebt het echt van een andere site opgelopen of via een download programma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het 'zou kunnen' Kruimel:

 

Ik heb hier van het weekend een tweede account aangemaakt in XP en moest de hele mikmak aan favoriete pagina's en taakbalken opnieuw aanmaken in FF. Op geocaching.com moest ik opnieuw aanmelden. De pop-ups vlogen me om de oren en dat gebeurt in FF niet in die mate als de afgelopen dagen! Vanochtend maar eens een scan gedaan met Hitman Pro en schrok een beetje van de troep die Ad-Aware SE en Spybot eruit haalde :cry: Virussen heb ik verder niet gezien.

 

Wil ik niet mee zeggen dat het aan geocaching.com ligt maar het kan wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles kan, niets is uitgesloten. maar mijn antivirusprog meldt me altijd direct als er een virus of trojan overgezonden wordt. ook van sites die ik bezoek. Gaan direct in quarantaine. Op geocaching.com heb ik dat niet.

Ik heb 2 adawareprogjes continu aan het scannen en die melden me ook niets vanaf geocaching.com.

 

En die meldingen krijg ik wel op andere sites.

 

En... ik heb net via FireFox een nieuwe account aangemaakt op geocaching.com Geen virus of adawaremeldingen. Ook geen popups trouwens.

 

Maar, alles kan, al geloof ik niet in een aanval van gc.com. Ze prijzen zich echt niet uit de markt met dit soort grapjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En... ik heb net via FireFox een nieuwe account aangemaakt op geocaching.com Geen virus of adawaremeldingen. Ook geen popups trouwens.

 

Maar, alles kan, al geloof ik niet in een aanval van gc.com. Ze prijzen zich echt niet uit de markt met dit soort grapjes.

 

Ik zag bij de aanmelding bij geocaching.com ook niks bijzonders, dus dat is eigenlijk wel uit te sluiten. Maar ja, er is 'troep' en zo af en toe vinden ze weer nieuwe 'troep' uit. Ik denk dan ook dat de topic starter het e.e.a. ergens anders vandaan heeft en niet van de sobere gc.com site :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een computer heeft meer dan 65000 (!!) poorten. Deze kunnen zichtbaar (en open) zijn voor wie dat maar wil. De enige afdoende wijze van beveiliging is een combinatie van Firewall en virusscanner. Eventueel aangevuld met Anti-spyware en anti-adware software, en eventueel anti-hacker software. En dan nog heeft dit alleen nut als men altijd met grote regelmaat updates van zowel het besturingssysteem (Microsof...) als de diverse beveiligingspakketjes uitvoert. En dan nog is voorzichtigheid nodig.

 

Laat bijvoorbeeld eens op grc.com een scan doen van de service-ports in je pc (Ga naar Shields-Up) Dat geeft een aardig plaatje van je "zichtbaarheid" voor anderen op internet.

 

Wellicht ten overvloede: Men hoeft geen internet browser open te hebben staan (Explorer of firefox...) om vatbaar te zijn voor allerlei bedreigingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het wel een nieuwe vorm van cache verstoppen. Stiekem al in je PC.

 

Of het is een late, of een vroege

 

1 april

 

Dat de persoon in kwestie die zich aanmeldt op de .com website besmet is met het geocaching virus is dan natuurlijk al een feit. :blush:

 

Enige remedie om je pc schoon te houden van rommel is gebruik maken van een up to date virusscanner, een firewall welke niet zonder meer op iedere popup door de gebruiker als toelaten van de actie krijgt, en niet iedere popup bij het bekijken van een pagina op installeren klicken, maar liever op het kruisje rechtsboven.

 

Controleer ook eens de instellingen van de virusscan software zelf.

Soms staat deze standaard namelijk op het beperkt scannen van de bestanden, en niet op alles scannen.

Gevaarlijke scripts willen er dan nog wel eens tussendoor glippen.

 

Of de bron inderdaad .com is, zou ik in ieder geval in twijfel gaan trekken.

 

Succes met opruimen.

 

Groetjes Jan-Willem PA3FUS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer ik de site van geocaching.com wil bezoeken dan krijg ik de site van devel.opencaching.de.

 

Ik heb de cookie al ver wijderd van GC.com maar dat helpt niet. Ik ben op dit moment met diverse programma's aan het scannen of ik iets fouts kan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ook geen last hier. Op geen enkele PC en geen enkele account. Ook niet "inbellen" via de PPC. Alles vlot en prima.

 

Iedere nacht wordt hier een "deep scan" gedaan naar virussen en allerhande spyware. Tevens staat het continu op alles te controleren. En zoals al gezegd, van de virusscanners, firewalls en adaware progjes, altijd de auto updat aanlaten. Zo heb je altijd de laatste volledige up to date versie en als je dan nog een beetje uitkijkt wat je ophaalt, hetzij via mail of gewoon dwnload, dan kan er zo goed als niets gebeuren.

En niet alle spyware is schadelijk. Alleen vervelend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...