Spring naar bijdragen

Hoe begin je? Graag advies aanschaf GPS


airheads

Aanbevolen berichten

Heren, dames,

Wij willen beginnen met GPS. Ik wil een programma op mijn PC waarin in waypoints op een kaart kan aanmaken, en doorsturen naar de GPS

Ik hoef temperatuur of hoogtes af te lezen

Ik wil beslist geen wegen zien op display (anders is de uitdaging weg)

Welk programma werkt goed met welk apparaat?

Waar kan je dit het beste kopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heren, dames,

Wij willen beginnen met GPS. Ik wil een programma op mijn PC waarin in waypoints op een kaart kan aanmaken, en doorsturen naar de GPS

Ik hoef temperatuur of hoogtes af te lezen

Ik wil beslist geen wegen zien op display (anders is de uitdaging weg)

Welk programma werkt goed met welk apparaat?

Waar kan je dit het beste kopen?

 

Een GPS zonder wegenkaart is de Garmin eTrex Euro (gele uitvoering) of de Geko. Met Garmin Map Source kun je coordinaten, routes invoeren in je eTrex.

Kopen kan bij verschillende zaken. Kijk hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoef temperatuur of hoogtes af te lezen

Uh. Wel of niet :thumbup:

Indien je wel hoogtes wilt aflezen: eTrex Summit (is tevens inclusief elektronisch kompas)

Indien je geen hoogtes wilt aflezen: inderdaad de eTrex Euro.

Eentje met een temperatuurmeter ben ik nog niet tegengekomen.

 

Gratis programma om waypoints etc te beheren en naar de eTrex te downloaden: EasyGPS.

Shareware programma om tevens ook met kaarten op de PC te werken: OziExplorer.

 

Een boel mensen hopen hun spullen bij de Garmin Shop in Notter of bij Bever Buitensport.

 

Kijk anders ook even op de FAQ Geocaching.nl...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een GPS zonder wegenkaart is de Garmin eTrex Euro (gele uitvoering) of de Geko.

 

Of de GPS60, ook een goed instapmodel. De ontvangst van de GPS60 in bossen is wat beter als die van de Etrex Euro. Voordeel bij de toch wat duurdere GPS60 (€ 210) is dat je bij je aankoop meteen de pc/usb-kabel + Mapsource Trip&Waypoint manager meegeleverd krijgt. Bovendien is de GPS60 af-fabriek voorzien van Garmin's World Wide City database, die het oriënteren t.o.v. de omliggende plaatsen toch (in beperkte mate) mogelijk maakt.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Voordeel bij de toch wat duurdere GPS60 (€ 210) is dat je bij je aankoop meteen de pc/usb-kabel + Mapsource Trip&Waypoint manager meegeleverd krijgt. Bovendien is de GPS60 af-fabriek voorzien van Garmin's World Wide City database, die het oriënteren t.o.v. de omliggende plaatsen toch (in beperkte mate) mogelijk maakt.

Inderdaad Peetee, het is een mooi apparaat die aan al mijn bescheiden wensen voldoet. Ik kreeg er ook de Mapsourse Trip & Waypoint Manager bij. Wat is de toegevoegde waarde er van als je al OZI (met kaarten) hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg er ook de Mapsourse Trip & Waypoint Manager bij. Wat is de toegevoegde waarde er van als je al OZI (met kaarten) hebt?

 

Met Trip & Waypoint Manager kun je niet zoveel. Zeker als je het vergelijkt met OZI, dan valt het nogal tegen. Voor het uitzetten van (wandel)tochten is OZI veel handiger.

 

Maar het 1MB geheugen met daarin de grotere omliggende plaatsen en nog ruimte voor je eigen POI's vind ik persoonlijk een best aardige optie bij een instapmodel als de GPS60.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...