Spring naar bijdragen

Avantgo cache pagina's op je palm. - Is hier belangstelling voor?


Geoman

Aanbevolen berichten

Gast 90-1015262279
Nu nog de kaart van Nederland in de Palm... Zal wel in delen moeten...

Ik gebruik de AvantGo versie: gewoon gratis, niks 30 dagen! Lang leve Brian voor al het werk!

 

De combinatie Garmin/Palm bevalt me prima: touwtje van m'n Palm IIIc naar m'n eTrex Euro, TomTom Route Europa erop, moving map werkt perfect... En natuurlijk alle caches erin, compleet met hints, ter plekke coordinaten invoeren op de palm en overkoppen naar de eTrex - perfect!

 

Wat betreft die kaart: in een Palm IIIe kun je in elk geval de benelux wel kwijt (vector bestand, dus lekker compact). Maar je houdt errug weinig ruimte over! Voor mij was dat de belangrijkste reden om naar de IIIc over te stappen (en natuurlijk omdat een kleurenkaart veel overzichtelijker is). En stel je niet teveel voor van de off-road bruikbaarheid. Die is namelijk 0...

 

Mocht je het desalniettemin willen proberen, mail me dan even.

 

Zenz  :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bij mijn Visor gaat avantgo ook uitstekend! heb alleen geen 'touwtje' dus das jammer. Maar ik heb wel alle ned. caches en dat is al eens heel handig gebleken toen ik de plotselinge drang had om te gaan hunten!

 

Bedankt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 87-1018208718

Nou, eigenlijk bedoelde ik met de kaart deze, met deelkaarten. Dat zou makkelijk zijn.

 

Maar een routeplanner in je Palm is natuurlijk ook mooi.  :)

 

Hoe hang je je Palm aan je Etrex? Ik zat zelf te denken aan een nullmodemverloopplug (lekker goedkoop) en dan de Palm in de cradle plaatsen. Maar erg handig lijkt me dit niet.

 

Is er trouwens goede software om waypoints (lees: caches) bij te houden in je Palm en die dan te verzenden naar je GPS? (Of wordt dit off topic?)

 

V.w.b. Avantgo: die willen tegenwoordig toch geld zien van een site als die site meer dan acht gebruikers heeft?

 

Groeten,

  Wilbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie ( en: gratis! ) software voor beheren van waypoints, routes en tracks i.c.m. een Garmin ontvanger: GPilotS.

 

http://www.palmgear.com/software/showsoftw...cfm?prodID=7519

 

Over AvantGo, de policy verandert regelmatig. Het was eerst max 8 gebruikers, nu (gelukkig) 1000.

 

http://www.palminfocenter.com/view_Story.asp?ID=3243

 

Als laatste, voor m'n Palm Vx had ik destijds een Pawgo null modem gekocht. Lekker klein, niet al te duur en daarna hoef je alleen je standaard eTrex seriele kabel er aan te hangen.

 

http://www.pawgo.com/desktop/default.html

 

Enjoy,

 

-Winfred

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 87-1018208718

Winfred, hartelijk bedankt! :)  Hier heb ik wat aan.

Die Pawgo adapter lijkt me erg handig. Ik heb al gezocht, maar zo gauw geen Nederlandse leverancier gevonden. Waar heb jij 'm vandaan?

Inmiddels wel een complete kabel gevonden: Icarus Solutions.

 

Alvast prettig weekend,

  Wilbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Gast 90-1015262279
De enige catch, alleen voor premium leden.

De query kun je aan de hand van een heel scala parameters mooi nauwkeurig opbouwen: wat ik echter miste was de optie 'Nu uitvoeren'. In plaats daarvan is er de beetje rare constructie dat vooraf samengestelde queries op vaste weekdagen worden uitgevoerd (dat lijkt veel op het concept van Brian), waarna een soort eBook wordt gegenereerd en naar je toe gemaild. Op zich is er prima mee te werken, als je de dag van vandaag opgeeft ontvang je vrij snel een mailtje met het resultaat van je query. Ik had althans de resultaten van m'n opdracht om alle caches in Frankrijk te verzamelen in enkele minuten in huis. Nu snel op pad! ;-)

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil mijn stem herzien van "Avant wat?" naar "Handig!...". Inmiddels heb ik ook een palmpje om uitgebreid mee te experimenteren, dus eerdaags wordt het weer snoertjes bakken en software testen. Ik moet alleen nog even uitpuzzelen waar te beginnen. Er schijnen nogal wat alternatieven en leuke extra's te zijn voor op je palmpje in het veld. Heeft iemand toevallig ergens gedocumenteerd hoe hij/zij tot zijn <liefst gratis> oplossing(en) is gekomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 98-1027431508

Wilbert,

 

Ik had je wel willen mailen maar je staat als guest erin.

Kun je me uitleggen hoe je de cache gegevens op je palm hebt gekregen en waarmee je die bekijkt?

Mag ik via email (gps@hansjepansje.tmfweb.nl) maar misschien is het voor anderen ook interessant.

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 98-1027431508

Aangezien niemand op mijn vraag reageerde (men weet het niet of wil het niet weten :) ), heb ik het zelf (met hulp van Brian Scearce) uitgezocht:

 

Als je de beschrijvingen van alle cache in bv Nederland op je palm wilt hebben, dan stop jet ding in de cradle en ga je eerst naar www.avantgo.com. Daar klik je rechtsonder op het 'New user' icoontje bij "Get the internet on your palm".

Vervolgens laat je je door de installatie leiden die een paar minuten duurt.

 

Op een gegeven moment kun je de 'channels' instellen, dit zijn 'sites' die gedownload worden naar je palm bij het synchroniseren. Wil je de caches van NL hebben, dan moet je opgeven http://www.pathetique.com/geocaching/index-NL-all.html, de depth op 2 zetten en de channel size op 350 kB.

Even saven en synchroniseren. Vanaf dan heb je altijd de actuele gegevens van alle caches in NL op je palm.

Andere subsets (landen) zijn ook mogelijk, kijk daarvoor op http://www.pathetique.com/geocaching

Brian heeft (ook in NL) een paar travelbugs waarmee je een persoonlijke set kunt laten maken. Een ervan zit op dit moment in 12 steden, 13 ongelukken in Groningen.

 

Mocht je er nog niet uitkomen, schroom dan niet om te vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb ik altijd veel waardering voor: onderzoek en ontwikkeling. Ik heb even aan de links geroken en ben verbaasd wat er met die kleine handheld dingetjes kan in combinatie met internet.

Ik heb geen Palm en ik heb ook geen idee hoeveel van die dingen gebruikt worden. En hoe vaak dat gecombineerd wordt met een GPS kan ik al helemaal niet inschatten.

Staan je links al op het link-lijstje van geocaching nl?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staan je links al op het link-lijstje van geocaching nl?

Sterker nog er komt een pagina met deze makkelijk te gebruiken uitleg.

Gisteravond de aanwijzingen gevolgt en het was in enkele minuten gepiept!

Heb nu alle caches, lekker handig, op m'n Palmpje.  :) Goed werk!

 

Zal de linkjes ook op de linkpagina, onder Palm Software zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...