Spring naar bijdragen

Avantgo cache pagina's op je palm. - Is hier belangstelling voor?


Geoman

Aanbevolen berichten

Er is een vraag gepost of het mogelijk is Avantgo cache pagina's te maken.

Op zich is dit is geen probleem maar dan moeten er wel aardig wat Palm gebruikers zijn. Het maken van de pagina's en het  schrijven van een import-scriptje is best veel werk, vandaar bovenstaande poll.

 

Meer info over Avantgo op: http://www.avantgo.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast 90-1015262279

JAAA... Leuk!

 

ik heb nu alleen de coordinaten van alle caches in m'n eTrex zitten (tenminste, diegene die in dat onvolprezen EasyGPS file-tje zitten van de site). Ik kachel vrij veel door Nederland, met vaak gelegenheid om even tussendoor te cachen - tenminste, dat was het plan waarvoor ik die waypoints in de eTrex heb gestopt. Maar in de praktijk kom je zonder de extra informatie zelden verder... Aan mij heb je dus sowieso een gretige beta-tester!

 

Zenz  :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig ............. zou echt fantastisch zijn !!!

 

Scheelt een hoop papieren afdrukken, die altijd op het laatste moment (als iedereen al in de auto zit) gemaakt moeten worden.

GPS, Palm en GSM heb je altijd bij je. Coördinaten zijn nooit een probleem (zitten in GPS), de beschrijvingen vergeten of niet afgedrukt wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tumbs up!

 

Ik zou t geweldig vinden! Op die manier alles bij de hand.

 

Nu pruts ik vaak word documentjes in elkaar en zet het in doc-to-go maar een avantgo versie zou heel tof zijn  :exclamation:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mij kwam het originele verzoek: dus ja, ik ben er helemaal voor!  :D

 

Voor de zekerheid: Avantgo heeft zijn regels veranderd, er moet nu betaald worden door de aanbieder voor channels met (ik meen) meer dan 8 subscribers. ;)

 

Gelukkig zijn er genoeg alternatieven (ook voor niet Palm gebruikers), bv.: plucker, Mazingo en mijn favoriet: iSilo.

Allemaal kunnen ze met light-weight HTML overweg.

 

In het verleden heb ik vaker geknutseld met het automatisch inlezen, bewerken en opslaan van webpagina's voor custom Avantgo channels (fileberichten, tv gids) en het lijkt me te doen met tools als Lynx en Perl. Mijn probleem: gebrek aan tijd...

 

groet,

 

-Winfred

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog geen PDA maar wanneer ik een PDA zou kopen zou dat toch een PocketPC zijn. Dus mocht iemand een programma in elkaar weten te zetten vergeet dan pocketPC gebruikers niet :)

 

Zijn er trouwens mensen die PocketPC gebruiken i.c.m. GPS/Geocaching?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog net geen pocket pc (mc218) en dat werkt super, multicaches in exel voorbereiden en zo, cache pagina's in word voorbereiden en sturen naar de 'digitale harry' {quote: Coert Donker} en gas maar...

Scheelt heel veel bomen, inkt en tijd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

:) [b:post_uid0]Goed nieuws, Geocaching op je handheld![/b:post_uid0]

:D

 

Liever lui dan moe, dus op het web gezocht of er al andere initiatieven waren voor het maken van een licht-gewicht versie van de geocaching.com. En jawel... er is al een dergelijke service.

 

Contact gehad met de maker, Brian, en hij heeft de Nederlandse caches daar nu ook ondergebracht:

 

 http://pathetique.com/geocaching/index-NL-all.html'>http://pathetique.com/geocaching/index-NL-all.html

 

(gesorteerd op nieuwste)

 

Andere indexes die Brian op verzoek aanmaakt:

- per login-naam (alleen de caches die je nog niet hebt gevonden)

- per locatie (gesorteerd op afstand)

 

Hij heeft me ook een "invitation" gestuurd die ik in een volgende cache zal achterlaten.

Brian is erg responsive. Doe hem de groeten.

 

Zie:

 

 http://pathetique.com/geocaching/

 

Hij meldde trouwens dat hij wat problemen heeft met geocaching.com. Jeremy niet reageert op zijn e-mails, zie ook de readme die bij de pagina's zit. Het kan zijn dat er binnenkort een officiele variant hiervan verschijnt op geocaching.com...

 

Zelf maak ik er een iSilo file van, alle Nederlandse caches, alle info op de Palm in 175K (zonder images)... Je kan ook Avantgo of zo gebruiken. Voor Symbian OS (Hawkeyes?) kan je denk ik Opera gebruiken.

 

Tot slot, er is een bug(je) in Isilo 3.1 (niet de versies daarvoor), dat te maken heeft met 1 van de tabellen gebruikt voor de Nederlandse pagina's. Gebruik je iSilo 3.1, zet dan "unfold full-page top-level tables" uit.

 

Veel plezier!

 

-Winfred

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou de eerste test gaat goed!!

 

Lijkt me super handig, zeker als straks die aanpassingen er zijn.

Andere indexes die Brian op verzoek aanmaakt:

- per login-naam (alleen de caches die je nog niet hebt gevonden)

- per locatie (gesorteerd op afstand)

 

Vreugde ! en hulde !

 

:)  :hehe:  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Gast 87-1018208718

Het is me gelukt. :D Met iSilo. Het is alleen een 30 dagen probeerversie. Met Mobipocket lukte het me niet. Die wilde perse de foto's erbij zetten. Dat wordt dan 2 - 3 Mb, en die heb ik niet in mijn Palm IIIe.

 

Schitterend initiatief!  :)

 

Wie het prc-bestand wil hebben, mail me even.

 

Nu nog de kaart van Nederland in de Palm... Zal wel in delen moeten...

 

Groeten,

  Wilbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...